Aberdeen DS in het weiland @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nina_love

Aberdeen DS in het weiland @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 18:04

Hallo,
Ik heb Aberdeen sinds eind augustus 2010, we hebben haar bij een handelsstal gekocht ze was toen net zadel mak en is op dit moment dus 8 maand onder het zadel. Aberdeen is 5 jaar oud, haar vader is United en moedersvader Jazz. We rijden op dit moment nog in de B, aangezien het nogal snel een heet hoofdje is op vreemd terrein.
We werken erg aan de ontspanning, ze ging in het begin vaak heel opgepropt achter de loodlijn lopen. Ook het halthouden is iets wat ze heel erg vervelend vind. Ik zelf moet er aan denken dat ik niet zulke piano handjes maak.
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie vinden.

Zeelien

Re: Aberdeen DS in het weiland @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:06

Ziet er goed uit hoor,

denk er alleen aan dat je je hakken uitdrukt en je binnenhand is iets te streng

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:11

Ziet er goed uit hoor Angela!
Vind Aberdeen soms nog iets te kort in de hals, maar weet hoe moeilijk ze te rijden is met haar hals.
Vind haar halshouding op de eerste foto wel mooi. :)
Veel succes verder!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:17

naar mijn idee zou je haar wat meer ruimte van voor moeten geven zodat ze wat lager kan komen van voor en het neusje er wat uitkomt, het ziet er nog steeds wat opgekropt uit.
achterhand blijft denk daardoor ook wat achter,

vind jullie wel een leuk stel bij elkaar :j

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:19

idd misschien meer vw/nw rijden, maar snap dat t moeilijk is :) lekker dier, misschien je beugels een gaatje langer doen??
succes hoor! :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:25

Ga experimenteren met diverse halshoudingen: oefen eens op het halsstrekken (kleine beetjes in het begin) en neem dan je teugels weer op maat. Dat afwisselen. Zo gaat ze jouw hand volgen, want ze mag de hals wat meer uitschuiven zodat ze haar spieren wat kan gaan oprekken. Wel ook toestaan met je hand, je werkt nu nog erg veel terug.

Nina_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 14:00

Oke, bedankt voor de tips!

stipke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:06

Ze mag inderdaad wat meer lengte in de hals hebben.
Het lijkt er ook op dat haar hoofd soms wat kantelt.

Misschien een leuk idee, kom wat mee kletsen in ons huiskamertopic over nakomelingen van United.
[HK] Namkomelingen van United?

Daar is nog een United x Jazz, ze lijken totaal niet op elkaar.

Misschien is dit ook iets voor je
[BM] De Uniteds gaan meeten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:55

Leuk paard heb je daar :j
Ik vind eigenlijk dat je niet alleen je paard wat langer mag rijden, maar ook jezelf wat langer kan maken. Hoewel je je beugels niet extreem kort heb lijk je op foto 4&6 met je knie voor het zadel uit te komen, en je zit opzich niet te ver naar voren of achteren, maar wel wat "ingezakt" op bijvoorbeeld foto 2. Maak je lang, en je rug iets minder bol, dan ziet het er nog net wat netter uit :)

Nina_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 19:11

Heb mijn beugels normaal gewoon een gaatje langer, zoals ik bij mijn andere paardje ook altijd heb. Ik heb ze in het weiland altijd een gaatje korter omdat ze dat nog wel eens wat te enthousiast is en ik zo beter kan blijven zitten.
enne Stipke ze kantelt haar hoofd idd nogal snel ja.

OneForza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:07

iets meer halslengte geven, je teugel is wel heel kort hier, dan zal ze ook wat meer ontspannen in haar lijf, oogt nu erg gespannen

chamleona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:33

Ik vind het een supermooi paardje!
Alleen ik zie een gespannen paard. Het lijkt alsof ze niet ontspannen over haar rug kan lopen. Je kan haar het beste van achter naar voren rijden. Veel buig en stellingoefeningen doen.

Succes met je paardje!

Nina_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 20:51

Ja, ze was ook erg gespannen aangezien we normaal niet in een weiland rijden en ze heel graag terug naar haar vriendjes wilde.

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:29

leuk dier!
Je trekt hem overigens wel erg naar je toe, probeer je hand naar voren te doen en deruit met die neus :)

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 18:32

Geeft een fijn beeld! Ik sluit me aan bij de rest, probeer er van voor wat meer lengte in te krijgen. Halsstrekken, wat lang en laag rijden.. Dan is het plaatje compleet en vliegen jullie door de volgende kalsses heen!

Succes!

Nina_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 11:35

Bedankt allemaal! Ik probeer de laatste tijd haar inderdaad veel lengte te geven, alleen wil ze die nog niet echt aannemen, het is of rond of tegen de hand, thuis in de bak doet ze overigens wel lekker aan hals strekken en loopt ze gewoon lekker. Maar op vreemd terrein gaat ze dan weer stresserig opkroppen en valt die lengte heel ver te zoeken.Heb morgen weer wedstrijd met haar, dus ben heel benieuwd of ik de proef een beetje normaal doorkom.

jamesjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:10

Ik zou graag iets meer lengte in het paard willen zien en daarvan uit iets meer ontspanning. Verder ziet het er leuk uit.

Succes!

saskia_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:18

Idd een beetje strenge binnenhand;) verder loopt ie een klein beetje kort voor, maar dat zei je zelf al...