k rijd Silver nu sinds 27 mei 2010, al bijna een jaar. In het begin was het nog lang leve de lol en aan elkaar wennen.
Nogsteeds hebben we wel lol maar ik wil toch iets serieuzer bezig.
Qua springen zitten we op B niveau denk ik, en qua dressuur vind ik ons nog niet Bwaardig.
Parcoursjes spring ik ook altijd op B (cat. D 80cm)
In een parcoursje heb ik soms moeite met hem terug te rijden omdat hij dan erg heet word, misschien dat iemand hier nog tips voor heeft?
Mijn eigen verbeterpuntjes:
Schouders niet optrekken
altijd goed meegeven
contact houden
RIJDEN tot over de sprong (dit vergeet ik nog wel eens en dan laat ik hem zegmaar zn gang gaan omdat ik dan onbewust denk "hij kan het wel")
Hakken uitdrukken
vooruit kijken en niet opzij
niet te ver uit het zadel.
sommige puntjes zijn al sterk verbeterd sinds het begin maar het kan altijd nog beter, als iemand tips heeft hoe ik een van deze dingen van oefenen... graag
We werken nu vooral aan de rustigheid en constant tempo. Thuis in de bak lukt dit ook maar in een parcours is dit toch wel erg lastig.
Verder wil ik meer werken aan mijn eigen twijfel als het iets hoger word waardoor hij soms weigerd.
En mijn houding is een verbeterpunt.
Aan Silver zelf valt niet veel te verbeteren, hij kan het zelf wel, ik moet het alleen nog beter leren.
Na een lange tijd geen topic meer te hebben geopend van het springen vond ik het tijd dat het wel weer eens kon. ondertussen heb ik nog een onderlinge wedstrijd gereden en oefenparcoursjes gesprongen, verder tijdens lessen wel 1 of 2 hindernissen.
Ik vind dat we (en vooral ik, hij kan het wel) steeds een stapje verder komen. al is het maar een stapje van een millimeter.
We hebben niet hoger gesprongen als 1m want toen vond ik het wel weer genoeg geweest voor die dag.
het vorige topic: [RT-HAW] Silver, thuis springen
Commentaar mag, opbouwend graag en wees een beetje lief voor ons

foto's zullen vast niet in de goede volgorde staan.
Meet Silver:

1. eerst wat rijden
http://i271.photobucket.com/albums/jj14 ... lver14.jpg
2. nog wat rijden

3. en nog meer

4. inspringen

5. nog een keer

6.

7.

8.
http://i271.photobucket.com/albums/jj14 ... lver10.jpg
9.

10.

11.

12.

13.

14. en de 1m

15. en nog een keer, deze is iets minder netjes

16. Koppie

Bedankt voor het kijken, ik heb niet van alle hoogtes precies foto's, veel waren ook mislukt, wazig ofzo.

)