Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Waarschijnlijk ben je te lief voor haar en mis je nog wat vertrouwen,paarden voelen dat haarfijn aan...vooral "bloed"paarden zoals arabieren.Dan is het voor jou de taak om sterker op haar over te komen.Dat zit hem in je lichaamshouding,elke beweging die je maakt.
)
Jullie beide moeten worden aangepakt...jij moet meer "de baas" worden en laten zien dat je geen onzin pikt,je paardje moet leren dat ze naar je moet luisteren.

Ik noem maar even wat hoor...
SophieFT schreef:rug is nagekeken etc. mn vriendin die er soms wel eens op rijd, met ook meer rijdervaring als ik heb. Bij haar doet ze t netjes. Tsja boos worden.. Ik ben dan ook wel weer zo'n iemand die haar dan in het midden stil zet en dan maar ff wijken oid gaat oefenen
aerdenhout1 schreef:SophieFT schreef:rug is nagekeken etc. mn vriendin die er soms wel eens op rijd, met ook meer rijdervaring als ik heb. Bij haar doet ze t netjes. Tsja boos worden.. Ik ben dan ook wel weer zo'n iemand die haar dan in het midden stil zet en dan maar ff wijken oid gaat oefenen
Je komt niet duidelijk over op je paard. Wijken om iets af te leren is een rare manier die het paard niet zal snappen.
Probeer iemand te vinden...je vriendin misschien?...die je kan helpen met de omgang van je paard.
Aan gezien ze het bij je vriendin allemaal braaf doet, moet je de fout bij jezelf zoeken!
Boos worden om iets dat het paard niet begrijpt, werkt averechts!
SophieFT schreef:Hoi bokkers,
Ik weet dus even niet wat ik moet doen.
Ik heb een arabiertje van 19 jaar, al merk je niks van die leeftijd, ze word ook nog vaker een jaar of 7 geschat.
Ze is bij haar vorige eigenaresse verwaarloosd, alleen maar op stal gestaan enzo en was dus heel dik,
nu herkennen heel veel mensen haar niet meer, hoe slank ze is geworden, en hoe braaf ze is geworden.
Ik krijg nog regelmatig de opmerking: Is dat Fayala? Nee toch?
Ik sta met haar op een manege, daar komt ze regelmatig buiten etc. en heb ik 1 keer per week les.
Fayala is me op dit moment ontzettend aan het uittesten. Ze rende de stal in en uit, en duwde mij daarbij hard tegen de deur aan,
dat heb ik haar dus afgeleerd, maar ze bedenkt steeds wat nieuws. Dan was het weigeren met het springen, dan er ssteeds vandoor gaan etc.
Nu heeft ze bedacht om heel hard te gaan in galop, en bokken. en dan niet een bokje, maar bokken tot je er af ligt.
Ik blijf paardrijden leuk vinden, maar het liefst gallopeer, spring ik niet meer, en ik rijd liever ook niet met haar buiten, omdat ze zo doet. Maar het is ook zo sneu als ze alleen maar in de bak komt, en rondjes draven. Ik heb haar al zoveel dingen afgeleerd, maar wat moet ik hier nu mee doen?
Groetjes, Sophie.