Ruby (Wolfgang x Glendale) @ Work (Klaar voor de B?)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seasons

Ruby (Wolfgang x Glendale) @ Work (Klaar voor de B?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 20:51

Sinds dat mijn Fjord met pensioen is, ben ik langzaam aan met Ruby begonnen. Overstapt pony naar paard is toch wel erg groot! :wow:

Ruby heb ik al jaren, maar nooit echt serieus gereden. Ik kreeg haar 1 jaar nadat ik Norman had als 'opvolger'. Maar eerlijk gezegt heeft mijn moeder er meer op gereden dan ik. Ze heeft dus ruim 5/6 jaar alleen maar buitengereden, zich bewezen als grasmaaier en als fokmerrie gediend (veelzijdig ding he!).

Vorig jaar kreeg ze haar veulen Four Seasons (Vivaldi x Wolfgang). Ik heb haar 2 maanden na zijn geboorte opgepakt en ermee aan de slag gegaan. Paar maanden daarna voelde ze zich niet helemaal lekker, ze ging in de staak en bleef maar doorgaan. Toen een fysio/homeopaat erbij laten halen. Bleek ze dus een vieze baarmoeder te hebben (nog van de bevalling) en haar bekken waren onstabiel. Hoe heeft de DA dit nou niet kunnen zien?!
Na heel wat behandelingen en ik heel wat armer werd ze beter en beter. Ze zal alleen altijd bekken instabiliteit houden, echt erg jammer.

Sindsdien zijn we heel erg vooruit gegaan en ik kreeg zelfs de kriebels om te gaan starten. Ik heb me ingeschreven voor een wedstrijdweek bij mijn vereniging. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat, ben alleen heel bang dat ze de witte hekjes als hindernissen ziet. :')

Ook ligt haar zadel voor geen meter, maar maak je geen zorgen! Ik laat een zadel op maat maken door Arno Brandt. Ik heb nu ook een zadel van hem, maar deze is 2e hands. Begin Mei krijg ik mijn zadel!

Tips en advies ontvang ik heel erg graag! Ik kan momenteel niet lessen, omdat het mij simpelweg niet uitkomt. Binnenkort heb ik een clinic van Moniek van Dijk, dus hoop ik wat tips te krijgen daar.
En wees asjeblieft een beetje lief, overstap pony-paard was voor mij echt wennen. Mijn Fjord heeft krabbelige passen en Ruby is een en al ruim en hobbelig. :+

(Ohja, Ruby blijft een beetje buikerig door haar veulenbuikje, die zijn we aan het aftrainen. Ook heeft ze hier heel de dag in de wei gestaan, dus heeft ze een heerlijke grasbruik, ze is dus NIET DIK. :+)

De puntjes waar ik aan moet werken:
-Pianohandjes
-Meer lengte in de hals
-Meer achterbeen
-Op m'n gat zitten in galop
-Niet teveel aan rechts zitten

De filmpjes:
Klik

Klik

Klik
Voor de luilakken onder ons, wat foto's. :D
Afbeelding

Effe wakker maken
Afbeelding

Afbeelding

Belonen tussendoor
Afbeelding

Afbeelding

Wat meer pit erin
Afbeelding

En strekken met die hals
Afbeelding

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:57

ja joh!! Dat kan echt gemakkelijk! Leuk en mooi paard, je rijdt hem netjes.

Je paardje loopt wel wat in een eigen houding.. probeer hem tussendoor wat lager in te stellen zodat hij z'n rug beter gaat gebruiken.
(ik heb t zelfde probleempje ;) )

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:00

Ziet er wel goed uit. En die grasbuik (veulenbuik) van je paard train je er vanzelf wel af als je meer gaat rijden. Leuk paard, loopt wel lekker volgens mij. Ze vindt het wel leuk om weer aan het werk te zijn. Op de foto's lijken je ellebogen nogal af te steken.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:01

wauw wat loopt ie gaaf zeg!
B moet goedkomen!

Probeer hem alleen wat meer op lengte te rijden in de hals, dan vlieg je de L ook zo door!

Seasons

Re: Ruby (Wolfgang x Glendale) @ Work (Klaar voor de B?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 21:04

@Tinkels & Lynn_x
Dankjewel! Ja, ze heeft echt moeite om over de rug te lopen. Ik wissel ook veel van halshouding af met haar. Zal er op letten!

@sheela
Zoals kippenvleugels? :D Ik zal er op letten.

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:04

Probeer ook je onderbenen meer aan te sluiten aan je paard! Zo als ik zo kan zien kunnen jullie wel B starten hoor...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:10

Oh wauw, dus dit is dus de mama. :+:
Wauw. Ik vind het een geweldig paardje met een geweldige kleur.
Ziet er heel netjes uit.

Probeer te ontspannen in je schouders, ik zie steeds gespannen (boven)armen en daardoor kun je je handen niet goed ontspannen.
Je handen heb je ook vaak niet recht naast elkaar. Paar keer diep ademhalen en er op letten, dan komt het goed.

Vind jullie een heeeel gave combinatie. +:)+

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 21:12

Roosch schreef:
Oh wauw, dus dit is dus de mama. :+:
Wauw. Ik vind het een geweldig paardje met een geweldige kleur.
Ziet er heel netjes uit.

Probeer te ontspannen in je schouders, ik zie steeds gespannen (boven)armen en daardoor kun je je handen niet goed ontspannen.
Je handen heb je ook vaak niet recht naast elkaar. Paar keer diep ademhalen en er op letten, dan komt het goed.

Vind jullie een heeeel gave combinatie. +:)+

Snap je nu waar Four zijn looks vandaan heeft? :D

Ok, dat was me niet opgevallen. Dankje dat je me erop wees!

En heel erg dankjewel voor de complimentjes! :D

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:13

Ziet er goed uit, jullie zijn er zeker klaar voor! Succes

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:53

Leuk paardje zeg!!
Ik vind alleen je schouder niet zo mooi ze 'kiepen wat naar voren', dus probeer je schouders wat meer naar achter te brengen maar daarbij wel je schouders ontspannen.
Op die foto met het hals strekken val je voor over, ik weet niet of dat een 'kwaal' ( wat een woord :P) van je is, maar paardje moet jou hand volgen ( en volgens mij doet ie dat netjes..) dan is het niet de bedoeling dat jij vervolgens je hele lichaam d'r achter aan gooit !! ;)
De B moeten jullie samen wel aan kunnen :)

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:57

Erg leuk paard :) B moet zeker goed komen hoor!
Probeer inderdaad je ellenbogen/schouders meer naast je lichaam te zetten. En je paard wat meer lengte te geven.

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:01

Klaar voor de B en de L denk ik zo..

Let op dat je wat meer afwisseld tussen lang en laag en 'iets hoger' instellen.

Verder ziet het er keurig uit!

derkstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:30

Leuk paard! Goed achterbeengebruik..
Het enige wat mij echt opvalt is dat je zelf wat voorover alt als je de hals laat zakken..

jopie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:37

leuk paardje! maar probeer er wel op te letten dat je rechtop blijft zitten.
zeker klaar voor de B!

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:51

Ik denk ook dat jullie zeker wel B-waardig zijn. Het ziet er allemaal fijn uit en jullie maken een leuke combinatie. Voor een paard wat 5/6 jaar vooral buitenritjes heeft gemaakt, vind ik dat ze zeer fijn op te pakken is! Let er wel op dat ze niet te kort in de hals word, even wat meer afwisselen met halshouding. En blijf ook in de stelling op de volte, haar buitenschouder begrenzen. Ze heeft een fijn achterbeen! :D

Kan het zijn dat ik jullie in het echt heb zien rijden op een clinic in Rockanje (of in ieder geval daar vlakbij)? Was in de herfst geloof ik...
Ben toen wezen kijken bij de nakomeling van mijn merrie en daar reden jullie dacht ik bij.

Sandra500

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:33

Dit is inderdaad wel B waardig nog wat meer ontspanning en het komt goed ;)
succes

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:16

Nog een aandachtspuntje: op de foto's geef je je buitenhand mee bij een wending, die op zn plek houden :) verder ziet het er leuk uit!

Black_Gold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:32

Ziet er netjes uit!
Inderdaad nog op je pianohandjes letten, ontspannen in je schouders en je armen gewoon losjes langs je lichaam laten hangen. Het ziet er nog een beetje gespannen uit, maar komt wel goed in de B!
Veel succes

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:10

Aller eerst, wil ik je even zeggen dat je een heel goed paard onder je kont hebt.
Let er wel op dat je rechtop blijft zitten en zorgt dat je paard aan de buiten teugel loopt, let op je verbinding!

Verder wil ik je zeggen dat je met gemak de B kunt starten en geloof me met zo'n combinatie kom je met dikke winst terug! Succes met je mooie paard.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 09:15

B starten, dat gaat je zeker lukken hoor je hebt een heel erg werklustig paard als ik het zo zie met heel veel potentie, denk dat je er een eind mee kan komen!

Enigste puntje wat ik zie is idd je ellebogen, probeer deze wat meer langs je lichaam te houden.
Idd loopt je paard wat graag in zijn eigen houding, hij loopt er niet verkeerd mee maar zo toch niet helemaal over zijn rug
veel (schakel)overgangen en afentoe toch een andere (lang en laag) houding opzoeken zal haar goed doen.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:13

Ze ziet er met de keer mooier en sportiever uit!
je steekt alleen je benen af en toe af.
probeer die gewoon tegen het lichaam aan te houden.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:02

gaat zeker weten helemaal goed komen.
Ik zag in je onderschrift dat je 2 mei je debuut hebt gehad? Hoe is het gegaan :)

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:34

He wat leuk, een Wolfgang merrie. Mooi bloed, zie je niet zoveel meer rondlopen. Erg leuk paard. En het ziet er helemaal niet verkeerd uit.

Je hand / arm houding is zoals genoemd, voor verbetering vatbaar. Zou misschien ook een stukje uit je bekken kunnen komen.
Is er iemand in je omgeving die je af en toe aan de longe kan nemen, dan kan je je op je zit concentreren. Zou alleen wel fijn zijn als je daarmee de eerste paar keer op weg wordt geholpen door iemand die zich daarin heeft verdiept.

SandraC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:26

Ziet er goed uit ;)
Ik weet hoe het voelt, ik heb eerst op paarden gereden, nu heb ik een pony. Als ik weer eens op een paard rijd, dan is dat echt wel wennen! Vooral dat hobbelige (meer zweverig) inderdaad. Komt wel goed, is weer even wennen ;)
Erg mooi paard trouwens!

moire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:40

wat een sjieke merrie!
volgens mij kunnen jullie de B prima aan.
in de training zou ik haar wat dieper instellen om haar bovenlijn wat op te rekken, persoonlijk vind ik dat er op de filmpjes wat strak uitzien. daarnaast lijkt het of ze op deze hoogte wat fijn in haar eigen houding loopt. maar dat kan natuurlijk ook vertekenen op de film. dit is een mooie zelfhouding voor de meer verzamelde oefeningen, maar voor de basis mag ze meer zakken in de hals om zo haar lijf los te werken.
succes met jullie debuut!