boy@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ambeeeer

boy@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 22:55

Hier is mijn nieuwe paardje ; boy ! <3
na veel zagen heb ik hem toch gekregen, hij was eerst mijn verzorgpaard maar hij ging verkocht worden dus heb ik hem maar snel gekocht , ik ben echt superblij met hem! <3
Hij is een arabier, ruin , 11 jaar oud en een schatje :)
punten waar ik aan moet werken ;
*niet duiken by het springen
*tippen van mijn voeten niet naar buiten draaien
*mijn benen naar voor houden by het springen
*soms doen mijn armen rare dingen (springen)
* er zijn er nog veel ...

hier dan de foto's;

Afbeelding
Zijn schattig hoofdje <3

Afbeelding
Drafje ..

Afbeelding
en altyd zijn staartje de lucht in :D

Afbeelding
Te diep

Afbeelding
En een beetje springen

Afbeelding

Afbeelding
<3

Afbeelding
Nog een sprongetje (;

Afbeelding
Zijn benen :P

Afbeelding

Afbeelding
en hij kan zo schattig kijken <3

Afbeelding
nog plaats genoeg :)

Afbeelding
sprongetje (:

Afbeelding

Afbeelding
Dan nog even zonder zadel :)

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/208544_141405935927773_100001751017940_246018_4583536_n.jpg
en een grappige afsluiter :')
Graag tips etc maar hou het vriendelijk , ik ben nog niet zolang 'echt' aan het rijden .
groetjes amber :)
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 11-04-11 19:32, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Overmatige opmaak uit titel verwijderd en foto in link gezet, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

blingpiggy

Re: boy@work <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 23:47

Wat een sjiek ding :9 En erg leuk van dat roze (doe ik ook bij mn ruin :D )

Op de eerste springfoto lijkt het alsof je iets teveel druk zet op je teugels?
Maar verder ziet het er goed uit, leuke combinatie! :j

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 07:12

leuk stel zijn jullie :)
hier een aantal tips
tenen naar binnen
hakken nog iets meer uitdrukken (of zie ik dit verkeerd?)
onderbenen naar achter (schouders, heup hak een rechte lijn)
voor je uit kijken (ook al heb je een goddelijk paard onder je kont)
soms neigt je zit iets naar voren, maar waarschijnlijk is dit een ent over zodra je voor je uit kijkt.
en met het springen zou ik iets meer mee geven

veel succes!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 09:22

Echt een supermooi paardje!(& heel leuk dat roze)
ben er maar trots op :D
Ik vind het er al heel netjes uitzien,
mijn tip is blijven oefenen dan kan het alleen maar beter worden.

Succes

ashleylucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 10:14

Wat super dat je dit mooie paard voor je zelf hebt gekregen.
Hij lijkt zo veel op mijn vorige pony.
Je setje is ook super leuk.
Mischien een tip.
volgensmij stelt hij zijn hoofd zelf boven wat in, mischien kun je hem wat meer teugel lengte geven waardoor hij je hand kan volgen !

Veel succes ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:35

Arme poown in het roze.. daar gaat zijn waardigheid.. _O-

Nee hoor.. :D Ik vind jullie superleuk samen en zo vanaf de foto's is echt te zijn dat jullie elkaar prima aanvoelen en echt een band hebben.
De laatste springfoto vind ik erg mooi, het ziet er heel gemakkelijk uit, terwijl het toch vrij hoog is.

Ik hoop dat jullie nog een leuke tijd tegemoet gaan. :j

Oja, Tip; Iets verder naar achteren zitten, op je zitbeenknobbels. :)

only_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 15:27

vind jullie een mooie combinatie hoor. leuk dat rose haha
verder lijkt het of hij zicht een beetje opkropt?
misschien van voor wat meer ruimte geven en voorwaarts houden?

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 20:28

bedankt iedereen , en zal je tip gebruiken only_ :)
ik heb hier igg nog wat foto's maar die konden niet meer op de computer gisteren dus heb ik ze er vandaag opgezet ;

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/208513_141488479252852_100001751017940_246625_7002581_n.jpg
Hij kan steigeren op commando , ik weet het ik heb geen helm aan maar dat is eigen keuze ? gelieve daar geen reacties op ..

[url][http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/215896_141488342586199_100001751017940_246619_178755_n.jpg[/url]
ik was echt fier <3 het was onze eerste keer dat we dit gesprongen hebben :o

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/207697_141488325919534_100001751017940_246618_3822665_n.jpg
Mijn houding... maar toch trots :)
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 11-04-11 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in links geplaatst, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 20:34

ambeeeer schreef:
bedankt iedereen , en zal je tip gebruiken only_ :)
ik heb hier igg nog wat foto's maar die konden niet meer op de computer gisteren dus heb ik ze er vandaag opgezet ;

Hij kan steigeren op commando , ik weet het ik heb geen helm aan maar dat is eigen keuze ? gelieve daar geen reacties op ..

ik was echt fier <3 het was onze eerste keer dat we dit gesprongen hebben :o

Mijn houding... maar toch trots :)

En wat een mooi gezicht trek ik ook in de eerste foto :)
Laatst bijgewerkt door Sica op 11-04-11 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Geen foto's quoten

X_Biekeh_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 07:31

Ik vind dat je je handen soms tijdens het springen een beetje te veel bij u houdt, waardoor het lijkt als of het paard wordt tegen gehouden. Maar op de laatste foto die je net hebt geplaatst zijn de handen al vele beter.
Ik vind verder dat je een geweldig mooi arabiertje hebt en het roze staat ze echt wel goed en schattig ! <3

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 09:14

bedankt :) en idd ben echt aan mijn armen aan het werken , want eerst dan deed ik mijn ellebogen zo naar buiten :o dat was helemaaal geen zicht :o hahah

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:26

Leuk beestje, heb alleen het ideee dat hij heel erg in zijn eigen houdingkje loopt..
Probeer m wat langer en lager te rijden, zo loswerken en daarna pas oprichten :)
Verder hou je op de eerste paar springfoto's je handen heel erg bij je, waardoor je paardje niet over zn rug kan springen en z'n rug helemaal wegdrukt.
blijf oefenen, dan komt de rest vanzelf! :) Wel echt een leuk beestje, en dat roze is echt <3

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:32

Zijn schattig koppetje mag een beetje meer naar beneden ;)
Zo gaat hij beter z'n rug gebruiken.

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 09:37

hoe kan ik er voor zorgen dat hy zyn hoofd naar beneden doet? want als ik hem helemaal los bv gaat zijn hoofd helemaal de lucht in ....

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:46

Zodra hij nageeft, zoals daar waar jij hem te diep vindt (die foto), doe jij je hand naar voren, NIET loslaten, gewoon druk houden en kijken of hij je hand wil volgen.. :)

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:03

probeer je handen wat meer rechtop te houden. verder ga ik mee met MisticRider,

enne, super gaaf dat roze hoofdstel! :)

ZoZenn

Re: boy@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:20

Meer meegeven met je handen, het lijkt nu net of je hem in zijn mond trekt wanneer hij springt.
Verder, hal die balk die daar scheef onder je hindernis ligt a.u.b. weg, levensgevaarlijk, straks komt hij daar op terecht :oo
Dressuur ziet er netjes uit :)

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:58

Ik vind het een leuk dier, en je past ook goed bij hem.
Maar ik mis echt heel erg de ontspanning, het lijkt net alsof je zijn hoofd naar beneden
''trekt''. Probeer hem lang en laag te rijden, ik denk dat je dan nog fijner
op hem rijd ;)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:31

Ge-wel-dig beestje echt waar! :oo echt een sprookjespaardje! En een lekkerding! Bij de foto waar jij neerzette te diep vind ik hem eigelijk wel lekker lopen hoor! door issie echt ontspannen en over de rug, op de andere meeste dressuurfoto's wat minder! :) Springen ziet er super uit ga zo door! hele leuke combi :D

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:34

ambeeeer schreef:
hoe kan ik er voor zorgen dat hy zyn hoofd naar beneden doet? want als ik hem helemaal los bv gaat zijn hoofd helemaal de lucht in ....

heeft ie miss geen last van zijn rug want op een paar foto's lijkt het of draagd ie zijn straat scheef?
Voor de rest leuke pony en succes :+

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 17:40

hij heeft geen last van zyn rug hoor, en zijn staart draagt hij tog ook niet scheef ? :) en hij loopt ook met zyn hoofd in de lucht te showen als hij gewoon losloopt, dat doen tog vele arabiertjes ? :)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:46

Ik denk dat je wat meer moet gaan drijven en opvangen om het hoofd naar beneden te krijgen. Arabjes lopen graag lekker relaxed met de neus in de lucht als het kan, ik heb zelf ook een sterrekijkertje gereden, ook zo vrolijk met de staart en de oortjes erop. Ik heb haar opgevangen op een stille rustige hand, met de teugels iets langer dan haar natuurlijke houding. daar rustig bij drijven en opvangen in de zit, dan zoeken ze vaak zelf de steun van de hand op, en dan kan je de halshouding makkelijker regulieren. Belangrijk is dat je zelf ontspanning houd in je (onder)rug. Ik weet dat de arabs die ik onder het zadel heb gehad daar erg gevoelig op zijn en als reactie daarop ook spanning kunnen gaan vasthouden in de rug/bovenlijn. Het belangrijkste is vooral dat je een stille hand hebt waarop hij kan terugvallen. Als dit goed gaat, en de hoofdhals houding van je paard alle kanten op kan regulieren, dan kan je richting oprichting gaan werken. Maar dit beeld vind ik veel minder storend dan een paard dat "in de krul" wordt getrokken.

Nog een tip, als je paard goed in aanleunig loopt loopt hij vaak ook wel meer met de achterkant eronder. Van mij zou hij achter namelijk wel iets actiever mogen worden.

Klein puntje nog, ik zou liever met ronde balkjes en een grondbalkje springen, grondbalk voor het inschatten van de afzet, de ronde balk omdat dat minder pijn doet als je paard ze per ongeluk aantikt. Op sommige springstallen worden vierkante balken gebruikt om paarden angst voor het hout aan te leren :o

Verder vind ik het wel een heel leuk beest, lekker met je arab bezig zoals het hoort: veelzijdig en met veel plezier!!

Edit: De scheve staart: Dit zie ik wel vaker bij arabs, een deel is inderdaad het "overdreven dragen" wat terugkomt op het showgedrag, dat is geen rijtechnisch probleem. Hij draagt hem wel consequent naar links, maar dat betekend vaak dat het paard niet zuiver recht is. Is hij ook moeilijker te rijden op de rechterhand (=buiging naar de andere kant dan zijn "voorkeurskant" voor links dragen)? Door je paard goed recht te richting is dit probleem vaak opgelost :)) Maar als hij ook zadeldwang heeft of bokt bij een overgang, oneven zweetplekken heeft na het afzadelen dan moet je zijn rug en het zadel wel even laten controleren.

sharongentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:25

wat een lief paardje <3
het ziet er mooi uit! probeer wat rechter te zitten voor een nog mooier effect.
probeer hem wat langer tegeven dan is hij nog meer ontspannen, dat zit voor jou ook lekkerder.
springen ziet er goed uit! als je je handen nog meer naar voren doet en meer op de hals legt geef je hem meer de ruimte om te springen!
veel succes nog met je leuke paardje :D

Elkharif

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:45

Wat een superleuk paardje zeg ^^
Heb zelf ook een arabierruintje, twaalf jaar.. ook wit ;p

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 07:23

Elkharif schreef:
Wat een superleuk paardje zeg ^^
Heb zelf ook een arabierruintje, twaalf jaar.. ook wit ;p

Hahaha wat toeval :)