J'adore en ik aan het oefenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_soraja_

J'adore en ik aan het oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 20:46

J’adore is een Tinker merrie van 10 jaar. Ze is nu anderhalve week in mijn bezit, dus echt een niveau hebben we nog niet. We zijn nog aan elkaar aan het wennen, maar ik moet zeggen dat het erg goed gaat. Vandaag heb ik voor de derde keer hier in de bak gereden. Iedere keer gaat het een stukje beter. De eerste keer kreeg ik haar amper over de hoefslag en ging ze heel de tijd hard lopen. Nu loopt ze zonder probleem de hoefslag over en raced ze alleen nog het eerste kwartier, of als ik iets ‘moeilijks’ aan haar vraag. Iedere keer als ze te hard gaat stuur ik haar de kleine volte op en rijden we daarna weer gewoon verder (in het eerste kwartier zo’n 10x per rondje :+ ). Even voor de duidelijkheid, ze gaat dus niet in galop maar alleen te hard. De galop is ook nog wel een groot punt van aandacht. Dit gaat nog erg hard en ongecontroleerd, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.
Problemen waar we tegen aan lopen:
- Het te hard gaan.
- De galop
- Vooral in stap steek ik mijn benen ongelofelijk af.
- Ik moet recht gaan zitten, en mijn benen stil houden.
- Naar voren kijken

1
Afbeelding

2
Afbeelding
te strenge binnenhand volgens mij?

3
Afbeelding

4
Afbeelding
achter de loodlijn + rechtzitten

5
Afbeelding
volte

6
Afbeelding
poging tot wijken, minder stelling

7
Afbeelding
rechtzitten!

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding
rechtop zitten!

11
Afbeelding
oeps!! := typisch geval van benen afsteken :Y)

12
Afbeelding
en hier doe ik ze weer te ver naar achter. best lastig hoor die benen :+

Hou er met het commentaar rekening mee alsjeblieft dat ik haar pas anderhalve week heb en dat dit de derde keer rijden was in de bak.

Estelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:54

Hoii !
Wat is het toch een mooie meid he <3
Wat leuk om jullie samen aan de slag te zien ! Vind het er al netjes uitzien :)

Geef je haar een dikke knuffel van me..

_soraja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 21:00

Ja ze is echt knap <3

Ik vind zelf ook dat het al best netjes gaat. Zeker als je het vergelijkt met de eerste keer proefrijden :Y)

Die knuffel krijgt ze hoor!!

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:25

wat leuk om foto's te zien van jullie aan het werk! ik vind dat het super gaat! en foto 2 heb je zeker geen strenge binnenhand, ga vooral zo door meid! leuk jullie zo aan de slag te zien!
Laatst bijgewerkt door Lottegold op 29-03-11 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:28

Leuk om te zien dat J'adore goed terecht is gekomen. Een bijzondere tinkerdame. Ga lekker van haar genieten. Je houding kan nog wel wat verbeterd, maar neem de tijd om je zwarte parel goed te leren kennen en bouw dat verder uit. Begin bij jezelf daar zit de grootste winst :-). J'adore dat geven wat ze nodig heeft om het vervolgens als paard weer te tonen. Het zit er allemaal absoluut in :-)

Veel geluk samen!

Kaaaren

Re: J'adore en ik aan het oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:35

Wat een leuke combi zijn jullie! en wat een mooie witte sokken heeft ze!

Je geeft zelf al wat puntjes aan, zo de eerste keren gewoon lekker rijden en aanvoelen hoe ze reageert.
Blijf naar voren kijken en borst vooruit :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:37

hahahaha daar is ze dan, zij was het eerste paardje waar ik interesse in had nadat marnix overleden was, wel leuk voor jou dat jij haar nu hebt! jullie zij een hele leuke combi!

veel plezier met haar :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:09

Knappe J'adore. Wat ziet ze er goed uit, en wat rijd je haar al netjes in zo'n korte tijd :D . Puntjes geef je zelf al aan, maar omdat het HAW is zal ik toch nog iets verzinnen haha ;) . Soms kan je je handen wat meer dragen, en als je voor je kijkt zit je vaak al meteen een stuk rechter. Let op dat J'adore ook buiging in haar lichaam gaat geven in de voltes, dit lijkt ze nog een beetje te ontwijken. Jullie zijn een leuke combi :)

_soraja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 15:43

Bedankt allemaal voor de leuke reacties!! :D

Met het commentaar ga ik zeker aan de slag. Mijn houding is eigenlijk best wel slecht..

OneForza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:12

Leuk dier hoor en een combinatie moeten jullie nog worden dus ga daar geen commentaar op geven, probeer wel een beetje te genieten, je hebt dr net maar kijkt zo serieus :)

_soraja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 13:07

Ik kijk altijd serieus als ik aan het paardrijden ben :+

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 14:53

Wat een leuk beestje zeg!
Voor de 3e keer in de bak rijden en nog maar zo kort een combi ziet het er al hartstikke netjes uit!
Neem rustig de tijd om lekker aan elkaar te wennen.
Op sommige foto's zit je iets naar vooren maar je handen zijn netjes in één lijn met haar mond.
Ik heb zelf ook wel is moeite om goed rechtop te blijven zitten (ik heb een typische springruiter zit :') ) en de tip die mij heeft geholpen is 'je sleutelbenen laten lachen'. Klinkt beetje gek maar het werkt!
Veel plezier met je nieuwe aanwinst, geniet er lekker van! :D

jamesjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:19

ziet er erg leuk uit, probeer alleen zelf wat makkelijker en ontspannender te gaan zitten. Verder vooral zo door gaan!

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:50

Zelf zeg je al heel veel waar je aan moet werken, maar dat komt denk ik allemaal wel goed!
Tip.. Je zegt zelf al dat je recht moet gaan zitten, duw je schouders naar achter.. Borst vooruit.. Dan ziet het er al beter uit! Rij trots! Denk dat dat wel moet lukken met zo'n schoonheid onder je kont :)