Hoe hoog zijn deze hindernispalen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Hoe hoog zijn deze hindernispalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 17:32

Ik rij op een manege in de springles en nu vind ik het altijd leuk om te weten hoe hoog ik heb gesprongen. Het gaat om deze hindernispalen:

Afbeelding

Nu telde ik altijd voor het 1e gaatje 20 cm en de grote gaatjes 10 en de kleine gaatjes 5 cm. Nu stond de hindernis een keer zo hoog dat ik hem via mijn telling op 80 cm schatte maar de instructrice zei dat het wel 90-100 cm was. Dat geloofde ik niet maar ik ging er naast staan en hij kwam tot net onder mijn heup. Nu weet ik toevallig dat dat 92 cm is (gemeten voor mijn opleiding) en dan nog mn laarzen met hakje aan dus dat moest wel 90 zijn. Daarom vroeg ik me af hoe jullie het tellen bij deze hindernispalen (zijn volgens mij best veelgebruikt).

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:08

Volgens mij zit het onderste gaatje op 30 cm. en dan kom je ook op 90 cm.
Die overgang van grote naar kleine gaatjes kan nog wel eens verschillen, ook al lijken de hindernispalen verder op elkaar. Het is wel handig om thuis een keer met je rijbroek en laarzen aan een paar hoogtes van jezelf op te meten: bovenkant kniestuk, onderkant gulp, zakken, enz..

CaileyS

Re: Hoe hoog zijn deze hindernispalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:09

De hindernispalen van bij ons op de manege lijken verdacht veel op die van jou en beginnen bij 30 cm. De grote gaatjes zijn 10 cm en de kleine gaatjes 5.;)

Okky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:15

reken het uit, de hoogte van de gehele paal is 1,50. reken voor een klein gaatje 5 cm en de grote 10 cm. als je terug rekent kom je volgensmij uit dat het eerste gaatje op 20 cm staat.

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:19

Volgens mij zijn ze op zn hoogste gaatje 2 meter. Van onderaf moet je tellen, dat het eerste gaatje 30 cm is zeg maar. En dan vervolgens ieder gaatje hoger is 10 cm... Denk daarbij ook dat de dikte van de balk met deze meting is meegenomen