Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
snoozel_ schreef:Of wat ook kan helpen is misschien veel voltes rijden?
Ik weet niet of je aangallopeert op de rechte lijn of in een volte, maar als hij wegschiet, kan je hem dan nog sturen? Want dan zou ik hem verplichten om kleine voltes te galloperen en dan kalmeren ze vaak, want het is niet zo handig voor een paard om snel te galloperen op een kleine volte...
Ga ik in mee. Paard die hoofd in de lucht steekt, rug wegdrukt en als een idioot gaat galopperen op een kleine volte zetten is niks anders dan levensgevaarlijk. snoozel_ schreef:(in de manege waar ik rijd, doet bijna iedereen het zo... =S)
.
Dat zou meer kwaad dan goed kunnen doen. 
snoozel_ schreef:En mag ik dan weten waarom het levensgevaarlijk is?
Er is mij altijd aangeleerd geweest dat je je paard dan op een volte moet zetten, wat proberen verzamelen (en omdat het een volte is, gaan ze zowiezo minder snel) en zo je paard kalmeren..
Een paard dat aan de longe ineens rengalop gaat doen, omdat hij verschiet van iets ofzo, gallopeerd toch ook in voltes?
Dus ik snap niet echt hoe dit gevaarlijk kan zijn?
(in de manege waar ik rijd, doet bijna iedereen het zo... =S)
Er staat toch ook nergens dat het paard uit balans is? Een paard dat versnelt, steekt automatisch zijn hoofd hoog in de lucht dus dat wil niets zeggen over de balans..
en aangezien het vroeger wel goed ging, kan het paard de ruiter aan het uittesten zijn en door het paard dan te sturen, weet het paard dat hij niet moet gaan rondrennen.