Gister heb ik wedstrijd gehad in Vorden.
Mijn dagprogramma zag er zo uit

Eerst BB springen.
Daarna omzadelen en L1 dressuur.
Als laatst B springen!
Het is de eerste keer HAW dus wees een beetje lief, commentaar zet ik zelf bij de foto's dus tips; graag!
Paspoortje van mijn pony:
Naam: Ukanho (uuk)
Leeftijd: Bijna 10
Geslacht: Ruin
Ras: New Forest
Afstammeling: Kantje's Ronaldo x Kanaalzicht's Honey
Niveau: Was M1+9 en L springen met R_emkee en met mij (na gister) L1+7 en B+3
Lisa: Super bedankt dat je meeging en voor de tips en foto's, gezelligheid en leuk dat Amber (haar hond :D ) ook mee ging!
Ik spring met een spoortje om uuk net wat meer er door heen te drukken
zodat hij wat meer vertrouwen krijgt, hij is namelijk een beetje een aansteller
Dresuur omdat zijn achterhand veel actiever mag!
Ik begin met BB springen!
1. Hindernis 2, uuk vond deze natuurlijk erg spannend!

2. Ik mag (veel) meer met mijn bovenlichaam naar mijn pony toe buigen! Dit was eerst veel erger!

3. Ik kijk al naar de volgende hindernis, vind ik zelf al erg goed

4. Laatste van de dubbel, ik maar denken dat mijn pony net de balk niet aanraakte

5. Ik ben moeee.

Helaas had ik een weigering op een knal groene hindernis (ik dacht 8), pony ging gewoon vol in de rem,
Maar opnieuw aangereden en ging goed!
En toen snel omzadelen op naar de dressuur!
6. Uiteraard eerst losgestapt en wat lager ingereden, maar in het lage kreeg ik hem echt niet goed "erdoorheen"
Lisa even geholpen en op de kleine volte mijn handen wat breder gezet en uuk veel meer er door heen gedrukt
Achterhand mag actiever!

7. Ben een paar jaar geleden hard van mijn vorige pony gevallen, rechterarm zwaar gebroken gehad,
je ziet nu nog zo ontzettend goed dat ik alles op mijn linkerhand doe en mijn rechterhand gewoon los laat,
mijn instructrice helpt me hier al erg goed mee, ook in privelessen

8. Mooi voorbeentje!

9. Hier wil ik naar toe, alleen dan duik ik naar voor..

10. Ook in galop op de volte meer "er door heen" aan het drukken, stelling helpt hier ook bij.

Toen de proef in en alles mocht nog wat beter, puntjes op de i moeten nog meer, zoals ronder en meestal mag ik meer stelling hebben
deze keer niet, teveel stelling? wijken mag hij nog ronder (iemand tips, ik ga lichtrijden en zet mijn handen wat breder in de training).
Ook zei de jury dat ik veel op rechts zit, dit klopt ook want uuk gooit mij op rechts maar ik vergeet steeds om op links te blijven zittten,
hier helpt mijn intructrice mij er goed bij!
Uiteindelijk had ik toch aardig veel zevens dus goed voor een 3e prijs met 190 pt!
in de L1 heb ik alleen nog maar 182/183/185 gehad dus een dikke wp deze keer!Toen heeft mijn zusje uuk lekker uitgestapt en daarna hebben we weer rustig omgezadeld voor het B springen,
dit was mijn (?) 4e parcoursje B en ons 3e winstpunt hebben we verdiend!
(1 weigering op 4)..Mijn Steilpunten moet ik even kijken op startlijsten.nl maar ik ging aardig hard dus dat was vast niet zo veel..
11. Nr. 1 en we komen binnen vliegen

12.

13. Mag meer naar mijn pony toe buigen!

14.

15. Tussen de hindernissen

Uuk en ik houden van een berichtje
Super netjes, ziet er erg leuk uit, leuke pony!
Probeer je handen wat meer te dragen en je hakken wat meer uit te drukken, dan ziet het er helemaal perfect uit!