Maar goed, helaas ben ik nu weer terug bij af... Nadat ik dus zat met die gekneusde rug heb ik hulp ingeschakeld van mijn schoonzusje die toch behoorlijk kan rijden. Zij heeft Ozis + - 1,5 week iedere dag gereden waarna ik na een goede week ook zelf weer ben gaan proberen. Eigenlijk ging alles best goed en mijn zelfvertrouwen kreeg ik langzaam aan ook weer terug. Afgelopen vrijdag (de derde dag dat ik weer echt reed) ging het echter weer eens goed fout. Nadat ik een half uurtje (mijn schoonzusje een half uur daarvoor) op haar had gereden ging ik haar uitstappen. Niks aan de hand, we stapten rustig met lange teugel door de bak. Vanuit het niets schrok Ozis plots verschrikkelijk van het bankje dat naast de bak staat en stoof er vandoor. Op dat moment had ik geen tuigels en ook mijn beugels was ik in no time kwijt. Ik was zelf nogal verbaasd hoe rustig ik bleef en daarbij bleef ik ook nog eens perfect zitten zonder mijn beugels. Op het moment dat ik haar bijna terug had wilde ik haar op de volte zetten. Ze luisterde in zoverre dat ze de goede kant op ging. Ze stoof echter wel recht op het hek af waarna ik geen enige mogelijheid meer had om haar te sturen. Ik gokte op rechts en zij ging dus links.... Hierdoor vloog ik dus tegen het hek aan en raakte haar achterhoeven mijn arm en been
Mijn schoonzusje heeft toen verder op haar gereden aangezien we haar zo niet op stal konden zetten....Mijn rug is nu voor de tweede keer in 2,5 week blauw.... Mijn arm en been zijn ook nog eens geschaafd en ontzettend blauw.... Het is niet dat ik nu zo'n vreselijke schijterd ben maar dit gaat me toch iets te ver...wie zegt dat het volgende keer niet nog erger afloopt
Ik rij toch al een jaar of 7 en ben er wel vaker afgevallen, maar nu ben ik echt vreselijk geschrokken en bang....Ik weet zelf eigenlijk niet zo goed wat ik met Ozis aan moet. Ozis is toch echt 100% verkeersmak dus hoe kan ze dan schrikken van een bankje? Waarschijnlijk is het uitproberen, maar eerlijk gezegd heb ik nu niet de durf om door te zetten..... Bij mijn schoonzusje flinkte ze dit net zo goed, maar zij heeft echt meer durf en dus meer overwicht als mij waardoor het relatief snel weer klaar is...Ozis is verder echt een ontzettende schat en erg rustig op stal. Zomaar opgeven wil ik natuurlijk ook niet
Iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken met Ozis en heeft iemand ervaring met zulke angst
?Sorry voor het lange verhaal, alvast bedankt voor de antwoorden
om zitoefeningen te doen want ik zat van angst een paar gaten korter met mijn beugels en helemaal verkrampt.... het is met dat paard nooit meer wat geworden en ik heb toen mijn eigen paardje gekocht
waar ik hartstikke happy mee ben maar hij kan ook wel eens een draak zijn
ik heb even problemen met hem gehad maar me daar toen overheen gezet omdat het anders niet meer ging en ik wou niet bang zijn van mijn eigen paard en nu is Omar meestal een engeltje
Ik ben nu al 2 keer relatief hard gevallen en natuurlijk is dat geen pretje....Ik hoop gewoon snel het vertrouwen weer terug te krijgen...
Contact houden ondanks dat je een beetje vrije teugel geeft maar blijf contact houden. Ik zit eigenlijk nooit echt zonder stijgbeugels op mijn paard.. of ik moet zonder zadel rijden. Mijn paard is behoorlijk braaf met rijden maar het blijven paarden en ze kunnen een keer echt schrikken en dan is het te laat.... blijf altijd attent.
Iedereen in ieder geval bedankt voor de goede tips, nieuwe tips zijn natuurlijk altijd welkom