Leunen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonitolover

Leunen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 19:57

Hoi allemaal,

ik rijd mijn pony nu ongeveer 3/4 maanden aan de teugel. Maar ik heb 2 probleempjes

1 : Hij gaat soms heel erg diep, wat moet ik dan doen? Want als ik been geef doet hij zijn hoof direct helemaal omhoog.

2 : hij leunt heel erg op de linkerteugel dat doet zoon pijn in mijn arm. Hoe kan ik er voor zorgen dat hij dit niet KAN doen?

Groetjes. ;)

NicoleHorses

Re: Leunen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:21

1: een lichtelijk gedoseerd schopje geven of juist wat weerstand bieden met je handen, wat je ook kunt doen is voorwaartser gaan rijden op het moment dat hij di doet.
2: dit is waarschijnlijk omdat je teveel stelling vraagt, niet te veel plukken (weet niet of je dit doet natuurlijk, maar dit kan een oorzaak zijn) goed van achteren naar voren rijden, goed voorwaarts rijden en op twee teugels, dus rechtmaken met lichte stelling (je moet zn oog wimpers van de binnenkant kunnen zien) verder les nemen :)
succes

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:29

1) diep wat? "aan de teugel" of "lange teugel" idee?
2)Wanneer jij pijn krijgt in je arm, dan geef je veel teveel kracht. Niet terug trekken als hij leunt. verder veel schakelen in elke gang (dus langzame draf en snelle draf in gelijkmatige overgangen)

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 07:53

Weet je wel wat aan de teugel rijden is?
En heb je les?
Ga werken aan het rechtrichten en leer de theorie er ook eens van , dan ben je al een eind op de juiste weg, leer wat stelling en buiging is, leer waarom een pard achter de teugel kruipt en waarom hij gaat hangen.
Hoe is jou zit en hoe zijn jou hulpen hoe groot zijn ju hulpen, als hij gaat hangen dan is dat jou fout en jij zal moeten leren hoe je dat op kunt lossen rijtechnisch , je zal je paard moeten leren dragen dat gaat hij niet uit zichzelf doen

tsjebbe18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:43

voor allebij de problemen moet je een trapje bij geven of een tikje bij dan is het opgelost ! :D