Golddigger @ inrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lottegold

Golddigger @ inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 22:52

golddigger zijn nu ongeveer 6 weekjes bezig. ik rij zo 3 keer per week een half uurtje. (waaronder ook 1 keer naar buiten).Hij is 8 maart 3 jaar geworden. nu 2 maandjes aan het werk en daarna mag die lekker een paar maanden met vakantie!
Ik moet letten op:
- mijn handen!
-mijn voeten/benen
- en ik erger me dood aan mijn holle rug! (vrees alleen dat ik daar niet meer zo veel aan kan veranderen.)

voor het eerst hangen
1.Afbeelding
cheessee:D
2.Afbeelding

tweede keer zitten
3.Afbeelding
vast aan de longe
4.Afbeelding
toen losgeklikt
5.Afbeelding

2 weken later gingen we zo....
6.Afbeelding
soms zijn koppie omhoog, soms zijn koppie wat laten zakken.
7.Afbeelding
8.Afbeelding

nu gaan we zo!:)
opzich een fijn plaatje. alleen mijn houding |(
9.Afbeelding
oogjes toe :o
10.Afbeelding

het gaat heel goed.. heb nog niet echt een constante aanleuning maar dat komt wel..
11.Afbeelding
HANDEN!! ;(
12.Afbeelding
op de volte
13.Afbeelding
14.Afbeelding
HANDEN!
15.Afbeelding
1sec. voordat ie stout ging doen :Y) . handen naar voren teugels op maat! |(

16.
en de spaanse pas mag natuurlijk niet ontbreken

17.
wat je ziet is mijn zweepje

bedankt voor het kijken:)

tips zijn welkom maar hou het nice :o :D
Laatst bijgewerkt door Sica op 30-03-11 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Teveel aan foto's in link gezet op verzoek TS

zodiacje

Re: Golddigger @ inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 23:05

Wauw wat gaan jullie snel! Ziet er echt al heel goed uit! :j
Ik vindt vooral foto 14 een fijn beeld geven, ben een groot voorstander van lang en laag.
Heel veel succes samen!

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 23:11

ziet er goed uit!
leuk paardje, en goed dat je hem na het inrijden vakantie geeft!

let idd wel op je rug.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 07:24

Jeetje ziet er goed uit Lot :oo Zeker voor een paard dat net is ingereden!

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:56

Ziet er netjes en ontspannen uit! Let inderdaad wel goed op je handen en holle rug.
Succes verder.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:06

Het teveel aan foto's is in link geplaatst, dus dit topic mag weer open!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:10

Ziet er al aardig uit! Het is al een paar keer gezegd maar probeer je rug niet hol te maken, want zo kun je niet goed mee gaan met de beweging van het paard. succes er mee!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:15

Hij loopt netjes voor zo'n jong paard!
Tip voor jou...
Beugels een gaatje korter en je zitbeen knobbels naar beneden laten kijken (nu wijzen ze naar achteren) en op die manier los je gelijk je holle rug op.
Je handen mogen meer dragen en pas op voor je piano handjes.

xDressuurx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:20

Hij loopt netjes dat, zeker voor zo'n jong paard!
Ik vind foto 12 en 14 fijn beeld geven. Jullie komen er zeker wel,je handen mag je wel meer dragen en probeer je rug niet hol te maken.
Laatst bijgewerkt door xDressuurx op 30-03-11 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

lovebinache

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:22

Ziet er leuk uit!
En idd, zeker voor een jonkie doet ie het heel goed!
Mijn eerste reactie was eigenlijk 'Hoe kan je nou lichtrijden met zulke lange beugels?' :+
Ik zou de beugels ietsje korter doen, dan zit je steviger en moet je daarom je rug niet zo hol maken om stevigheid te zoeken...
En de rest heb je zelf allemaal al aangevuld :D

Echt leuk paardje heb je daar!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:29

met 3 jaar inrijden is veel te jong, je kunt beter minimaal een jaartje wachten nog, alles wat je aan jaren wacht krijg je aan het einde er dubbel bij :)*, óók 3x per week een half uurtje kan al schade aanrichten aan de rug, want in de rug zijn de groeischijven nog niet gesloten.

http://leesvoer.webs.com/leeftijdinrijden.htm

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:20

Jullie gaan goed Lot! Rustig aan, niet te lang en dan komt het helemaal goed! Goldy is een super eerlijk en werkwillig paard dus dan gaat helemaal goed komen :D . Zijn vakantie zal hem ook goed doen. Denk idd dat het handig is om je beugels wat korter te doen. Verder heb ik eigenlijk niks, vind jullie een super stel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:08

Arabesk schreef:
met 3 jaar inrijden is veel te jong, je kunt beter minimaal een jaartje wachten nog, alles wat je aan jaren wacht krijg je aan het einde er dubbel bij :)*, óók 3x per week een half uurtje kan al schade aanrichten aan de rug, want in de rug zijn de groeischijven nog niet gesloten.

http://leesvoer.webs.com/leeftijdinrijden.htm

Ook ik raad aan nog minimaal een jaartje te wachten, ik vind 3 echt zo jong.....
Heb op 4-jarigen gezeten, waarbij ik echt aanraadde om ze nog een jaar weg te zetten.......

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:13

annebe schreef:
Hij loopt netjes voor zo'n jong paard!
Tip voor jou...
Beugels een gaatje korter en je zitbeen knobbels naar beneden laten kijken (nu wijzen ze naar achteren) en op die manier los je gelijk je holle rug op.
Je handen mogen meer dragen en pas op voor je piano handjes.

Denk dat ze wel 2 of 3 gaten korter kunnen, zeker bij zo'n jonkie! ;)

Vind het een erg aansprekend paard! Wees er maar zuinig op :j

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 15:14

Dat ik mijn paardje met deze leeftijd inrij heb ik zelf, en bewust voor gekozen! Er gaan al een heleboel discussies over maar dan zit je niet in het goede forum...

Bedankt voor de tips! Ik ga me beugels direct wat korter doen! Meer tips zijn welkom:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:17

Waarom denk je eigenlijk dat je je rug niet meer recht kunt maken? Is er iets met je bekken?
Want het is eigenlijk een kwestie van je bekken achterover kantelen, en op je billen zitten, ipv je doos :D

Misschien kun je eens een zitles nemen?

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:19

golddigger08 schreef:
Dat ik mijn paardje met deze leeftijd inrij heb ik zelf, en bewust voor gekozen! Er gaan al een heleboel discussies over maar dan zit je niet in het goede forum...

Bedankt voor de tips! Ik ga me beugels direct wat korter doen! Meer tips zijn welkom:)

Mag ik vragen wat de precieze reden hiervoor is?

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 15:56

Yamcha schreef:
Waarom denk je eigenlijk dat je je rug niet meer recht kunt maken? Is er iets met je bekken?
Want het is eigenlijk een kwestie van je bekken achterover kantelen, en op je billen zitten, ipv je doos :D

Misschien kun je eens een zitles nemen?

Ummss.. Zo ver ik weet zit ik niet op me doos.. Want dan zou ik ook naar vore leune... Mijn rugspiere zijn te kort.. Ik mijn rug ook niet bol maken.. En als ik egt heel raar ga zitten krijg ik m een beetje recht...

@monabelle: ik heb hem nu bijna 1,5 jaar en hij kon niet de opfok meer in.. Hij heeft voordt ik m kocht alleen in de boks gestaan.. Ik moest dus wat met hem ga doen. Na 1 jaar grondwerk etc... Begon hij zich te vervele en werd hij gewoon "stout" ik vond het dus we'll tijd om m nu inte gaan rijde. Het is een slim dier en zodra hij zich gaat vervele of t word te simpel gaat hij allerlei trucjes verzinne.. Ik vond het gewoon tijd.voordat hij egt groot en sterk is. En hij gaat straks togh t land weer op om nog ff uit te groeie.

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 17:10

Bedankt voor de tips ladies! Heb net gerede en me beugels wat korter.. Voelt dn we'll erg kort meteen maar het ging egt een stuk beter. Ik denk ook dat me benen nu wat stiller liggen.. Thanxx!!:)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 21:17

Ik heb mijn merrie rond dezelfde tijd ingereden, van de zomer weer lekker met vriendjes op het land.
Mijn doel was eerst buiten kilometers rechtuit, daarna pas aan het longeren en sterker maken. Inrijden is het makkelijkste als het paard niet al te veel energie heeft.

Daarna (als het begin er is) op een zeer laag pitje en met vriendjes en dan pas beginnen met t werken en spieren maken.

Vind het vriendelijk tonen, en als iedereen zijn eigen manier gebruikt is iedereen gelukkig. Pas wel op dat je met pianohanden niet te streng word!

blondeyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:04

leuk paardje heb daar,ook mooie foto s,idd je rugje wat minder hol maken maar dat is een punt dat je zelf weet,goed zo :) die spaanse pas is ook zotjes :) kan ie nog andere dingen buiten de spaanse pas? :P

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:54

Vind het super wat je doet met 3 jaar de basis erin gooien en daarna heerlijk de wei in en rust. Mijne heeft alle beginselen zo ook geleerd alleen dat vanaf 4 jaar omdat het een fries is en ik met haar rug heb verwacht.

Ik vind jouwe goed tonen mooi gebouwd enzo. Wat ik leuk vind is dat je goed ziet dat hij zijn achterkant steeds meer gaat gebruiken. Leuk hoor leuke pony ga zo door.

tuurlijk zijn er wat dingetjes in je houding maar dat hebben genoeg mensen.

Wees trots op je paardje want het is echt een kanjer

krln

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:10

Ziet er heel braaf uit! Misschien moet je proberen meer echt op je kont te gaan zitten, voor je gevoel heel overdreven. misschien helpt t!

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:32

Om je rug te trainen kan je gebruikmaken van een gymbal.
Als je elke dag even oefent zul je echt merken dat het helpt! als je geen gymbal hebt kan je ook een krukje pakken en op het randje gaan zitten.
De oefening:
Ga op je gymbal of op het randje van de kruk zitten, je zet je benen iets uit elkaar en je voeten recht op de grond.
Leg je handen op je heupen en probeer in te beelden dat er een touwtje aan je staartbeen botje zit en die denkbeeldig naar voren trekt, hierdoor kantelt je bekken en word je rug rechter (de gymbal zal iets naar voren rollen, met een krukje krijg je een soort wip effect op 2 pootjes).
Probeer de rest van je lichaam stil te houden, als je merkt dat je knieën ook naar voren gaan doe je het nog niet helemaal goed want die moeten zo stil mogelijk blijven op dezelfde plek.

Met een gymbal kan je ook goed voelen hoe je zitbeenknobbels rollen bij deze oefening, je legt dan je handen met de handpalm naar boven onder je billen waar je de zitbeenknobbels goed kan voelen :)

Ik hoop dat je er misschien wat aan hebt om op deze manier de rugspieren wat meer te verlegen.
Bij mij werkte het wel (ik heb ook erg holle rug) maar mijn zit is al veel rechter geworden (een voorbeeld zie je in mijn profiel, ik zit daar op een wit paard).
Het is wel zo (bij mij iig) dat ik steeds moet blijven oefenen omdat ik snel in mijn eigen zit ga zitten, die voelt toch natuurlijker aan maar hoe vaker je oefent hoe meer die 'rare' zit voor je gevoel normaler gaat voelen :) het is tevens ook beter voor je rug om schokken op te vangen.
Rechtuit naar de horizon kijken helpt ook al heel erg veel mee in het recht zitten.

Succes ik hoop dat je er wat aan hebt!

Verder leuk paardje <3

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:26

tips en alles zijn al gegeven alleen vind ik zoals op foto 3 als je er pas voor de 2de keer op zit toch behoorlijk gevaarlijk hij geeft een bok en weg ben je!
hoe lief je paard ook is zo aan het begin kan je hem nog niet helemaal vertrouwen!