vrijspringen met mijn pony!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Happyhealthy

vrijspringen met mijn pony!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 10:20

Hallo :wave:
als dit niet goed staat mag het verplaatst worden! (:
Als ik mijn pony laat vrijspringen gaat ze maar niet over die hindernis heen!
Afzetten met lint zodat ze er wel langs heen moet kan niet. En we hebben het ook al geprobeerd dat iemand er naast gaat staan zodat ze er niet langsheen kan maar dan draait ze zich gewoon helemaal om en rent er dan langs heen.
Ook heb ik er al met de zweep achteraan gerend (niet geraakt) en er dan ook iemand naast laten staan maar zelfs dan krijgt ze het voor elkaar om er langs te gaan.
En als ze er dan wel overheen moet dan gaat ze er dwars doorheen!
De pony is zo slim dat ze altijd wel wat bedenkt om er niet over heen te hoeven.

Wat kan ik doen?
Oja onder het zadel springt ze er wel overheen en gaat er ook niet langsheen ofzo en dan vind ze het zelfs leuk!

Bedankt alvast!
:evaw:

Nachtlampje

Re: vrijspringen met mijn pony!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:26

aan de longeerlijn? En misschien wat minder op de sprong concentreren. "gewoon" longeren met toevallig een sprong ertussen die ze moet nemen. Anders een keer samen er over heen springen, begin dan wel laag anders val je op je gezicht :P

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 10:29

longeerlijn heb ik ook al geprobeerd maar dan weet ze zich om te draaien en heel hard weg te rennen en er zelf overheen springen werkt ook niet want dan blijft ze gewoon stil staan voor de hindernis :P

Dank je voor je reactie!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:31

Dan zelf eroverheen springen met haar en van achteren opgedreven worden?
Ik ben met thom nu ook bezig met "vrijspringen", t blijft tot nu toe bij balkjes lopen maar het komt eraan.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:31

begin je wel laag ?
misschien kun je eerst aan de hand springen

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 10:35

ik begin wel laag ja. Eerst balkjes draven (wat ze wel in vrijheid doet, uit zichzelf) en daarna een laag kruisje en daarna een steiltje van 20 cm en meestal ga ik niet hoger dan dat omdat ze er toch niet overheen gaat.
Van achter opdrijven kan ook niet omdat ze dan ook wel een manier vind om zich om te draaien, Het is gewoon zo'n slimme pony!
Bedankt voor de reacties!

Tabor_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:48

Heb je een longeercirkel? Anders kan je om de bijv. 2 meter een balkje neerleggen dan kan ze er niet meer om heen.
Bij de bak zou dat ook kunnen. Dit kan je later verder uitbreiden tot sprongetjes.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 11:03

longeercirkel heb ik niet en de bak is nog in de maak. Ik moet het dus doen met een weiland.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:08

Ik zou beginnen met balkjes stappen, draven, galoperen en die balkjes dan steeds verhogen. Tis belangrijk dat ze weten dat ze er overheen moeten. En begin ook echt laag. Nu ja en als ze er eenmaal overheen gaat doe dan een tijdje opeen zelfde hoogte door, je paard moet er plezier in hebben je hebt paarden die je totaal geen plezier doet met springen.
Laatst bijgewerkt door Lori op 03-04-11 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 11:09

Dank je voor je reactie!
ze weet wel dat ze erover heen moet want onder het zadel springt ze er ook overheen. ik begin ook altijd eerst met balkjes stappen/draven/galloperen en maak hem steeds iets hoger. Helaas werkt dit ook niet ):

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:14

chaanttaall schreef:
Dank je voor je reactie!
ze weet wel dat ze erover heen moet want onder het zadel springt ze er ook overheen. ik begin ook altijd eerst met balkjes stappen/draven/galloperen en maak hem steeds iets hoger. Helaas werkt dit ook niet ):

Heb m'n vorige post een beetje gewijzigt :) . Nu ja ik zou zeggen kijk of je paard wel plezier er in heeft je hebt paarden die echt niet graag springen. En je hebt paarden die het vlug oppaken en andere trager. De mijne was er aan de longe vorige week direct mee weg en kon ik op het laatste gewoon over een stijltje laten gaan want ie vondt een kruisje al vlug saai ;( , hij doet het echt met plezier... maar je hebt ook paarden die er een stuk trager in zijn of het gewoon niet willen, er geen uitdaging inzien.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 11:20

ik heb wel het idee dat ze het leuk vind om er overheen te gaan want onder het zadel vind ze het ook super!
ik snap dus niet waarom ze het zonder het zadel het dan niet wil doen :n

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 12:22

iemand nog tips?

sorry dat ik dat al na een uur doe maar ga er zo heen en wil graag tips!