Even alles op een rijtje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Even alles op een rijtje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 11:29

Na 2 jaar amper een paard van ookmaar dichtbij te hebben gezien, rijd ik sinds vorige week weer een paardje! *\o/* Een hele leuke tinker van 6 jaar oud, waar ik twee keer in de week op mag. Alleen is mijn rij-vermogen wel wat gesleten en ik wil even alles op een rijtje zetten voor mezelf. Ik heb namelijk geen les, wellicht dat dat over een tijdje wel weer komt, maar momenteel is dit niet mogelijk.

Ik heb nu twee keer op het dier gereden. Het is een lekkere voorwaardse man :D

Op het moment ben ik vooral bezig met mijn eigen houding, dus netjes rechtop zitten, hakken uitdrukken, handen recht etc. en verder qua het paard heel erg met overgangen, halthouden, versnellen, vertragen, zoveel mogelijk verschillende figuren rijden en lichtjes stelling vragen. Ik probeer hem continue lekker ontspannen te houden, maar wel ervoor te zorgen dat hij op mij let. Hij loopt nog niet nagevelijk(rond). Voor mijn gevoel is dit een mooi begin voor ons, maar ik zou niet willen dat ik iets fout zou doen ofzo dus als jullie tips voor mij hebben voor geschikte oefeningen? :D

Antwoorden als ga les nemen heb ik trouwens niks aan! Dat kan ik simpelweg niet betalen ;)

mijkemeu

Re: Even alles op een rijtje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 12:12

Hoi, eigenlijk ben je al erg goed bezig zo!!
Het is gewoon elkaar de tijd gunnen om aan elkaar te wennen en dan kan je aan de slag gaan met meer dingen vragen en doen.
Zolang je houding goed is, je goed met de bewegingen mee kan gaan en naar je paard luisterd zal hij dat ook zeker naar jou doen.

Zoey_julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:55

je bent heel goed bezig
je kan ook een keertje op een schriktraining gaan om elkaar nog meer te vertrouwen.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:04

Ik denk dat je zo een heel mooi begin hebt. Doe veel ervaring met m op, dat versterkt de band. Doe leuke dingetjes als poetsen, aan een halster laten grazen, bij in de wei gaan zitten, lekker wandelingetjes maken en natuurlijk rijden! :D Ik denk dat je zo al heel erg op de goede weg bent :D

Foto's? :D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 08:12

Dat is fijn om te horen!

Afgelopen vrijdag heb ik weer lekker gereden. Eerst was hij een beetje gestressed. Toen ik wou opstappen probeerde hij er meteen vandoor te gaan en nadat ik er op zat was hij nog steeds wat ongedurig, maar na een kwartiertje lekker stappen en een beetje draven, figuren rijden enzo werd hij wat rustiger en na een half uur kwam hij al lekker naar beneden :D Heb ook voor het eerst met hem ge-gallopeerd. Rechts ging het heel goed, maar links had hij wat moeite met aanspringen. Heb hem twee keer goed laten aanspringen en daarna vond ik het goed. We waren beide moe en voldaan :D Ik had er een goed gevoel over! Op het laatst kwam zelfs zijn eigenaresse nog naar mij toe dat ze vond dat ik het heel leuk deed (trots :D) Dat vond ik echt fijn om te horen! Nu ga ik woensdag weer :)

Rubber_Duck: Misschien over een tijdje haha :D Eerst maar even gewoon wennen aan het paardje en kijken of de eigenaresse het leuk blijft vinden :)