Hij was nog niet zadelmak toen ik hem kreeg en we zijn langzaamaan met hem begonnen.
Op één val na, door een pony naast de bak die door het hek heenging, is alles vlekkeloos verlopen.
Hij is erg braaf en ik vind dat hij het al super doet voor zo kort onder het zadel.
Me stuur is aardig geinstalleerd maar soms heeft meneer nog wel is andere plannen.
Tijdens het rijden (hooguit 30min. 3x per week) werken we vooral aan de overgangen, voltes, van hand veranderen en schakelen.
Hiervoor heb ik een Lippizaner pony gehad en ik heb door de strenge winter en verkoop van mijn vorige pony ruim
3 maanden niet meer gereden. Dit is ook wel te zien aan mijn houding, kleine dingen zijn erin geslopen.
Ik rijd onder begeleiding van mijn moeder die Centered Riding instructrice is en aan mijn houding word dus hard gewerkt!
Galop doe ik bewust nog in verlichte zit, dit was de 2e keer dat we echt serieus aan het galopperen waren.
Het is de bedoeling dat we de springrring onveilig gaan maken en over 3 weken staat ons eerste springlesje met balkjes lopen in de planning.
Punten die mij zelf opvielen:
- Ellebogen knikken
- Tijdens het ´halsstrekken´ binnenhand meer naar vooren ipv naar me lichaam toe.
Tips en commentaar is dus zeker welkom, maar houd er rekening mee dat we een nieuwe combinatie zijn en ik ook weer moet wennen!
De foto's staan aardig op volgorde.
Instappen. Hier lijkt het alsof ik heel kort zit maar op de andere foto's valt het wel mee.

Volte

Keurig recht.
Jammer dat ik net me binnenbeen aandruk. 
Pasje weg tijdens van hand veranderen. Hier loopt hij wel heel erg uit elkaar maar hij reageerde super braaf op mijn zithulpen
dus ik was al helemaal blij!

En weer terugrijden hoort er ook bij.

Hier liep hij fijn ontspannen.

M'n ellebogen
Maar mijn hand wel mooi in één lijn met zijn mond.
Helaas maar één gelukte galopfoto. Ben hier al heel blij mee!

Oei mijn handen. Hij snapte het 'halstrekken' nog niet helemaal en was wat uit balans.
Wel fijn beenwerk.

En het rondje erna. Al een stuk beter.

Baasje wil een knuffel maar pony was moe

------------------------------------------------
Nog een foto van het zadelmak maken. Helemaal trots!

Klein buitenritje de dag erna. De eerste keer dus vandaar dat de fjord mee mocht voor 'enge' dingen.
Zoals water, lammetjes etc. Hij was erg braaf!
Dankjewel Barbara en Odin voor een ontspannen buitenritje!

Foto's zijn gemaakt door mijn moeder en mijn vriend.
Wat vinden jullie van ons? Wees lief!
Komt vast helemaal goed met jullie!
(als veulentje)
Ze is rechtsgebogen maar komt op rechts slechter om het binnenbeen dan

SUPER!