Je hebt gelijk, dat is zeker waar. Maar ik denk dat dat toch vaker gebeurd voor het plaatje,
want zeg nou eerlijk.. het ziet er mooier uit als een paard wat dieper loopt dan een paard dat
zijn neusje er wat teveel uittilt. Want dan "lijkt" het gelijk een "sterk" paard.
Ik ben van mening dat ze minder zien als ze erachter kruipen en dat het op langere termijn
niet goed is voor de bespiering ivm valse knik in de hals e.d.
Ik heb er ook 1 gekocht hoor, liep graag opgekropt. Voelde helemaal niets in mn handen, zelfs
geen lichte druk. Die is zo lenig dat ze in oprichting haar neus tegen haar hals aan kan drukken
om een snoepje te pakken bijv. als ik die tegen haar hals houdt. Mijn vorige paard had zelfs
moeite om het snoepje op borsthoogte te pakken

Maar toch moet ze er wat meer uitgereden worden om die bovenlijn te blijven trainen. En idd,
je kunt ook zoiets hebben van ach, dat is voor de volgende eigenaar.. Dit voelt lekker soepeltjes
dus ik maak me er niet druk om.
Ik persoonlijk zou juist een beetje met het paardje gaan stoeien, beetje vwnw, beetje oprichten,
kijken of het paard zijwaarts een beetje zou kunnen snappen. Van een paard dat nog niet lang
onder het zadel is kun je juist verschrikkelijk veel leren (en dat vind ik zelf persoonlijk prachtig)
Want ze zijn een spiegel van jezelf. Zit jij niet goed, lopen hun niet goed. Bijv. als je teveel op
je binnenzitbeen gaat zitten vallen ze op de kant waar ze nog niet rechtgericht genoeg zijn
naar binnen. Of juist naar buiten, terwijl een paard dat wat verder is wel op 1 kant moeite kan
hebben maar op voltes wel blijft lopen omdat het evenwicht onder de man al veel verder is.
Ik val je absoluut niet aan, vind dat je er netjes op zit en vind het een leuk paard. Ik zeg alleen
wat ik denk over het algemeen. Zou het zonde vinden als je "alleen maar rijd". Het is juist zo leuk
om er van te leren!
Toch?