Bokkende pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SaSalover

Bokkende pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 16:25

Heey bokkers

Bij ons op de manege staat een pony (Winnetou, ik zit daar erg vaak op) die altijd bokt. En dan bedoel ik vooral de galop.
Bijvoorbeeld:
Je wilt aangaloperen en zodra je de hulp geeft staat hij stil. Zo is hij niet de beste vriendjes met iedereen en begint gelijk in het ronde weg te trappen. Als Je hem dan een tik geeft, omdat hij niet stil mag staan, begint hij heel erg te bokken. En dan ook echt heel erg. Hij rent keihard met z'n kop tussen z'n knieen en begint heel hoog te bokken. Nou vind ik dat wel leuk (lievelingspony) Maar ik wil ook wel een echt met hem aan het werk gaan. (Want hij kan prachtig lopen) Hebben jullie tips hoe ik dit kan oplossen of waardoor ik kan blijven zitten (Het is namelijk echt heel moeilijk)?

Groetjes

vonny1993

Re: Bokkende pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:06

het klinkt meer als een paard met een niet passend zadel. of eentje die last van zijn rug heeft.
ik ziu er eerst eens naar laten kijken voordat je er mee aan het werk gaat.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:12

Rij je in de les op deze pony? In dat geval zou ik de instructeur/instructrice maar eens aanschieten wat je het beste kunt doen in zo'n situatie.
We kunnen vanaf hier natuurlijk niet zien of het om iets lichamelijks gaat, het harnachement, jouw hulpen/houding of een geestelijk iets.

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 06:53

Ok dankjewel!