ik weet dat mijn titel erg arrogant klinkt maar zo bedoel ik het niet. Ben zelf maar een (onder)gemiddelde ruiter maar heb een fantastische pony onder mijn kont.
Maar het probleem is dat ik niet meer weet wat ik kan oefenen met haar, gezien oki's 4-jarige leeftijd is het niet verstandig teveel te vragen, terwijl ze het wel kan. Gewoon alles wat ik vraag snapt en doet ze, hoef er soms zelfs maar aan te denken. Daardoor ben ik bang dat ik haar te snel overvraag, als een pony iets niet snapt kan je het niet doen, maar oki snapt het allemaal. Dat wil niet zeggen dat het op wedstrijd geweldig gaat, heb 1 wedstrijd gereden (148 punten in de L1) maar dat komt door de spanning, oki was nog nooit op wedstrijd geweest dus alles was nieuw.
Maar, als jullie het nog snappen, beetje onduidelijk verhaal: wat zou ik nog kunnen oefenen om het uitdagend te houden? Zelf moet ik werken aan mijn (hand)houding, maar wat is voor oki afwisseling? Wijken lukt, sb lukt ook al (oefen ik bijna niet vanwege leeftijd oki), alleen met halsstrekken nog veel moeite, maar om dat 20 min. te oefenen
Beetje onduidelijk verhaal, I know, maar iemand leuke oefeningen??
, maar als het te moeilijk is voor je dier, zal hij het denk ik ook niet doen, dus dan merk je vanzelf hoe ver je kan gaan met rijden.