Ruby heb ik al jaren, maar nooit echt serieus gereden. Ik kreeg haar 1 jaar nadat ik Norman had als 'opvolger'. Maar eerlijk gezegt heeft mijn moeder er meer op gereden dan ik. Ze heeft dus ruim 5/6 jaar alleen maar buitengereden, zich bewezen als grasmaaier en als fokmerrie gediend (veelzijdig ding he!).
Vorig jaar kreeg ze haar veulen Four Seasons (Vivaldi x Wolfgang). Ik heb haar 2 maanden na zijn geboorte opgepakt en ermee aan de slag gegaan. Paar maanden daarna voelde ze zich niet helemaal lekker, ze ging in de staak en bleef maar doorgaan. Toen een fysio/homeopaat erbij laten halen. Bleek ze dus een vieze baarmoeder te hebben (nog van de bevalling) en haar bekken waren onstabiel. Hoe heeft de DA dit nou niet kunnen zien?!
Na heel wat behandelingen en ik heel wat armer werd ze beter en beter. Ze zal alleen altijd bekken instabiliteit houden, echt erg jammer.
Sindsdien zijn we heel erg vooruit gegaan en ik kreeg zelfs de kriebels om te gaan starten. Ik heb me ingeschreven voor een wedstrijdweek bij mijn vereniging. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat, ben alleen heel bang dat ze de witte hekjes als hindernissen ziet.
Ook ligt haar zadel voor geen meter, maar maak je geen zorgen! Ik laat een zadel op maat maken door Arno Brandt. Ik heb nu ook een zadel van hem, maar deze is 2e hands. Begin Mei krijg ik mijn zadel!
Tips en advies ontvang ik heel erg graag! Ik kan momenteel niet lessen, omdat het mij simpelweg niet uitkomt. Binnenkort heb ik een clinic van Moniek van Dijk, dus hoop ik wat tips te krijgen daar.
En wees asjeblieft een beetje lief, overstap pony-paard was voor mij echt wennen. Mijn Fjord heeft krabbelige passen en Ruby is een en al ruim en hobbelig.

(Ohja, Ruby blijft een beetje buikerig door haar veulenbuikje, die zijn we aan het aftrainen. Ook heeft ze hier heel de dag in de wei gestaan, dus heeft ze een heerlijke grasbruik, ze is dus NIET DIK.
)De puntjes waar ik aan moet werken:
-Pianohandjes
-Meer lengte in de hals
-Meer achterbeen
-Op m'n gat zitten in galop
-Niet teveel aan rechts zitten
De filmpjes:
Klik
Klik
Klik
Voor de luilakken onder ons, wat foto's.

Effe wakker maken

Belonen tussendoor

Wat meer pit erin

En strekken met die hals
) 
) van je is, maar paardje moet jou hand volgen ( en volgens mij doet ie dat netjes..) dan is het niet de bedoeling dat jij vervolgens je hele lichaam d'r achter aan gooit !!