[Film] Zilverado, RhodiumXAmethist

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

[Film] Zilverado, RhodiumXAmethist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 17:37

Hallo allemaal!

Na een blessure zijn we weer aan het opbouwen. In principe mogen we alles, maar op de één of andere rare manier houden we het maar 20 minuutjes uit O:)

De dingen waar we tegenaan lopen en dus aan werken:
Mijn houding :+
      - Beide handen mogen weer rechtop, maar dan houd ik ze vast, moet weer even het gevoel
      - Tenen naar binnen
      - Schouders terug
      - Ontspannen zitten

Paardlief moet weer sterker worden aan alle kanten. Op dit moment valt hij rechtsom over de buitenschouder weg. We zijn ermee bezig dat hij die gewoon braaf meeneemt én dat ik er op dat moment aan mag komen met binnenbeen.
Linksom gooit hij juist zijn linkerschouder naar binnen, zelfde probleem dus, alleen andersom. Daar zijn we dus aan het zorgen dat ik stelling kan gaan vragen en hem dan naar buiten kan gaan rijden met binnenbeen.
Verder loopt hij nog vrij erg op de voorhand en horizontaal met zijn hals. Op dit moment kunnen we even niks anders dat hem laten lopen zoals hij wil, omdat hij nog denkt dat het pijn doet en dus in de staak gaat als je meer vraagt. Hij gaat wel voorzichtig dingen weer zelf aanbieden.
Hij komt regelmatig tegen de hand en het andere moment weer achter de teugel, we zijn dus bezig om hem op eigen benen te laten lopen en zelf licht contact aan te laten nemen. Wat soms ervoor zorgt dat ik er voor spek en bonen op zit.

We zijn nog met véél meer dingen bezig, maar dat zullen jullie wel zien/horen in de filmpjes ;)

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Wees niet te hard voor ons, we zijn pas weer net een beetje aan het rondhobbelen :o

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:40

Super dat je er weer op zit! Aan de filmpjes te zien, moet het nog van ver komen, maar gewoon lekker kilometers maken nu. Je lost alles voorwaarts en ontspannen op, dus dat gaat top!

Edit: oliebol, waarom plaats je dit nou weer bij HAW. :+
Weet niet zo goed hoe lang je er nu al weer op zit, maar dat gerommel in de aanleuning, pas op dat dat geen zeikpuntje wordt. Is soms nog wel eens een typisch Rhodium-tikje. :D Zou 'm dan op het moment dat hij z'n hoofd er zo overheen slaat of in de galop zo beweeglijk is in de hals, 'm iets meer naar voren "tikken" met je been. Maargoed, volgens mij weet je prima waar je mee bezig bent, dus keep up the good work en hopelijk kun je van de zomer de ring weer in!

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:49

In het geheel niet gek joh!!! het is nog bij lange na niet beeb, maar hij komt af en toe al wel weer even tevoorschijn! Ik had je graag video van nin kunnen laten zien, die deed precies het zelfde met zijn hoofd zwabberen als hij dacht dat het weer zeer ging doen. Ook die grote draf pas uit de galop af en toe. Mooi zo op voortborduren, iedere keer terug naar die ontspanning, dat doe je super zo! Gaat ie wat meer vertrouwen krijgen, dan gaat het strakjes in ene hard.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:25

Meisje toch! En paardje toch!

Je kan echt zo duidelijk aan hem zien dat hij liever vwnw gaat hihi! Ik vind hem op de laatste
2 filmpjes wel veel relaxter lopen (op het galloperen na) maar dat is volgens mij meer omdat hij
nog aan moet sterken. Hij draaft iig wel veel ruimer dan.

Rijd je hem met oefenen ook veel vwnw in stelling? Als je hem oppakt (zoals de eerste filmpjes)
en je wil hem stellen begrijp ik wel dat hij wegloopt en op de andere kant naar binnen valt.
(niet omdat je het fout doet oid maar volgens mij vind hij het gewoon nog heel moeilijk)
Als je hem wat lager instelt en hem dan stelling vraagt en begrenst (eerst stap, dan draf) zul
je al snel merken dat hij minder wegvalt.. en vanuit daaruit steeds teugels wat korter.

Werkt voor die gekke merrie van mij wel heel erg goed! Heb ik vandeweek ook een HAW van geplaatst :P

Edit: Was zo druk aan het kijken naar de filmpjes dat ik vergat te zeggen hoe fijn ik het voor je
vind dat je hem eindelijk weer kunt rijden! Ben blij voor je meis!

rockey

Re: [Film] Zilverado, RhodiumXAmethist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:33

hee merel,

fijn dat je weer aan het rijden bent!
laatste filmpjes worden beter. op het eerste filmpje, vind ik hem het minste lopen, waarom ga je daar niet lekker lichtrijden? maak je het voor jullie beide makkelijker denk ik.
zou hem als ie zo loopt te schudden, net ff wat meer naar voren rijden, dat ie wat meer je hand op zoekt en er inzakt. zo ook in galop, maar gerust wat sterker galoperen.

succes ermee!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 18:36

De laatste filmpjes zijn aan het einde gemaakt van het rijden ;) De 1e filmpjes zijn de 1e keer aangaloperen en de draf die daarna komt. Dus dan kan ik vrij weinig qua halshouding regelen. := Ben langzaam ernaartoe aan het werken dat ik weer kan beginnen zoals ik nu eindig, maar dat werkt op dit moment nog niet...
Probleem is ook dat ik eerst moet galoperen van de DA voordat ik ga draven, maar niet vanuit stap wil aangaloperen. Dat stukje draf vindt hij erg moeilijk dan...

Begrenzen kan ik alleen met buitenbeen, als ik buitenhand gebruik, valt hij juist extra weg en komt er extreem tegenin. Ben nu alles nog met omwegen aan het doen, om hem maar rustig en voorzichtig de goede weg weer op te krijgen _O-

@ rockey: Ja, ik moet er net wat meer aan gaan rijden, alles mag net wat actiever, maar is beetje aanvoelen nog, als ik teveel wil, staan we weer stil. [EDIT] en ik moet gewoon minder mutsen en weer gaan rijden :j Helemaal gelijk, daarom is het wel fijn om het even op film te zien

Thanks allemaal!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:46

Haha dat is idd even omgekeerde wereld ja! Maargoed.. jij bent allang blij dat je er weer op zit denk ik :P

Beertje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:05

Wat is het toch een knappe leukerd! <3
En ik vind dat hij al weer lekker loopt te sjouwen zo na zo'n tijd verplichte pauze. :j

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 23:02

Beeb blijft een lekker dier, volgens mij zeg ik dit elke keer :D
Ik vind het er netjes uit zien hoor Merel, misschien niet zoals jullie voorheen gereden hebben, maar dat komt nog wel terug! Ik blijf vertrouwen hebben in jullie, zo'n fijne combinatie! Ben blij dat je weer kan rijden met knappe Beeb :j

Beau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:36

Heey Merel,

Heerlijk om jullie weer aan het werk te zien *\o/*
Uiteraard nog het nodige te verbeteren, maar dat weet je zelf als geen ander en is na helaas alweer een gedwonge pauze ook niet heel raar.
Weet zeker dat jullie dat saampjes perfect gaan oplossen enne komt helemaal goed skatje ;)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:43

Wat heb jij een mooie en stille houding zeg, ben daar wel jaloers op haha! Verder vind ik het er goed uitzien en rij je hem echt heel eerlijk. Jullie komen er wel :)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:44

Ah dat probleem met die schouders...
Welkom bij het clubje :+

Fijn dat jullie weer lekker aan het werk kunnen, gewoon de training weer lekker oppakken! :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 10:01

Thanks allemaal!
Ik heb gisteren weer gereden en er iets meer aan gereden, toen liep hij meteen ook een stuk beter!