Gisteravond heb ik weer les gehad van Iris (xx_Irisje@Bokt) en dat ging erg fijn
Vriska rijd ik nu sinds augustus 2010, en daarvoor heeft zij eigenlijk alleen maar voor de kar gelopen. Ze is wel goed dressuurmatig ingereden, en ook wel doorgereden maar dat is al een aantal jaar terug dat ze dat heeft gedaan.
We zijn verkeerd begonnen. Eerst hing er een thiedemann om, en daarna kwam er een stiek. Mede door mijn eerdere instructrice zijn deze hulpteugels erom gedaan, wat uiteindelijk resulteerde in een gespannen paard die inknikt in plaats van mooi rond word.
Ik rijd nu dus standaard zonder hulpteugels. Het enige wat ik misschien gebruik op buitenrit, is een martingaal, maar meer echt niet.
Op zoek gegaan naar een goede en geduldige instructrice die vooral op de ontspanning let. Nou, die heb ik gevonden! Ik heb nu 3 lesjes gehad, en merk al een hele goede vooruitgang! Vriska is rustiger en ontspant veel beter. Ze begint zelfs een beetje na te geven! We werken vooral nog wel aan het tempo, en aan het binnenbeen. Hier lijkt ze soms immuun voor te zijn, waardoor ze soms echt niet reageert op mijn binnenbeen.
We hebben niet echt een niveau, we zijn al 1x gestart op de manege met een F8 proefje, maar dat was niet zo'n succes.
Het doel is om uiteindelijk een nette zadelproef te kunnen rijden met Vriska, maar voor nu is het vooral werken aan de ontspanning en zorgen dat ze niet meer doordramt.
Punten waar ik aan moet denken:
*Rug niet hol maken
*Ontspannen zitten
*Handen rechtop houden
*Consequenter gaan rijden
Verder ben ik heel erg benieuwd wat jullie ervan vinden!
Hier vorige topics @HAW van Vriska en mij:
[RT-HAW] Vriska @Work
[RT-HAW] Kale Vriska weer eens op bokt!
[RT-HAW] Fjord Vriska, 2ex op bokt!
[RT-HAW] Fjord Vriska voor het eerst op Bokt!
Nou, mijn verhaaltje is al weer lang genoeg, nu de fotos!

Aan opbouwend commentaar heb ik het meeste, dus houd het lief
Groetjes, Marjoow & Vriska
Verder ziet het er netjes uit hoor. Blijf goed les nemen en dan komen jullie er wel. Het ziet er ook verder erg vriendelijk uit, Veel succes en zeker veel plezier samen. 
Ga vooral lekker door!
Oefening baart kunst!
Goed hoor!