Spaanse schone @ les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Virginie

Spaanse schone @ les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 12:26

hallo,

De volgende foto's zijn door Magli hier op bokt getrokken, de combinatie die te zien is, bestaat uit ikzelf en Leto.
Deze foto's zijn getrokken tijdens een manegegroepsles.

Over Leto.
Officieel noemt ze Laetitia 5.
Als 3.5 -jarige kwam ze zomer 2009 toe op de manege.
Ze was zadelmak maar er zat nog geen stuur of rem op.
voor het gemak reed ik haar heel in 't begin apart,
eens er in voldoende mate stuur en rem op zaten, moest ze geleidelijk aan meedraaien id lessen.

Over ons als combinatie:
de eerste 6 maanden heb ik haar vaak gereden. Maar tegenwoordig gaat het om een sporadisch ritje.
Een niveau en een rijdoel kun je er dus niet echt opplakken.
noem het manegehobbelen voor 't plezier.

vooral over mijn handen hoeven jullie niet mild te zijn, want die lijden blijkbaar soms een eigen leven.
En ik ben er me ook van bewust dat ik voor het mooie plaatje wat te groot ben voor haar.

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.Afbeelding

9.Afbeelding

10.Afbeelding

11.Afbeelding

12.Afbeelding

Babbelkous

Re: Spaanse schone @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:40

't Is echt een mooi paard, Virginie !!
't Ziet er best goed uit vind ik hoor :j

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:59

Toch wel een leuke combi hoor!

Je handen: ze horen 1 lijn te zijn van elleboog naar de mond van je paard. Met 10 cm hogere handen ga je daar een heel eind komen. Nu druk je haar als het ware naar beneden met de voorhand door je handen naar beneden de duwen. Met handen in lijn kun je je paard ook veel beter volgen in de bewegingen.

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:04

super leuke combie zijn jullie! mijn tip voor jullie is probeer je paardje te laten lopen zoals bij foto 10 en 11 daar loopt hij mooi op de loodlijn en gebruikt hij zijn rug mooi terwijl hij wel ontspant! succes!!!
/3

snoozel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:06

Ik vind je zit echt super!
Je voeten zijn mooi naar onder, rechte rug, benen lang, kortom alles wat je maar wil! :D
Inderdaad af en toe zijn die handen iets minder, maar zoals al gezegd is, de handen ietsje hoger en dat doet al veel! (maar in maneges verplichten ze je soms om met je handen laag te rijden, i know!)
Ik vind jullie wel een mooi duo! ;)

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:10

Hoi,
Mooi paardje!
Ik vind foto 3 en 9 erg gaaf!
Inderdaad mag je meer bewust zijn over wat je handen doen, de ene keer zijn ze te laag, dan weer te hoog.
Houd ze wat meer naar voren (je mag ook wat meer meegeven, want ze loopt vaak met haar neusje achter de LL) en houdt ze ongeveer boven haar schoft, maar zet ze daar natuurlijk ook weer niet vast. Ook in de gaten houden dat je je duim als hoogste punt van je hand houdt. Dan kan je het beste de mond voelen en meegaan met de mond.
Op foto 9 ga je goed mee met je handen voor het balkjes draven. +:)+

prisje_dw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:11

wat een leuk paardje!
en ik vind jou helemaal niet te groot hoor ;)

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:25

ik vind je niet te groot voor je paardje! je past er lekker rond maar het is niet dat je paard in het niets verdwijnt! ik vind jullie dus zeker een mooie combinatie!
en zoals je zelf al zegt, die handen leiden ind een eigen leven. probeer ze voor je uit de houden, voor het zadel en ietsje omhoog, zodat ze zeker niet aan je benen zitten! ik zeg altijd denk aan hoe anky op haar paard zit ;)

in ieder geval nog erg veel rijplezier, want daar draait het natuurlijk allemaal om :)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 14:44

Heb het al gezegd he, het was echt een goede les :)!

Je werkpuntjes: voeten die afsteken en je strenge binnenhand (ellebogen op gelijke hoogte houden) - maar dit is allemaal eigenlijk al gezegd en weet je ook al. Misschien als iets voor de volgende keer, wat meer lengtebuiging.

Je kijkt wel mooi naar voor en je zit der eigl echt recht op!!! Ik vind jullie zowieso wel leuk bij elkaar en ze had er die dag duidelijk plezier in. x

jolienvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:35

Het ziet er sehr gut uit :D Op sommige foto's laat ze zelf haar oren afhangen -> teken dat ze ontspannen is :)
Enigste puntje, maar kweet dat het nie makkelijk is: haar neus er beetje uitduwen, zoals hierboven al gezegd!

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:43

Ik vind je niet tegroot hoor! past eigenlijk wel mooi! Leuk paardje.

Over je handen zal ik niks zeggen omdat je dat zelf al aangaf..... Maar wat mij betreft mag je je richting aanwijzers (kapstokjes wat je wil) uitzetten :P je zit zoveel beter (en mooier) als je je tenen naar binnen houd!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:13

Leuk dat er een rem op zit, maar wil niet zeggen dat je m heeltijd met de rem erop moet rijden :+ nee even serieus, heel leuk paard, maar je doet er goed aan om wat minder naar beneden toe te rijden. De foto over de balken heen vind ik het meest netjes eruit zien, daar loopt ie tenminste. Verder zijn je handen/armen een aandachtpunt, je handen dichter bij elkaar houden en ellebogen naast je lichaam gebogen. Succes!

Virginie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 17:18

hey,

alvast bedankt voor al jullie tof en opbouwend commentaar.

tja, mijn handen.
Het blijft een zoektocht, ik heb een periode met opvallend hoge handen gereden.
Maar na commentaar en foto's bleek dit ook niet ideaal, misschien hield ik ze teveel bij mijn bovenlichaam, niet genoeg naar voor.
sindsdien ben ik een beetje op dool qua handpositie en zijn ze ontspoord en een eigen leven gaan lijden.
ik werk eraan om ze terug op het rechte pad te krijgen :)

Dickens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:44

niet veel op aan te merken, ziet er netjes uit,
alleen een klein dingetje is dat je beugels misschien iets te lang zijn,
hierdoor kom je niet goed bij je beugels en steek je je benen naarvoren,
hierdoor komen je hakken ook niet heel mooi te liggen,
op sommige foto's is dat niet heel zichtbaar, maar die is vooral als je boven bent met lichtrijden,
en je steekt je tenen naar buiten.

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:47

Knap paardje hoor en een leuke combi!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:48

hey Virginie, lang geleden dat ik ngo eens foto's heb gezien van U! Idd beetje letten op je handen maar anders ziet het er wel oke uit hoor! Veel succes nog!

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 13:24

leuk paard! Let op dat je niet teveel in "stoelzit" gaat zitten. Je onderbenen zijn vaak wat te ver naar voren.

Sinlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:59

Ik vind het er netjes uit zien, maar naar mijn mening heb je meer je handen op je boven bennen liggen dan dat je ze werkelijk draagt. Probeer daar op te letten. Probeer ook te letten op het feit dat je benen onder je lichaam blijven. Maar dat zal wel een moment opname zijn geweest.

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:48

Wat een leuk paard! Verbeterpunten zijn al aangegeven. Het enige wat mij een beetje dwars zit is de mulle bak :o Erg mul zand, heel slecht voor de benen als hier dagelijks in gereden word, dus hopelijk rijden de paarden daar niet dagelijks in ;( Verder erg leuk paard! :D

Virginie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 13:32

@ Veloz: de bak was het resultaat van een lange warme dag, met vele lesuurtjes na elkaar.
dit was het laatste lesuur van de dag, en aansluitend is hij dan ook bewaterd geweest.

xromy1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:39

erg mooi paard is het <3

maar probeer je handen meer rechtop te houden zodat je duimen het hoogste punt zijn.
en probeer je schouders meer naar achter te doen.
en je houd je voeten een beetje naar buiten en dat ziet er wel raar uit dus probeer wat meer dat je tenen naar de neus van het paard wijzen.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:51

Leuk paardje :)
Je handen, daar heb je inderdaad gelijk over. Beetje stoelzit viel me ook op. En je tenen meer naar binnen. Maar ik lees dat dit allemaal al gezegd is :P Hier en daar lijkt het ook wel dat je haar wat meer vooruit mag rijden.
Het ziet er ontspannen uit!

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 22:28

Wat een prachtig paardje. Ik vind jullie een leuke combinatie, misschien ben je iets aan de lange kant maar je lijkt haar niet te storen. Let inderdaad goed op je handen. Ik heb er zelf ook last van, het werkt bij mij goed om mijzelf op iedere korte zijde te controleren. Dan ga ik voor mijzelf na of ik mijn handen en voeten nog op de goede plaats zitten.

Wat ben je op foto 2 aan het doen, een pasje wijken neem ik aan? Let er bij het wijken op dat je ook je buitenbeen/buitenteugel eraan houdt om te begrenzen. Je steekt nu je buitenbeen helemaal af. Het geheel ziet er goed uit, al helemaal omdat jij haar niet zo vaak rijdt.

Iris_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:06

Wat een prachtig paard, jullie zijn echt een goede combinatie.
alle punten die mij ook opvielen zijn al genoemd. ;)

Mirr89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:54

Wat een prachtig paardje he!!! Echt GE-WEL-DIG!
Vooral die foto dat je over de balkjes heen draaft.
Wat mij opviel was je been ligging, je benen steken naar voren, hierdoor kunnen je hulpen niet altijd even goed doorkomen. Je handen ben je jezelf al bewust van. Misschien een idee om als je rijdt eens 10 min. oid de nadruk te leggen op een bepaald onderwerp; bijv. je handen of je beenligging.