aan welke bakstukken stang/trens vastmaken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

piepelie

aan welke bakstukken stang/trens vastmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 10:41

Ik ben even benieuwd aan welke bakstukken van het stang en trens hoofdstel jullie de stang en de trens vastmaken. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat iedereen dit weer anders doet en dat het dus op 2 manieren gedaan wordt. Ik heb een stang en trens hoofdstel met 2 vaste bakstukken (aan iedere kant 1 met boven en onder gespen) en dan heb ik een doorlopend bakstuk dat onder het kopstuk van het hoofdstel doorloopt.

Maak jij je trens vast aan de vaste bakstukken (die met gespen boven en onder) of aan het doorlopende bakstuk en waarom?.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:57

Ik maakte de trens vast aan het in dit geval losse bakstuk en de stang aan de vaste. Ik deed dat toen, omdat de losse bakstuk korter was dan de vaste.
Bij 2 vaste bakstukken maakte ik de stang vast aan de voorste en de trens aan de achterste. Ringetje van de stang zit namelijk verder naar voor dan de trens ring.

Edit: En bij een los bakstuk (zit in principe) tegen het hoofd en de stang is meestal breder dan de trens. De de "breedste" bakstukken (de vaste dus) aan de stang en de "smalste" de losse bakstukken aan de trens.

Vaste bakstukken:
Afbeelding
De voorste.

Losse bakstukken:
Afbeelding
De onderste.
Laatst bijgewerkt door Quir op 03-04-11 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:59

Quir schreef:
Ik maakte de trens vast aan het in dit geval losse bakstuk en de stang aan de vaste. Ik deed dat toen, omdat de losse bakstuk korter was dan de vaste.
Bij 2 vaste bakstukken maakte ik de stang vast aan de voorste en de trens aan de achterste. Ringetje van de stang zit namelijk verder naar voor dan de trens ring.

Ik doe het op dezelfde manier..