paard hard in zijn mond

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mmasseurs

paard hard in zijn mond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 16:32

Ik had een paard die ik heb ingeruild tegen een ander paard omdat de mijne
Niet te zwaar belast kon worden en ik toch wel op wedstrijd wou. Maar mijn pa heeft ze
Gewoon geruild omdat hij er vanaf wil. Dus vandaag stap ik er voor de eerste keer op en
Hij is keihard in zijn mond. Hij ken geen stelling en als ik heb op de hoefslag wil rijden loopt hij helemaal naar buiten. Ik weet niet wat ik hier mee aan moet hij valt niet te sturen en als ik wil
Galoperen galopeerd hij gewoon weg en kan ik trekken wat ik wil. Verder is ze super lief
Maar het lijkt of ze er niks van begrijpt. Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor mij?

LiVetime

Re: paard hard in zijn mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:44

Je hebt je paard ingeruild tegen een paard waar je nog nooit op had gezeten? Niet erg slim..

Ik denk dat je er heel goed aan doet om goede instructie te gaan zoeken. Die kan jou één op één begeleiden.

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:09

Wij zeggen altijd thuis van ruilen komt huilen!!.

Maar ja daar is jou probleem niet mee opgelost.

Ik zou eerst naar zijn/haar tanden laten kijken, wanneer deze goed is.
Zou ik een instructeur zoeken die je met het probleem kan helpen.

Probeer niet te gaan trekken aan de teugels om stelling te krijgen, ik denk zelf ( maar heb je paard niet gezien) dat hij/zij stijf is in het lijf en geen lengte buiging wil aannemen, daarom kan hij/zij ook niet buigen.

De stelling die je wilt rijden moeten vanuit je benen komen en zonder te veel met de teugels te hoeven doen, enkel alleen aangeven.

Maar om even op je vraag terug te komen, vindt ik het zelf moeilijk om zo een paar tips te geven, misschien moet je even een fimpje maken en die dan hierop zetten. Dan kun je gerichter advies ontvangen.

Maar wat je ook zeker moet doen is een goede instructeur zoeken.

Heel veel succes.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:15

Eerst naar zijn/haar tanden laten kijken en wanneer deze goed zijn een instructeur zoeken die je verder helpt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:57

Stap 1 Tandarts
Stap 2 Fysiotherapeut erbij (dikke kans dat ze vastzit namelijk als ik dit zo hoor)
Stap 3 Rechtrichten (dmv goed les!)
Als je hier allemaal klaar mee bent (reken minstens een half jaar) dan pas weer wedstrijdgericht gaan trainen en als je daar leuk op weg mee bent op wedstrijd gaan. Ja, dat gaat je tijd kosten, als je het vlug doet een jaar. Een snelle oplossing bestaat bijna nooit als je paardrijdt. MAAR dan heb je ook een goede basis voor je paard en als het dier een beetje talent heeft kom je dan ook een heel eind!

Ro_peace

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:51

IK zou idd ook een tandarts laten kijken, maar niet zomaar een want je hebt er een hoop prutstandartsen bijlopen! Dus zoek een goede uit (ben je wel wat meer kwijt)
Idd Fisotheratpeut of Ostheopaat ( ik zelf ben eerst naar fiso gegaan, maar dat hielp wel, maar iemand anders rade mij ostheopaat aan, en die heeft echt een wonder verricht! Zoek hierbij ook wel naar een goede)
EN idd een GOEDE PRIVE instructeur!
Met diploma ofcourse.
Het beste is nog als ze zelf al wat hoger hebben gereden!

Succes!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:02

Huh??? Wat een apart verhaal... Het paard is voor jou als ik het begrijp? En jij hebt niets te vertellen gehad in de keuze? Vreemd.

Hoe oud is het paard? Wat is het niveau/ervaring? Hoe reageert het paard op 'stuurhulpen' vanuit je zit en houding? Is het paard trouwens nog gekeurd door 'eigen' DA?

Verder kan de tandarts natuurlijk geen kwaad en zeker goede instructie.

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:11

LiVetime schreef:
Je hebt je paard ingeruild tegen een paard waar je nog nooit op had gezeten? Niet erg slim..

Ik denk dat je er heel goed aan doet om goede instructie te gaan zoeken. Die kan jou één op één begeleiden.

Hier sluit ik me bij aan :j Dat is de enige goede oplossing,
en het is echt heel onverstandig om zomaar een paard te ruilen tegen een paard waar je nog nooit op heb gereden..

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:32

Ik ga mee met Troi