Tinker Nemon recreatief@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JuudKaas

Tinker Nemon recreatief@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 21:23

He!
Dit is een paard met een groot verhaal. Even in het kort: Hij komt uit ierland, hij is onderhand 15 jaar oud. Hij kwam van een fokkerij. 7 jaar geleden kwam hij naar ons. Waaruit bleek dat hij best wel slecht was behandeld. Hij was bang voor de zweep, ze zeiden dat hij zadelmak was, maar nee. Hij was, na het inrijden als de dood voor aandrijven. Deze speciale meneer heet Nemon. Hij is ondanks zijn problemen een super paard. Hij is heel gevoelig en hij wil zoo graag voor je werken dat als je al met je tong klakt hij over gaat van stap naar draf enz. en dat als je 1x doorzit of je beugel valt eruit, dat hij al in galop gaat. Ik rij met hem voor de recreatie. Ik verzorg hem al 2,5 jaar. In het begin schrok hij en viel ik eraf. Daarna tijd niet meer gereden omdat hij met de dochter van de eigenaresse steeds meeverhuisde ( hij is ook van haar) van aalsmeer naar alphen en weer terug. Ik denk dat ik beter mijn handen moet dragen en soms mijn tenen afsteek. Ik heb erg korte beugels, maar de gaatjestang was kwijt! ;) blond he! Ik heb echt een super band met nemon, hij is mijn grote vriend. Ik hoop dat jullie het leuk vinden. Want als ik deze foto's zie, ja dan word ik gewoon warm vanbinnen. Het is zoo veel beter dan eerst! Ze staan trouwens niet op volgorde

1. Op de volte.
Afbeelding

2. Lekker van het zonnetje genieten.
Afbeelding

3. Trots op mijn mooie tinker!
Afbeelding

4. Ik moest echt vreselijk mijn lach in houden en dan krijg je zulke shots *\o/*
Afbeelding

5. Uitstappen, lekker ontspannen
Afbeelding

6. <3
Afbeelding

7. Draven, 2 sec. later schoot hij ingalop
Afbeelding

8. Ook draven
Afbeelding

9. Hier zie je echt het ''beudelprobleem'' heel erg. En mijn been ligt ver naar voren..
Afbeelding

Weeslief en opbouwend voor mij, ik heb ook gevoel :j

Flevolander

Re: Tinker Nemon recreatief@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 21:32

Ik vind het nogal moeilijke foto's om rijtechnisch commentaar op te geven.. Echter is mij één ding wat mij direct opvalt, jou hackemore zit namelijk veel te laag en werkt op deze manier erg sterk in op het neusbeen van je paard..

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 21:35

Flevolander schreef:
Ik vind het nogal moeilijke foto's om rijtechnisch commentaar op te geven.. Echter is mij één ding wat mij direct opvalt, jou hackemore zit namelijk veel te laag en werkt op deze manier erg sterk in op het neusbeen van je paard..

Ja dat klopt, hij zat eerst hoger, maar de eigenaresse heeft hem lager gedan omdat hij daarvoor heel wild was en niet luisterde.
Maar waarom vind je het moeilijk om er commentaar op te geven dan? In ieder geval wel bedankt!

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 21:52

Ik zou je handen hoger dragen, je hebt ze nu op het zadel liggen.
Ook je beenhouding is niet goed. Ze moeten meer naar achteren en tenen naar binnen.
En bij jodphurs horen chaps er over heen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-04-11 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderd bericht verwijderd

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 23:09

OEI MEID!
Ik schrik verschrikkelijk van die hack :oo
Dit is absoluut de verkeerde manier, zo kun je een hack vergelijken met een pelhem of stangbit, echt heel gevaarlijk!
Sorry dat ik er zo over zeur, maar doe hem volgende keer AJB ter hoogte van zn jukbeenderen.

Verder ligt het zadel niet helemaal optimaal (te smal van voren) waardoor hij naar achteren kiept en waardoor jij in stoelzit komt te zitten.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 23:15

je kunt nu zelfs zijn neusbeentje breken, bij te hard trekken.

Dus als hij wild was, dan is het mischien een idee om eerst te longeren, even de energie er wat uit, of een ander bit, maar dit kan gevaarlijk zijn.

Verder, super leuke tinker! Jullie zijn een leuke combi! *D

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 08:05

Allemaal bedankt voor de reactie!! Over de hackemore, ik wist dit niet dat het zo gevaarlijk kon zijn|o , ik ga met de eigenaar overleggen. Over het zadel, in het begin van de winter was hij erg aangekomen en moesten we nieuw ( tweedehands) zadel gebruiken, maar ze hebben nu al wel een nieuwe. Jesterlover: Bedankt voor het comliment! O:)

Siskiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 12:38

Leuk paard en leuke combinatie! Ik zou als ik jou was wel wat rechter opzitten en misschien zorgen voor een actievere stap, want die vind ik er niet zo heel vlot uitzien. En je handen idd wat meer dragen ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 12:50

Wat een ontzettend leuke Tinker!

Ik heb er misschien overheen gelezen maar wat is de reden dat je hem in de bak met een hackamore rijdt? Mijn ervaring met hackamores is dat ze niet echt geschikt zijn om echt dressuurmatig mee te rijden. Ze werken al snel (te) scherp in waardoor je hulpen onbedoeld harder doorkomen. Zeker op de manier zoals hij nou zit.

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 13:00

Berdien schreef:
Wat een ontzettend leuke Tinker!

Ik heb er misschien overheen gelezen maar wat is de reden dat je hem in de bak met een hackamore rijdt? Mijn ervaring met hackamores is dat ze niet echt geschikt zijn om echt dressuurmatig mee te rijden. Ze werken al snel (te) scherp in waardoor je hulpen onbedoeld harder doorkomen. Zeker op de manier zoals hij nou zit.

ja, ik rijd er niet dressuur mee, en de eigenaar ook niet. Voor de proeven heeft hij wel een andere. Zoals boven staat, ga ik erover overleggen. Thnks *D

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 17:27

Ten eerste een super leuk paard :D
Zoals hierboven al word aangegeven, is dat je je handen rechtop moet houden.
En de rest heb je zelf al aangegeven :)

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:03

Leuke tinker!
Het valt me op dat je je benen soms wat ver naar voren afsteekt, maar ik denk dat dat verholpen is als je je beugels 4 gaten langer hebt :D
Verder zoals hierboven; die hackemore.. gevaarlijk laag! Misschien moet je de eigenaresse een keer een foto van een paardenschedel laten zien.. dan kan ze zien hoe dun dat neusbotje daar is, en hoe een 'los' uiteinde het is. Bij te veel druk kan het breken. En is daardoor ook een hele scherpe optoming.

Maar nogmaals, erg leuk paard! Fijn dat jullie het zo goed hebben samen. Mijn eerste tinker was ook zo getraumatiseerd. Ook uit ierland.. Heb ik nu een fantastisch paard aan! Super wederzijds vertrouwen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 06:55

Even wat ook mij opvalt en ik toch wil zeggen:

Hack te laag, moete zeker 3 vingers omhoog.
Zadel ligt te ver naar voren, ligt nu op de schouder.
Zitting is te klein voor jou, je hangt op de lepel, al zou dit wel minder zijn als het zadel verder naar achteren lag.
Je steekt daardoor ook je bnen af, dit is ietswat je houding maar het zadel maakt het niet beter.
De boom van het zadel lijkt ook te klein waardoor het dieptepunt ook teveel naar achteren komt.

Harstikke luke en mooie tink met een lekkere voorwaartse drang, ik zou wel proberen om met de hack niet alleen contact teuegl te rijden, leer j pony op druk na te geven en dan los laten.
Verder is een hack niet de meest geschikte bitloze optoming om in de bak te werken, het geeft vaan veel ruis in de aanleuning en signalen.

Op foto 5 vind ik je houding het beste!
Jullie zijn echt heel leuk samen ;)

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 12:52

dat van die beugels staat morgen vermeld, hack probleem is opgelost, we hebben hem hoger gedaan. Het zadel is vernieuwd door een goed passende!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 12:54

oke super goed gedaan heb je nog een nieuwe foto?

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 14:27

nee nog niet ga er zondag heen, maar bedankt voor de tip!

FennaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:32

Hee

ziet er goed uit, alleen met chaps is het plaatje nog mooier.

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 12:20

FennaV schreef:
Hee

ziet er goed uit, alleen met chaps is het plaatje nog mooier.

dankjewel voor je reactie. Ik was alleen die dag mijn chaps kwijt, vandaar. Maar heb ze weer gevonden uiteindelijk! *\o/*

jamesjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:09

Leuke tinker, en inderdaad het zelfde commentaar over de hackemore maar dat is nu al vaak genoeg gezegt! ;)

Probeer voor je eigen houding te kijken of je niet een ander zadel kan gebruiken die iets beter past. Het word nu bijna onmogelijk voor jou om je houding te verbeteren als het zadel zo ligt.
Ga verder lekker door zo met rijden succes ermee!

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:18

Mooie tinkerman zeg.

Ik heb eigenlijk niet veel anders te zeggen dan bovenstaande berichten.
Dus ga niet in herhaling vallen.
Veel plezier zondag met rijden op deze schoonheid.

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 09:26

irmalouise schreef:
Mooie tinkerman zeg.

Ik heb eigenlijk niet veel anders te zeggen dan bovenstaande berichten.
Dus ga niet in herhaling vallen.
Veel plezier zondag met rijden op deze schoonheid.

Thnks :j

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 08:32

saskia_goldy schreef:
Mag ik vragen waarom je met een hackamore rijdt?;)

tuurlijk mag je dat vragen. De oorspronkelijke eigenaar rijdt vaak met hem in het bos. Maar met een gewoon hoofdstel, is hij onhandelbaar in het bos. Met een hack niet. alleen woont die eigenaar ergens anders en vergeet die nog wel is het gewone hoofdstel mee te nemen voor in de bak :P

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:22

Mij viel ook het eerste de hack-a-more op! Die zit echt veeelste laag waardoor dat erg pijnlijk kan zijn, en zoals je begrijpt... dan is hij uiteraard wel te houden in het bos op een dier-onvriendelijke manier!

En inderdaad het zadel wat naar achter (die hoeft echt niet helemaal vooraan te liggen , eigenlijk meer naar het midden). En probeer je benen recht onder je rug te zeggen en je tenen naar binnen.
Op de ene foto lijkt het of je wat korter zit dan op de andere foto.. Probeer je ook wat langer te maken!

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 18:07

allemaal bedankt! Ik heb zoals eerder vermeld, de hack verhoogd en er een ander zadel opgelegd.