Het was heerlijk rijden in het zonnetje en ik ben erg blij met de foto's!
eerst de informatie over Piff
naam: Tivoli
vader: Slogan
ras: KWPN
geslacht: merrie
leeftijd: 11 jaar
niveau: B+4
We zijn vooral bezig met het actief rijden en losmaken van haar lijf. Ze heeft zelf heel erg veel moeite met de stap, daar gaat ze taktfouten maken. Ik probeer dit nu op te lossen door minder voorwaarts te stappen(dit houd in heel langzaam) net zo langzaam tot ze die fouten niet meer maakt. Daardoor is onze stap niet erg actief. Als ze dan goed loopt probeer ik steeds iets voorwaartser te stappen.
Ook buig ik vaak wat meer door, of schouder binnenwaarts waardoor ze ook minder fouten maakt.
Als jullie meer tips hebben hoor ik ze graag!
We zijn ook veel bezig met schakelen in alle gangen om Piff actiever te krijgen en beter aan de hulpen en we doen veel buigingen.
onze probleempjes:
- actiever paard
- losser paard
- continue aanleuning (die wil nog wel eens wegvallen)
- geen geld zoeken
- armen buigen
dan de foto's :
1.

stap.
2.

aandraven, niet bepaald actief maar wel nagefelijk
3.

al actiever

dit vind ik een fijn beeld
4.

jammer van mijn houding..
5.

galop, beetje voorover gevallen
6.

hier vind ik haar ook fijn lopen, misschien voor het mooie nog wat meer erdoor maar ik vind het wel mooi ontspannen zo
7.

andere kant galop
8.

9.

wat uitstrekken, alleen mijn houding.. tsja
10.

uitdraven, paard valt in slaap
11.

edit: * ik rijd overigens bitloos. Op wedstrijd en les rijd ik met bit en soms zelf met dressuur ook, maar springen en buitenrijden en dus ook soms dressuren doe ik bitloos.*
bedankt voor het kijken
tips zijn welkom!
Vossen vind ik erg leuk! 

Zelf zie ik dat er namelijk helemaal niet in, behalve misschien op een enkele foto in de houding van de amazone.