Tinker Kane terug in het dressuur.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mickydo

Tinker Kane terug in het dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 22:37

Hallo bokkers,

Met mijn tinker Kane rijd ik western , maar door een vriendin overgehaald om ook weer samen met haar dressuur te gaan starten.
Naja L5 western en B dressuur ( wat gelijk ons niveau is ) prima toch , Kane vindt het allemaal leuk als die maar kan lopen.
Vandaag eens les gehad van een andere instructrice , altijd leuk en leerzaam om het eens van een ander te horen dan je vaste instructrice.
Beide instructrices vinden ons absoluut B waardig en moet ik gewoon lekker gaan starten..
Mijn eigen commentaar
* beter op mijn zit letten , val net even te vaak voorover.
* geen geld zoeken , ligt toch niets in de die bak
* hakken meer uitdrukken en tenen naar binnen houden ( groot probleem die tenen overigens , blijven maar uitsteken )
* handen meer naar voren en dragen , ben snel geneigd ze tegen me buik aan te houden
* Kane is een paard wat snel geneigd is op de voorhand te vallen , hier moet ik beter en sneller op corrigeren

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Commentaar is altijd welkom , mits het als opbouwende kritiek opgevat kan worden ;)

Dabo

Re: Tinker Kane terug in het dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:58

Jeaahhh Kane de Kanjer!!
Ziet er goed uit hoor Mijke, de verbeterpuntjes noem je zelf ook al. Denk dat dat helemaal goed gaat komen met jullie. :)
Ik zie je gauw!! (morgen startkaart aanvragen he) :D :D

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 07:45

Leuke foto´s zijn het geworden!! :) Jullie doen het hartstikke leuk :D
(verbeterpunten hoef ik hier niet meer te geven want die heb je gister wel genoeg gehoord van me :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 11:12

Wat een stoere tinker :)
Als ik je wat tips mee mag geven, probeer in de wending recht boven je paard te blijven, vooral bij foto 1 heb ik het idee dat je wat naar binnen hangt.
Wat betreft je tenen, vaak zit het probleem niet daar, maar hoger in je lijf (bekken/heupen). Probeer dus niet krampachtig je tenen naar binnen te duwen, daar krijg je alleen pijne enkels van ;) Wat wel kan helpen is op je paard zitten met je beugels uit. Je been (ook bovenbeen) helemaal naar achteren doen, en langs je paard als weer naar de goede plek schuiven. Zo schuif de spiermassa van je bovenbeen wat meer naar achteren, en kom je vanzelf met je knie tegen het zadel en je tenen naar voren. Dan is het nog de kunst om zo te blijven zitten zonder krampachtig vast te houden.
Wat ook wel eens wil helpen is niet je tenen naar binnen willen doen, maar je hakken wat naar buiten. Dat voelt toch net even anders.
Succes, die B-proef gaat jullie vast lukken :)

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 11:13

Het ziet er super uit Mijke!!! We hebben een beetje dezelfde foutjes, samen lessen en dan samen starten???? hihi NO WAY, dat ik ooit start

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 16:51

@Blijheid: Bedankt voor je tips , die ga ik zeker toepassen !

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 16:52

Essie73 schreef:
Het ziet er super uit Mijke!!! We hebben een beetje dezelfde foutjes, samen lessen en dan samen starten???? hihi NO WAY, dat ik ooit start

haha Esther , tuurlijk start jij ook ooit , zelfs ik durf het !

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:17

wat een leuke tink! :)

Probeer wel voor je uit te blijven kijken & je handen niet vast te zetten.
veel plezier nog!

cynthia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:20

Mooie combinatie, en van dat geld zoeken _O- en ja die tenen, ook mijn probleem, maar ziet er goed uit en veel succes

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:07

Ik vind het altijd wel leuk om tinkers voorbij zen te komen! :D
Ik vind verder dat je een nette houding hebt, en de verbeterpunten weet je zelf al.