Minou van de Beekhoeve & Unique B.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjoleinx

Minou van de Beekhoeve & Unique B.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 22:27

Hallo bokkers!

Ik dacht laat ik weer eens een topic maken van Minou van de Beekhoeve en Unique B. Ik heb ze vandaag alletwee maar even gereden en me buurmeisje meegesleurd voor foto's. Ze zijn niet heel scherp geworden helaas, maar ik zou het fijn vinden als jullie commentaar konden geven. Zien jullie ook verschil met mijn vorige topic van Minou? [RT-HAW] 1e wedstrijd met Minou van de Beekhoeve

Unique B.
Ruin
Kwpner
9 jaar

Minou van de Beekhoeve
Merrie
Nrps x Arabier
in mei 4 jaar

Eigen commentaar:
- Rechtop zitten
- Voor me uit kijken
- Me handen.

Minou:

1 Lang en laag instappen. Hier had ik haar al ietsjes opgepakt.
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4 Inzet middendraf.
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

Unique :

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding

13
Afbeelding

14 Natuurlijk hebben we ook gegalopeerd. Toen ik Unique eenmaal lekker had lopen in galop was de batterij leeg van de camera. Haha. :Y)
Afbeelding

Bedankt voor het kijken! +:)+

Vulina

Re: Minou van de Beekhoeve & Unique B.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:58

Als ik het zo zie, vind ik dat je mooier op Unique zit dan op Minou. Mede ook door je stijgbeugels. Bij Minou vind ik dat ze wel wat langer mogen. Ook vind ik vanaf de foto's lijken alsof Unique ontspanner loopt dan Minou, die lijkt een wat een 'valse knik' te hebben en niet volledig over de rug te lopen.

Denk erom dat je zelf goed recht op zit en niet naar achteren leunt.

Hebben jullie houtsnippers in de bak? Is dat niet snel weg?

marjoleinx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 23:06

Ja klopt. Had me beugels een gaatje langer moeten doen. Kwam ik later pas achter. Op wedstrijd heb ik ze ook langer.

Unique loopt ook ontspannender dan Minou. :j Maar dat is ook logisch. Unique is veel ouder en rustiger. Minou gaat echt al enorm vooruit. Ze wil graag heel hard rennen en met dr hoofd omhoog. En nu is het al zo dat ik haar in een rustig tempo kan rijden en nagevelijk. Dit is nog niet perfect, maar daar werken we aan. Ze is nog jong, dus perfect kan het ook nog niet gaan. :) Ze is nu ook nog eens hengstig dus extra moeilijk te rijden. Zal binnekort weer nieuwe foto's plaatsen. Zie je dat ze ook veel meer ontspannen kan lopen. :j

Oké! Bedankt! :) goeie tip. Zal er op gaan letten.

Ja wij hebben houtsnippers. Ideaal. Is niet snel weg nee, we hebben dan ook een goeie laag erin liggen hoor. :P

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:14

Leuke peerdjes!
Offtopic: Wat is de afstamming van Unique B, of weet je misschien wie de fokker is?

marjoleinx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 23:21

@ suzotje

Dankje! En..ik heb geen idee. Zou ik even moeten kijken in zijn paspoort. :P

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:28

Vind de laatste foto's wat lastig kijken door dat ze zo scheef genomen zijn, maar het ziet er naar uit dat je er daar wat netter op zit. Op de eerste foto's vind ik dat je erg naar achter leunt..

Btw, woon jij in Barneveld? Die kerken op de achtergrond van de foto's denk ik namelijk te herkennen. :P

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:26

Je hebt twee mooie paarden:)
Ik vind dat minou het heel goed doet voor een paard van nog geen 4!
Het rijden op Unique ziet er nu nog beter uit dan dat van Minou maar dat kan ook niet anders.
Als minou zo oud is als Unique loopt ze natuurlijk ook veel beter,
en als je ziet hoe ze nu al loopt dan weet ik zeker dat het helemaal goed komt!

Succes

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:29

marjoleinx schreef:
@ suzotje

Dankje! En..ik heb geen idee. Zou ik even moeten kijken in zijn paspoort. :P

Okee, naja was benieuwd, want ik werk nu op een fokkerij waar bijna alle paarden de letter B erachter krijgen. Staat voor de stal waar ze op staan. Vandaar dat ik even benieuwd was :o

marjoleinx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 11:04

@ Marrke

Ja, sorry voor die scheef genomen foto's. Me buurmeisje is niet zo pro in foto's maken. :o Maar dat klopt hoor, van dat ik rechterop moet gaan zitten. Bij Minou vind ik het vooral lastig. Toen ik haar nog maar net reed zat ik juist iets wat voorover. Ook mede door dat springzadel. Dus toen ben ik eraan gaan werken om rechterop te blijven zitten. Maar nu zit ik dus iets wat te veel naar achteren. Haha. Nouja. We komen er wel. Bedankt voor het commentaar!

Nee dit is niet in Barneveld. Dit is in Putten, haha. Ligt ook niet ver van elkaar vandaan. :P

marjoleinx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 11:09

@LisErm94

Dankje voor je leuke commentaar!
Ik ben het helemaal met je eens dat het met Minou wel goed komt! We hebben goed les, dus we komen er wel. En ik rijd haar pas sinds december. Dus zo lang zijn we nog geen combinatie. En als je nagaat dat ik haar pas sinds februari echt wat meer heb opgepakt. Vind ik dat ze erg vooruit gaat! :)

Dickens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:48

ziet er mooi uit alleen zit je te ver naar achteren,
dit komt doordat je teugels iets te lang zijn, en je natuurlijk wel een knik in je arm moet houden

marjoleinx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 20:30

@ Dickens
Je hebt gelijk dat ik teveel naar achteren zit.
Maar het verband tussen te lange teugels en naar achteren zitten snap ik niet. Want mijn zit is geheel onafhankelijk van mijn teugels. Kan je dit uitleggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:49

aaah wat een leuke paardjes heb je toch weer!
Ik vind dat je ze goed aan het lopen hebt,
maar om het plaatje af te maken, is rechtop zitten indd net iets mooier :).
maar daar was je al druk mee bezig! :))