Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
JPS schreef:Ik denk dat het belangrijk is om medische oorzaken/fysieke klachten uit te sluiten en een andere instructeur te zoeken. Als jij twee keer in de week les hebt en je instructeur kan je met dit probleem niet adviseren of verder helpen, dan denk ik dat hij/zij niet capabel genoeg is.
Aukelizzy schreef:JPS schreef:Ik denk dat het belangrijk is om medische oorzaken/fysieke klachten uit te sluiten en een andere instructeur te zoeken. Als jij twee keer in de week les hebt en je instructeur kan je met dit probleem niet adviseren of verder helpen, dan denk ik dat hij/zij niet capabel genoeg is.
Hier ben ik het helemaal mee eens!
Het is voor ons zo vanachter de computer nogal lastig te zeggen hoe je dit moet verbeteren omdat het door heel veel oorzaken kan komen. Van medisch, tot niet aan het been zijn, tot scheef zitten van de ruiter. Ik ga dus mee in bovestaande reactie, sluit medische zaken uit en ga daarna opzoek naar goede instructie.
Johanna59 schreef:ik denk,.........dat het aan jou ligt.
Je laat hem eigenlijk zelf lopen en vergeet te rijden.
Er gaat alleen maar energie uit, in plaats dat het er in blijft.
Een paard is als een boog, je moet hem spannen. Als je
hem aan de voorkant zo lang laat, dan loopt alle energie er zo
weer uit. Aan je been zetten en meer opsluiten.