Bonte Wisse @ B-dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Bonte Wisse @ B-dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 17:40

Vandaag hadden we onderlinge wedstrijd op eigen terrein.
We startten als eerste en konden dus mooi in de juiste ring al losrijden.
Helaas besloot Wisse halverwege de proef dat de juryauto er toch wel wat eng uitzag en kreeg ik hem daardoor 2x niet goed door de hoek. Met aangaloperen rechtsom begon hij wat te hupsen/bokken, vreemd want dat doet hij anders nooit! Gelukkig wel door kunnen rijden en toen stopte hij ermee.
Zoals gewoonlijk moet hij meer lengte en neusje er meer uit, maar daar werken we nog steeds hard aan.
Als hij als enige in de ring is komt toch de spanning weer om de hoek kijken, want met losrijden ging dat op veel stukken al een stuk beter. Maar goed, we oefenen lekker verder :)

Dit is onze 2e onderlinge B-proef, 23 april starten we officieel :)
We hadden een 3e prijs met 184 punten, daar ben ik wel tevreden mee!

Losrijd-foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

reuzenchampignons :D
Afbeelding

klaar :)
Afbeelding

Proefje op film:

only_

Re: Bonte Wisse @ B-dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:41

mooi hoor. hoe groot is hij? vind het er wel netjes en ontspannen uitzien..mag iets meer ruimte misschien van voor dat ie wwat gaat zakken?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 17:45

dat zal denk ik ook wat spanning van mijn kant zijn, hoewel ik totaal niet nerveus ben op wedstrijd maar gaat automatisch denk ik. Hij liep juist de laatste twee weken met les heel fijn, neusje er wat meer uit ook. Dat komt er over een paar wedstrijden ook op wedstrijd wel uit verwacht ik :)
Wisse valt mee qua grootte trouwens, is rond de 1.65.

only_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:48

ja dat is altijd spannend natuurlijk maar vind het er zeker wel goed en netjes uitzien hoor. denk dat het helemaal goed gaat komen.

de punten zijn ook heel netjes :)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:03

Het ziet er fijn uit, knappe Wisse ook :) .

En voor de haw: Soms mag het neusje er wat meer uit, maar dat zeg je zelf al :P
Je rijd erg netjes!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:03

Had de proef live al gezien, maar filmpje voegt toch nog wat toe :D

Jammer van de juryauto! Hij begon heel braaf en daar loopt hij nog redelijk op lengte voor zijn doen, was echt niet verkeerd om te zien. Alleen dat gehups in de galop, waar dat nou ineens vandaan kwam?? Daarna was hij ook duidelijk wat gespannener en daardoor weer korter in de hals, maar inderdaad wanneer hij wat meer wedstrijdervaring krijgt zal die spanning ook wel weggaan. Wat me live wel opviel maar op de film niet is dat je bij je C-X/X-A halve voltes in het midden wat meer parallel aan de korte zijde moet komen, dat viel wat scheef uit terwijl de voltes an sich verder goed waren :) De laatste middendraf was wel duidelijk verschil te zien, dat was een goeie!

Komt vast goed over 2 weken met de puppy officieel! Schijnt dat er hier echt "officieel" gejureerd is, dus het zijn geen Sinterklaaspunten wat je hebt maar terecht een winstpunt :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:04

Ziet er mooi uit. Wat een prachtig paard is het toch... (na zwart is bont mijn liefst kleur... :D )

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:05

Ik vind jullie vooruit gegaan :j
Hij loopt opgerichter, veel minder op de voorhand en draagt zijn eigen hoofd.

Ik vind het erop lijken dat je een strenge buitenhand hebt? Zie ik dat goed?
Ik bedoel het niet in de zin van zagen of naar beneden vragen, want de aanleuning zit goed. Maar meer dat je meer spanning zet op je buitenteugel.
Misschien komt hij hierdoor ook extra achter de loodlijn?

Met halsstrekken kan ik je als tip geven niet meteen veel teugel en lengte te geven (want komt hij dan omhoog dan ben je te laat).
Je hebt genoeg tijd, bereid het rustig voor. Wenden, hand laten volgen en steeds meer laten strekken.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 18:21

klopt, die moet ik beter voorbereiden, hij kan het namelijk wel! Nu nam hij horizontale lengte als het ware, moet nog neerwaartser.

Vientje wat bedoel je precies met je parallel-verhaal ik snap m zo ff niet :P

Buitenhand zou kunnen, die neiging heb ik weleens vaker inderdaad.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:34

Ik zeg het ook vaag zie ik nu, maar ik krijg het niet duidelijker denk ik :P Het is de bedoeling dat je echt twee halve voltes rijdt met stellingswissel op X, dus op X ben je eigenlijk "recht" gedurende 1 pas (nou ja, het stuk waar je door het rechte heen omstelt, qua afstand bijna niks dus :+ ), en dat stukje moet je dus als het ware recht op de E-B lijn zijn precies ter hoogte van X. Je reed nu schuiner dan dat over de X vanuit de eerste volte, waardoor de stellingswissel niet mooi uit de verf kwam :) Maar op het filmpje zie ik door de filmhoek daar weer niks van terug, we stonden qua kijken wat die figuur betreft dan wel weer zo strategisch dat me dat opviel :D Is puur een beetje afwerking hoor :j
Laatst bijgewerkt door Vientje op 10-04-11 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:35

Trouwens fijn je filmpje :) Ik gebruik het om de B5 uit mijn hoofd te leren :+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 18:38

oh whahaha goed hoor :D
Heb jij geen voorlezer dan?

Vientje nu snap ik je, zo ken ik het figuur ook idd en zo probeer ik hem ook te rijden :P
Had zelf juist het idee dat ik mn stellingswissel wel netjes deed, heb zelfs nog tegen Wisse gezegd 'braaaaaaf!' hihihi

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:40

:n Ik kan niet tegen voorlezen... Op de een of andere manier raak ik helemaal gespannen ervan := .

xAppelmoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:43

Hee, daar reed ik vandaag ook in de B. :+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 18:46

wat knap dat je dat durft, ik zou echt bang zijn dat ik een stuk vergeet en daardoor verkeerd rijd!

Ha wat leuk appelmoes, hoe ging het met jou dan? *gaat ff in profiel spieken :) *

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:49

tjah alles is al wel gezegt , ziet er goed uit , en wat een knap paard is het zeg *D

xAppelmoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:49

Met mij ging het niet zo goed. Ik reed op dat paard dat meer buiten de ring kwam, dan dat ze erin liep. Hahah, ik had 170 punten. Maar ik oefen ook lekker verder.:) Ik vind trouwens dat je een erg leuk paard hebt!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 18:51

Bedankt :D

Ik heb je niet zien rijden, had ook 3 proeven te rijden vandaag dus nogal druk aan het wisselen steeds met vanalles ;) Maar jammer dat het niet zo goed ging, volgende keer beter :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:00

Volgens mij heb ik Appelmoes wel zien rijden :D Balen, volgende keer beter! *kijkt profiel: Appelmoes' paard is familie van de mijne :)) * (en nu hou ik op met offtopic gaan in Opisop's topic).

Het kan zijn dat doordat je wat schuin ging voor ons uitzicht die stellingwissel gewoon niet goed te zien was, dat hij wel goed was :j Was wel ook nog vroeg natuurlijk, had nog geen koffie gehad :+

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:22

Ziet er goed uit!
Stoor mij er wel een klein beetje aan dat ze steeds zegt 'doorzitte'.
Het enigste wat 'lijkt te zijn' is dat je een beetje een strenge buitenhand hebt?

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:36

Ik rij dit proefje dit weekend, ook zonder startkaart (zelfs voor het eerst)! Heel handig om je filmpje daarvoor nog even te misbruiken ;) Ik probeer hem ook zoveel mogelijk uit mijn hoofd te kennen, ook al leest er iemand voor.

Commentaar: let op je benen in de galop. Die gaan nogal tekeer ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 13:03

haha kun je nagaan, was eerst nog veel erger ;)

Ach ja, doorzitte/doorzitten who cares dat is gewoon dialectverschil :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:26

Vind het een leuk paard.

Hij zou nog meer over de rug mogen. Dan gaat het doorzitten en het halsstrekken ook beter. Zo nu en dan neemt hij het tempo van jou over. Daardoor kun jij geen nette oefeningen laten zie, waardoor je nog hogere punten kunt scoren. Ook valt mij op dat hij nogal klein galopeert. Je zou hem net iets voorwaartser hierin mogen rijden. Dan kun jij ook daarin beter blijven zitten.

Succes met je eerste officiële wedstrijd.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 13:28

klopt, hij moet inderdaad ruimer galoperen. In de training rijd ik het tempo wel wat hoger voor meer sprong, in de proef houd ik hem liever wat rustiger. Maar daar werken we zeker naar toe :)
Tempo neemt hij inderdaad nog wat over en doorzitten wil inderdaad niet door de spanning.
Vindt hij op training ook lastig trouwens en daarin versterken wij elkaar weer.
Ach, kilometers maken dan maar :)