Vajra @ work thuis

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bamsy

Vajra @ work thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 21:09

Het is al weer even geleden dat ik foto's van mijn topper online heb gezet dus werd weer tijd voor een update :D.
Even wat info:
Vajra (van Lancelot)
Merrie
8 jaar
niveau L1 (L2 startgerechtig)

Vorig jaar toen we lekker bezig waren zijn we uit het veld geslagen door een zware koliek waardoor we zo'n 3 maanden stilgestaan hebben. Nu zijn we weer dezelfde weg ingegaan en gaan we met flinke stappen vooruit (laatste proef zelfs 201 punten gereden!!)

Verbeterpunten van mij:
* Minder binnenteugel gebruiken
* Meer meezitten
* Meer op mijn kont zitten
* en uiteraard wel wat meer dingentjes

Vajra vind het moeilijk om middengangen te rijden maar werken hier hard aan, ook valt ze soms nog wat op de voorhand.

Genoeg gepraat tijd voor wat foto's!
Graag opbouwende kritiek waar ik iets mee kan :D

1) Lange zijde met lichte stelling
Afbeelding

2) Vhv (bewijs dat ik ook ander hand heb gereden :+ )
Afbeelding)

3) Weer vhv, pasje verruimen maar wat spanning
Afbeelding

4) Pasje wijken, ben zelf wel heel trots op deze foto :D
Afbeelding

5) Ander kant wijken, achterhand mag hier meer mee
Afbeelding

6) Galop, meer zitten op mijn bips
Afbeelding

7) Nog een galopje
Afbeelding

8) Pasje verruimen op lange zijde
Afbeelding

9) Draf
Afbeelding

10) Nog een x
Afbeelding

11) Halthouden niet 4kant en wat achter loodlijn maar wel fijne aanleuning
Afbeelding

12) Poging tot schouder binnenwaarts }>
Afbeelding

13) Wat lager uitrijden, jammer genoeg iets op voorhand.
Afbeelding

14) Nogmaals laag, wel fijn achterbeen erbij :D
Afbeelding

Bedankt voor het kijken naar mijn topic!

Groetjes

_lieff_

Re: Vajra @ work thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:11

Leuk paard!
ziet er netjes uit :j

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:24

Leuke foto's ! Maar moet ook wel met zo'n fotograaf :+
Alleen ik kan de camera niet zo goed recht houden _O-

Je bent goed bezig, op naar 't L2!

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 21:28

Let_be schreef:
Leuke foto's ! Maar moet ook wel met zo'n fotograaf :+
Alleen ik kan de camera niet zo goed recht houden _O-

Je bent goed bezig, op naar 't L2!

;) Heb ze kunnen corrigeren haha, ben wel heel trots op deze fotos ze halen toch wel een beetje het verkeerde beeld wat ik heb uit mijn hoofd :D
ben weer helemaal in love <3 op mijn meisje haha

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:29

Ziet er vriendelijk uit :)

In de SB is het alleen de bedoeling dat het paard om je binnenbeen heen buigt en met de schouder naar binnenkomt, nu druk je de achterhand naar buiten...Binnenbeen dus lang en op de singel en dan met je zit en buitenbeen/teugel de stelling en buiging vragen :)
Verder zou ze veel rechter mogen blijven in het wijken: nu loopt ze een beetje over de schouder weg doordat jij te veel stelling vraagt. Probeer dit anders eens in een oefening door na 3 passen zijwaarts recht te stellen en pas als ze helemaal recht is weer 3 passen opzij. Als dat lukt kan je ook 3 passen de andere kant op, gebroken lijntjes. Zo blijft ze los en op eigen benen en kan je de stelling uiteindelijk beter controleren. Haar beenwerk is netjes, scharen kan ze wel! :))

Verder vind ik haar wat strak in de bovenlijn... Alleen op de laatste foto zie ik 1 paard dat lekker van achteren naar voren loopt. Op alle ander foto's lijkt het hoofd nog een beetje een eigen leventje te leiden :+ In de training heel veel van halshouding afwisselen kan haar rug sterker maken waardoor ze makkelijker gaat opbollen. Een leuke en nuttige oefening kan het rijden van vele kleine voltes zijn waarbij je elke volte een andere halshouding vraagt. Je moet het zien als een klavertje van 4 voltes waar je in een S van volte verandert. elke volte rij je dan op een andere plek op de andere hand. Worden ze super soepel van en je kan dus elke volte de halshouding veranderen of het tempo: lekker schakelen tussendoor/in de wissel etc :)

Ach, jullie zijn lekker op weg! Je zit is verder keurig en jullie komen er wel :))

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 21:42

Bedankt voor je advies! Ik moet met het wijken nog een beetje zoeken naar een middenweg, of ze is teveel schoudervoor waardoor ze inderdaad wegvalt over de buitenschouder (waardoor ze dus ook teveel stelling neemt) of ik zet de achterhand teveel voor haha. Ik zou haar tijdens de training eigenlijk lager moeten rijden waardoor ze inderdaad beter haar rug gaat gebruiken maar vind dit zelf erg moeilijk :D aan de longe doet ze dit super, maar word inderdaad aan gewerkt -:)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:37

Ziet er erg netjes uit hoor.
De wijk foto waar jezelf trots op bent is een goed beeld maar begrens daar wel meer met de buitenteugel.
Ze heeft nu iets teveel stelling waardoor ze over de buiten schouder weg loopt.

Wanneer ga je L2 starten?? ;)

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 22:42

Don_Zhivago schreef:
Ziet er erg netjes uit hoor.
De wijk foto waar jezelf trots op bent is een goed beeld maar begrens daar wel meer met de buitenteugel.
Ze heeft nu iets teveel stelling waardoor ze over de buiten schouder weg loopt.

Wanneer ga je L2 starten?? ;)

Ze loopt inderdaad snel over de schouder weg vind ik zelf een moeilijk punt, maar vind haar beenwerk grandioos haha.
Heb eind deze maand nog een 2-daags concour in roosendaal als afsluiter voor het L1 maar heb nog geen geplande datum voor mijn L2 debuut hihi

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:17

Mooi paard! De verbeterpunten geef je zelf al aan, vooral het diep gaan zitten is iets om aan te werken. Succes!

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 09:53

Niceee schreef:
Mooi paard! De verbeterpunten geef je zelf al aan, vooral het diep gaan zitten is iets om aan te werken. Succes!

Dank je! Ik zat ook wat voorzichtig omdat mijn rug niet lekker voelde maar er word zeker aan gewerkt! Ik hoop binnenkort weer wat wedstrijdfotos te kunnen plaatsen :D

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 10:42

ziet er netjes uit, vooral je handhouding is heel mooi! je handen staan mooi rechtop en gelijk op precies de juiste hoogte!

bij wijken en schouderbinnenwaarts heeft het paard te veel stelling en leg jij je been te ver naar achter... Let er dus op dat je je been lang houd op de plek en je buitenteugel er meer aan hebt, want bij schouderbinnenwaarts plaatst hij zijn schouder nu niet naar binnen.

op sommige momenten mag ze iets meer door haar rug gereden worden

succes!

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 17:55

maaike_lotte schreef:
ziet er netjes uit, vooral je handhouding is heel mooi! je handen staan mooi rechtop en gelijk op precies de juiste hoogte!
succes!

Dank je! Heeft lang geduurd voor ze daar zatten hoor haha, gelukkig zijn de mensen waar ik les van krijg daar ook erg op gefocused ;)

Ik probeer ze al steeds lager in te stellen zodat ze wat meer over der rug gaat maar we vinden dit beide lastig en dan kachel je al snel door zoals het lekker loopt haha.
Die stelling probeer ik meer onder controle te krijgen zodra ik wijken inzet pakt ze vanzelf deze stelling aan (ze denkt zo graag mee) maar word zeker aan gewerkt :D