Springen met Starlight

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fienn

Springen met Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 22:02

Hallo iedereen.

Vandaag ben ik gaan springen met Starlight
Afbeelding
een ruin van ongeveer 160 cm - 165 cm schofthoogte.
zijn exacte leeftijd weet ik niet. Maar hij is zeer lief!

Waar ik moet aan werken;
- niet te veel naar voor duiken (op de latere foto's is het al wat beter, had eens mijn eigen foto's bekeken, en heb er proberen aan te werken.)
- hakken uitdrukken
- knieen meer in het zadel drukken

hebben jullie nog wat tips, hier zijn de foto's, maar hou het wel vriendelijk aub (:
(van het instappen en indraven hebben we geen foto's)

1. laag beginnen
Afbeelding

2. knieen meer in het zadel
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. hier wat hoger, en benen meer op hun plaats houden
Afbeelding

5. knieen meer in het zadel, IK WEET HET, ZONDER HELM, HIER HOEF IK GEEN COMMENTAAR OP (hierover kun je blijven duscutieren)!!
Afbeelding

6. deze vind ik zelf vrij goed
Afbeelding

7. weer iets hoger, en knieen meer in het zadel
Afbeelding

8. hier weer, knieen meer in het zadel
Afbeelding

9. hier gingen we ongeveer over 1m10 & ik duik weer te veel
Afbeelding

Daaag iedereen (:
wees aub vriendelijk voor ons (:
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:05

Krijg er bang van als ik 't zie, met dat soort hindernismateriaal zou ik niet durven springen! Levensgevaarlijk, geluk dat 't paard 't wel gewoon springt.

Verder moet je meer meegeven in 't ritme van 't paard en niet plat op zijn nek gaan liggen. ;) Plus de beugels korter doen!

Fienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 22:06

KBTP schreef:
Krijg er bang van als ik 't zie, met dat soort hindernismateriaal zou ik niet durven springen! Levensgevaarlijk, geluk dat 't paard 't wel gewoon springt.

Verder moet je meer meegeven in 't ritme van 't paard en niet plat op zijn nek gaan liggen. ;) Plus de beugels korter doen!

hindernismateriaal is bij gebrek aan 'echt' hindernismateriaal...
& bedankt voor de tips

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:06

ziet er leuk uit hoor!!
probeer niet op zijn hals te leunen.
wat voor ras is het? toevallig draver?

Fienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 22:07

mang schreef:
ziet er leuk uit hoor!!
probeer niet op zijn hals te leunen.
wat voor ras is het? toevallig draver?

het preciese ras weet ik niet,
maar inderdaad zou wel kunnen, want van draven kan hij wel wat :o

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:08

Je springt momenteel ook 'over je handen heen'. Probeer meer mee te gaan met je handen op de sprong

Chantaloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:08

ziet er wel goed uit hoor!
alleen moeten je handen iets verder naar voren. (dichterbij de manen zegmaar, ben niet goed in verwoorden haha)

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:10

Nounou, eerst en voor al: zou je niet beter echte hindernissen gebruiken? Dit is nogal gevaarlijk
Verder kan je beter je beugels een gat of 2 korter doen, dan zal je houding ook al beter zijn.
Als je je handen wat hoger houdt zal je je paard minder storen in de mond en zal je rechter kunnen blijven zitten ook.
Verder hebje wel een mooi paardje onder je kont, en hij springt netjes ook. Succes!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:11

Maak je beugels de volgende keer gerust 2 gaten korter, denk dat het dan met je knieën-probleem al snel beter gaat!

Edit: mag ik vragen waarom je je cap hebt afgedaan naarmate de hindernis hoger werd?
Laatst bijgewerkt door M3lisss op 11-04-11 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:11

als ik jou was zou ik je beugels iets korter doen! voor de rest leeuk paardje ;d

fleurpony

Re: Springen met Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:13

Leuke foto's hoor :).
Als je je beugel wat meer op je bal van je voet hebt kan je makkelijker je hakken uitdrukken. Op foto 6 & 9 zie je dat je je beugel goed hebt, en daar druk je ze mooi uit en zie je dat je benen veel mooier liggen. Haha, als je bij foto 8 de hindernis weg fotoshopt/denk ziet het eruit alsof je aan het vliegen bent :P

Fienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 22:15

Bedankt voor de tips iedereen! (: ik zal er zeker rekening mee houden!

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 08:44

ik vind het nogal lastig dat er op de hindernissen comentaar gegeven word ;o want namerlijk niet iedereen kan zomaar hindernissen gaan kopen , ik weet ook niet wat daar zo eng aan is ? :o

DivineStars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:01

Als het paard hier in blijft hangen of zich ergens aan stoot kan hij zich behoorlijk verwonden, daarnaas zou je bij het springen beter een grondbalk kunnen gebruiken. Inderdaad je beugels korter, en de volgende keer als je gaat springen dit met instructie doen?

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:15

Meer meegeven met je handen en sowieso wat meer meegaan met het paard.
En ik ga het toch zeggen: capje op he :) Misschien gaan mensen het toch eens doen, als iedereen het blijft zeggen.
De beugels vind ik verder niet zo erg, ik spring meestal ook niet met super korte beugels, dan kukel ik er veel sneller af. :)

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:29

Leuk paard! Misschien kan je 2e hands wat staanders en balken om te springen van iemand of manege overnemen.

vanPrinster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:38

Wat een leuk paard rij je! Hij springt erg netjes :)
Voor jou wel een paar tips, veel is al gezegd, maar ik zou je beugels toch wat korter doen. Dan kan je beter je knieen in je zadel drukken en zit je 'vaster'. Je handen meer naar voren brengen zodra hij afzet, zodoende zal je ook niet zo plat gaan liggen op zijn rug.
En probeer tijdens en voor je sprong goed recht vooruit te kijken en zitten, als je scheeft gaat kijken/zitten is dat ook lastiger voor je paardje.
Cap en hindernismateriaal is wel duidelijk voor je denk ik, tis natuurlijk allemaal geen probleem zolang het goed gaat, maar ben zelf ook wel eens flink gevallen met springen en dan ben je toch blij dat je niet in een splinterige balk valt of op je blote bol oid ;)
Misschien heb je de mogelijkheid om springles te gaan nemen? Denk dat het erg leuk voor jullie beiden is en dan heb je gelijk geen gedoe meer met materiaal ;)
Succes!

malissapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:45

leuk paardje!!
maar 1 ding wrrm heb je je cap overal op behalve op 2 foto's?

ashleylucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:52

Ik heb 5 balken en 6 standaards in nog nette staat voor 30,00 nou dat was dus een koopje dus ik zouz eggen zoek gewoon lekker op internet ofzo.

Voor de rest is alles al gezegt dus succes verdev ;)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:05

Waarom doe je op de 4e foto je cap af? Snap het niet hoor :=
Beugels 2 of 3 gaten korter, en ga niet meer springen met dit materiaal of koop ander (je kunt natuurlijk ook geen foto's meer op bokt zetten...)
Handen megeven, paard word steeds in zijn mond getrokken...
En met wat voor bit rijd je?

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:27

ze deed haar cap uit gwn omdat ze even ging stappen , en hem laten drinken en rusten etc,... (ze had het even warm)
dan heeft ze weer 2,3 sprongetjes gemaakt en toen ze besefte dat ze haar cap niet meer aanhad heeft ze hem weer opgezet ...

corinezomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:42

hallo
op foto 9 staan je voeten erg ver naar buiten gedrukt
en wat je zelf al aangeeft je valt een beetje te ver naar voren

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:59

leuk paard en hij heeft het duidelijk naar zijn zin..

ik zou volgende keer idd je beugels iets korter doen, dan kan je toch beter je hakken uitdrukken en je knieen aan het zadel houden..
En verder je handen meer naar voren brengen, met het hoofd van het paard meegaan..

Van die hindernissen zag ik eerst niet toen het laag was, maar toen ze hoger werden zag ik dat het wel wankel was.. voor een laag sprongetje zou het dus nog eventueel kunnen, maar liever ook niet..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:12

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even de charter van RT-HAW aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Op RT-HAW dien je open te staan voor de commentaar die je krijgt, het is dus niet de bedoeling om aan te geven ergens geen commentaar op te willen.

Fienn schreef:
5. knieen meer in het zadel, IK WEET HET, ZONDER HELM, HIER HOEF IK GEEN COMMENTAAR OP (hierover kun je blijven duscutieren)!!