Problemen met carrousel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hessie2309

Problemen met carrousel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 15:04

Beste Iedereen,

ik rijd nu al een jaar of twee carrousel en rijd niet meer in gewone lessen (alleen nog maar in c-lessen)
maar nu heb ik een probleem.
ik rijd nu voorop op een hele lieve pony, maar als hij aan de binnenkant moet lopen (dus op de tweede hoefslag)
duft hij niet netje naast de andere pony te lopen en wijkt hij af naar binnen.
Ook heb ik het probleem dat als ik moet aanspringne in galop dat hij echt wegspringt en redelijk hard
galoppeerd, dit is niet handig want zo blijf ik niet goed gericht.

graag tips hiervoor!

Alvast bedankt en groetjes,
Hester

liberty

Re: Problemen met carrousel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 14:24

Ik denk dat je dat het beste met je instructeur/commandant kan overleggen, misschien eens meerijden in een gewone groepsles? Want als je met je proef bezig bent is het erg lastig om dat allemaal goed te doen.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 08:38

Toen wij net met de carrousel begonnen en onze carrouselpaarden kregen werden wij er heel vaak in de gewone lessen op gezet om aan het paard te wennen en vooral het verzamelen te oefenen en de rest van de knoppen te vinden. Nu, bijna 2 jaar later rijden we nog steeds regelmatig op onze carrouselpaarden in de les. En ik moet zeggen dat dit iedereen toch echt wel geholpen heeft.

Misschien is het slim om toch aan de lessen deel te nemen?

Geryon

Re: Problemen met carrousel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:54

Als hij naar binnenwijkt moet je hem tegenhouden met je binnenbeen (als hij ook zijn kont naar binnen doet kan je die misschien ook beter naar achter leggen) en om het hem nog moeilijker te maken wat stelling naar binnen, buitenhand gewoon op de plek, eventueel wat meer contact nemen om zijn kont wat meer naar buiten te laten doen. (dit advies is goed voor een paard dat perfect aan de hulpen staat, anders moet je het wat makkelijker houden) Hou hem wel goed van voor bij je, voor als hij onder je weg wilt lopen, dat willen ze in de caroussel nog wel vaak doen, aangezien hij er dan echt niet naast wilt.

Hou hem bij aanspringen bij jou. Je hoeft niet aan te springen met je handen wat naar voren. Een paard kan ook vanuit een verzameld drafje aanspringen in een verzameld galopje dus dat moet je zeker lukken. Ik weet niet hoe goed de pony aan de hulpen staat, maar je zou hem eventueel ook wat tegen kunnen houden in het aanspringen, als je maar wel duidelijk de galophulp aangeeft. En in de galop kan je hem ook tegenhouden als hij te hard gaat, zonder dat hij weer gaat draven. Je moet hem voor zijn.

Ik denk dat je beter in de normale lessen mee gaat rijden. Hoeft niet eens op dit paard, kan ook op een ander paard. Want jouw problemen zijn gewoon (voor een groot deel) op te lossen met handigheid van jouzelf. Het hoeft niet helemaal weg te gaan, mijn (Z-)pony was perfect aan de hulpen, en ik reed ook op Z-niveau met hem, maar als hij iets niet wilt/durft, kan bij wijze van spreken een grand prix ruiter hem er niet netjes langs rijden, hij heeft er dan gewoon maling aan, aan hulpen en aan mensen..