als dit niet goed staat mag het verplaatst worden! (:
Als ik mijn pony laat vrijspringen gaat ze maar niet over die hindernis heen!
Afzetten met lint zodat ze er wel langs heen moet kan niet. En we hebben het ook al geprobeerd dat iemand er naast gaat staan zodat ze er niet langsheen kan maar dan draait ze zich gewoon helemaal om en rent er dan langs heen.
Ook heb ik er al met de zweep achteraan gerend (niet geraakt) en er dan ook iemand naast laten staan maar zelfs dan krijgt ze het voor elkaar om er langs te gaan.
En als ze er dan wel overheen moet dan gaat ze er dwars doorheen!
De pony is zo slim dat ze altijd wel wat bedenkt om er niet over heen te hoeven.
Wat kan ik doen?
Oja onder het zadel springt ze er wel overheen en gaat er ook niet langsheen ofzo en dan vind ze het zelfs leuk!
Bedankt alvast!
. Nu ja ik zou zeggen kijk of je paard wel plezier er in heeft je hebt paarden die echt niet graag springen. En je hebt paarden die het vlug oppaken en andere trager. De mijne was er aan de longe vorige week direct mee weg en kon ik op het laatste gewoon over een stijltje laten gaan want ie vondt een kruisje al vlug saai
, hij doet het echt met plezier... maar je hebt ook paarden die er een stuk trager in zijn of het gewoon niet willen, er geen uitdaging inzien.