Ik ben opzoek naar tips.. Als we buitenrijden, en ze moet stilstaan.. wilt ze soms nog wel is omhoog komen..
Sinds vorig jaar (zomer) had ze wat rugproblemen.. En is ze begonnen met steigeren., (ma bleef volhouden dat ze me aan het uitproberen was).. Uiteindelijk dus wel Fisio erbij gehaald en inmiddels ook nieuw zadel..
Ook vorig jaar, toen ik en mijn vriendin naar buiten gingen. Moesten we wachten op een trekker. Het gevolg was dat ze dus ging steigeren. Sinds dien ben ik buiten beetje bang.
2 april hadden we een paasrit. En weer, elke keer als we stil moesten staan kwam ze omhoog, was dan wel niet veel.. maar toch, ze ging steigeren.. Maar als we stil moesten staan, en ze mag bijv. eten dan is er niks aan de hand..
En aangezien we in oktober weer meedoen aan de Huijbergsepaardendriedaagse, wil ik toch wel dat ze daar mee stopt.. Mijn vriendin, maar ook zeker ik krijgen er helemaal de kriebels van.. Stel je voor dat.. dat we achterover klappen, en dat er niemand bij is, of dat ik eraf val, en ze weg rent..
Dus mijn vraag was eigenlijk; Heeft iemand tips of noem maar op?.. Graag! Hoe leer ik dit (misschien wat jollige) gedrag af?
Zou ze het doen omdat ze teveel zin heeft.. Uit verveling..? is er iets wat ik er tegen kan doen?
Ik (wij) gaan binnenkort wel weer met zijn 2e naar het bos.. kijken hoe het gaat. (met de paasrit was hele groep, ze loopt het liefst vooraan)Of moeten we gewoon afwachten, kijken wat ze doet?