Stoere merrie @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

courtjuh

Stoere merrie @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 09:41

Hallo bokkers,

Ik rijd dit paard voor iemand anders. Het is de bedoeling dat ze doorgereden wordt.
Dit is de aller eerste keer dat ik erop zit.

Ze loopt af en toe nog iets te diep.. Maar dit is niet een door mij gedwongen houding.
Ze mist daar nog wat kracht en we werken er aan.

het is een Ungaro x Ferro

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Opbouwende kritiek svp
Bij interesse kan er een filmpje komen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-03-11 00:37, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Link naar advertentie verwijderd

flooooo

Re: Merrie Ungaro x Ferro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:59

wauw wat een prachtig plaatje zeg!
ze heeft duidelijk ook hele goede gangen.
ben voor mezelf nog op zoek naar een sportmerrie dus jou advertentie ga ik bekijken. :D
ze loopt inderdaad soms nog wel iets aan de diepe kant maar dat is niet heel erg.
is ze drachtig? of heeft ze gewoon een lekker buikje? zoals op sommige foto's is te zien. ;)

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 10:02

maai_ke schreef:
wauw wat een prachtig plaatje zeg!
ze heeft duidelijk ook hele goede gangen.
ben voor mezelf nog op zoek naar een sportmerrie dus jou advertentie ga ik bekijken. :D
ze loopt inderdaad soms nog wel iets aan de diepe kant maar dat is niet heel erg.
is ze drachtig? of heeft ze gewoon een lekker buikje? zoals op sommige foto's is te zien. ;)

Ow haha zo dik vind ik haar niet :P
In het verkoop topic zie je wat losse foto's daar kun je zien dat ze lekker strak gebouwd is ahahha
Ik zie haar elke dag dus het kan best zijn dat ze misschien een lekker buikje heeft.

Ze heeft inderdaad geweldige gangen! Ze heeft een achterbeen waar je U tegen zegt en ze is super ijverig!
Zijn van de week begonnen het wijken wat op te pakken en ze pikt dat prima op...
Het blijft de allereerste keer dat ik erop zat. Ik vind zelf dat het nu minstens 10 x beter gaat.
het lukt me ook haar wat meer op de Ll te houden :)

Het verkoop topic is van de eigenaresse waar je dus voor eventueel andere vragen terecht kunt...

flooooo

Re: Merrie Ungaro x Ferro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:07

hahah ik zie inderdaad op de losse foto's iets heel anders.
dan valt het nog wel mee.
ze heeft echt super gangen! los ziet het er ook prachtig uit.
het is duidelijk een werkwillig diertje. dat valt ook wel aan jou foto's te zien.
voor de eerste keer is het al helemaal niet slecht toch? ach ja dan maar iets achter de loodlijn dat verbeterd wel!

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 10:11

maai_ke schreef:
hahah ik zie inderdaad op de losse foto's iets heel anders.
dan valt het nog wel mee.
ze heeft echt super gangen! los ziet het er ook prachtig uit.
het is duidelijk een werkwillig diertje. dat valt ook wel aan jou foto's te zien.
voor de eerste keer is het al helemaal niet slecht toch? ach ja dan maar iets achter de loodlijn dat verbeterd wel!

het was ook zeker niet slecht, maar als je een paard iets beter kent kun je wat aan de puntjes op de i doen hea :P
Mocht je interesse hebben kan de eigenaresse pben :)

En thanks voor de reactie !

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:25

ik zou haar iets meer teugel geven als ze diep gaat ipv minder teugel.

Als je je handen wat naar voren geeft en dan met je been bijdrijft leert ze EN haar hals zelf beter dragen en ze zal haar achterbeen nog meer onderzetten. Omdat ze te diep loopt lijkt ze een beetje op de voorhand te neigen.

Waarschijnlijkt komt ze dan al mooier op de ll.

Leuk paard hoor verder :)

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 20:22

svdijk86 schreef:
ik zou haar iets meer teugel geven als ze diep gaat ipv minder teugel.

Als je je handen wat naar voren geeft en dan met je been bijdrijft leert ze EN haar hals zelf beter dragen en ze zal haar achterbeen nog meer onderzetten. Omdat ze te diep loopt lijkt ze een beetje op de voorhand te neigen.

Waarschijnlijkt komt ze dan al mooier op de ll.

Leuk paard hoor verder :)

Bedankt voor je reactie

Ik wil er toch even kort op reageren,

Zoals je op de 1 na laatste foto ziet kan ze haar eigen hals heel goed dragen.
En als ik rijdt is het in mijn hand zo licht als een veertje, k geef haar dus niet minder teugel want dan zou ze met druk komen.
Ze is immers pas een half jaar onder het zadel, ik rijdt haar voor de eerste keer hier en wil niet meteen een jong/groen paard een gedwongen houding geven. Je tip van meer been waardeer ik zeker ! Dit heb ik al meegkregen tijdens mijn prive les en dit gaat erg goed.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 06:12

het was niet zo bedoeld, meer dat over het algemeen veel mensen de teugel om het hoofd op de ll te krijgen nog korter pakken.

Iets meer meegeven en dan er wat meer uitrijden is gewoon veel beter voor het paard (algemeen)

Bedoelde niet dat ze zwaar is in de hand of dat jij haar in de krul trekt ;)

Absoluut niet, dat zag ik wel :p het was een opmerking en zeker geen commentaar.

Veel rijplezier!

maradhja

Re: Stoere merrie @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 07:50

Ik ben ook in het bezit van een Ungaro merrie, een vosje.
Wat ik hoor hebben ze een heerlijk karakter. Mijn merrie is pittig, voorwaarts, maar wel ontzettend fijn te rijden en dat hoor ik vaker over nakomelingen van ungaro.

Ik vind het een leuke, ze loopt inderdaad wat te diep maar ach direct aan de teugel getrokken is ook niet goed.
Eerst lekker op de eigen benen. Succes :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:14

Je hebt gelijk, dat is zeker waar. Maar ik denk dat dat toch vaker gebeurd voor het plaatje,
want zeg nou eerlijk.. het ziet er mooier uit als een paard wat dieper loopt dan een paard dat
zijn neusje er wat teveel uittilt. Want dan "lijkt" het gelijk een "sterk" paard.

Ik ben van mening dat ze minder zien als ze erachter kruipen en dat het op langere termijn
niet goed is voor de bespiering ivm valse knik in de hals e.d.

Ik heb er ook 1 gekocht hoor, liep graag opgekropt. Voelde helemaal niets in mn handen, zelfs
geen lichte druk. Die is zo lenig dat ze in oprichting haar neus tegen haar hals aan kan drukken
om een snoepje te pakken bijv. als ik die tegen haar hals houdt. Mijn vorige paard had zelfs
moeite om het snoepje op borsthoogte te pakken :P

Maar toch moet ze er wat meer uitgereden worden om die bovenlijn te blijven trainen. En idd,
je kunt ook zoiets hebben van ach, dat is voor de volgende eigenaar.. Dit voelt lekker soepeltjes
dus ik maak me er niet druk om.

Ik persoonlijk zou juist een beetje met het paardje gaan stoeien, beetje vwnw, beetje oprichten,
kijken of het paard zijwaarts een beetje zou kunnen snappen. Van een paard dat nog niet lang
onder het zadel is kun je juist verschrikkelijk veel leren (en dat vind ik zelf persoonlijk prachtig)
Want ze zijn een spiegel van jezelf. Zit jij niet goed, lopen hun niet goed. Bijv. als je teveel op
je binnenzitbeen gaat zitten vallen ze op de kant waar ze nog niet rechtgericht genoeg zijn
naar binnen. Of juist naar buiten, terwijl een paard dat wat verder is wel op 1 kant moeite kan
hebben maar op voltes wel blijft lopen omdat het evenwicht onder de man al veel verder is.

Ik val je absoluut niet aan, vind dat je er netjes op zit en vind het een leuk paard. Ik zeg alleen
wat ik denk over het algemeen. Zou het zonde vinden als je "alleen maar rijd". Het is juist zo leuk
om er van te leren!

Toch?

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 16:35

svdijk86 schreef:
Je hebt gelijk, dat is zeker waar. Maar ik denk dat dat toch vaker gebeurd voor het plaatje,
want zeg nou eerlijk.. het ziet er mooier uit als een paard wat dieper loopt dan een paard dat
zijn neusje er wat teveel uittilt. Want dan "lijkt" het gelijk een "sterk" paard.

Ik ben van mening dat ze minder zien als ze erachter kruipen en dat het op langere termijn
niet goed is voor de bespiering ivm valse knik in de hals e.d.

Ik heb er ook 1 gekocht hoor, liep graag opgekropt. Voelde helemaal niets in mn handen, zelfs
geen lichte druk. Die is zo lenig dat ze in oprichting haar neus tegen haar hals aan kan drukken
om een snoepje te pakken bijv. als ik die tegen haar hals houdt. Mijn vorige paard had zelfs
moeite om het snoepje op borsthoogte te pakken :P

Maar toch moet ze er wat meer uitgereden worden om die bovenlijn te blijven trainen. En idd,
je kunt ook zoiets hebben van ach, dat is voor de volgende eigenaar.. Dit voelt lekker soepeltjes
dus ik maak me er niet druk om.

Ik persoonlijk zou juist een beetje met het paardje gaan stoeien, beetje vwnw, beetje oprichten,
kijken of het paard zijwaarts een beetje zou kunnen snappen. Van een paard dat nog niet lang
onder het zadel is kun je juist verschrikkelijk veel leren (en dat vind ik zelf persoonlijk prachtig)
Want ze zijn een spiegel van jezelf. Zit jij niet goed, lopen hun niet goed. Bijv. als je teveel op
je binnenzitbeen gaat zitten vallen ze op de kant waar ze nog niet rechtgericht genoeg zijn
naar binnen. Of juist naar buiten, terwijl een paard dat wat verder is wel op 1 kant moeite kan
hebben maar op voltes wel blijft lopen omdat het evenwicht onder de man al veel verder is.

Ik val je absoluut niet aan, vind dat je er netjes op zit en vind het een leuk paard. Ik zeg alleen
wat ik denk over het algemeen. Zou het zonde vinden als je "alleen maar rijd". Het is juist zo leuk
om er van te leren!

Toch?

Ik ben er zeker niet alleen maar op aan het rijden, het is de bedoeling dat ik dit paard train en dat doe ik dus ook. Het paard moet goed verkocht worden dus daar moet ik ook alles aandoen. Daarbij heb ik heel veel jonge paarden al gereden. Incl mijn eigen pony. Het is namelijk mijn bijbaantje. Ik heb er dus al veel ervaring mee.

En nogmaals dit is de allereerste keer dat ik op dit paard zit en had maar aan 1 kant van de bak gereden dus zag ook niks in de spiegel. Ik heb geleerd van de foto's ik rij haar nu bijna 2 weken, ik zal binnekort wat nieuwe foto's plaatsen! En eventueel een filmpje.

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:39

voor de eerste keer gaat het echt super! :)
probeer wel iets rechterop te zitten..

gaat erg goed volgensmij!:D

xxx

Esthera75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 17:57

Ja ze is gewoon een toppertje!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:05

Ben wel benieuwd naar recentere foto's! :j
Het is erg lastig voor een jong paard om én goed in balans te lopen én een nette houding aan te nemen. Vind het dus prima dat je eerst aan het evenwicht en de balans werkt. Die houding komt wel. Ze loopt er lekker ontspannen bij. Als ze achter wat sterker is en meer in balans, zal ze vanzelf hoger komen!
Leuk paard heb je onder je kont. Ziet er erg werkwillig uit. Veel succes. Enne, wel nieuwe foto's plaatsen hè?! ;)

Editje: probeer zelf wel op je handen en benen te letten. Voor zover ik kan zien heb je af en toe de neiging om pianohandjes te krijgen. En je benen: probeer je tenen wat meer naar binnen te draaien en je hakken iets meer af te steken. :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:12

courtjuh schreef:
Ik ben er zeker niet alleen maar op aan het rijden, het is de bedoeling dat ik dit paard train en dat doe ik dus ook. Het paard moet goed verkocht worden dus daar moet ik ook alles aandoen. Daarbij heb ik heel veel jonge paarden al gereden. Incl mijn eigen pony. Het is namelijk mijn bijbaantje. Ik heb er dus al veel ervaring mee.

En nogmaals dit is de allereerste keer dat ik op dit paard zit en had maar aan 1 kant van de bak gereden dus zag ook niks in de spiegel. Ik heb geleerd van de foto's ik rij haar nu bijna 2 weken, ik zal binnekort wat nieuwe foto's plaatsen! En eventueel een filmpje.

Te diep komen kan je voelen, dat hoef je niet te zien. Dat is dus nog een punt wat je kan leren.
Aanleuning hoort wel bij de basis, sterker nog, zonder aanleuning kan ej maar weinig basis opbouwen, rechtrichten gaat dan lastig.
Als ze achter de teugel kruipt heb je geen aanleuning.
Zou daar dan toch eerst aan gaan werken.

Ben benieuwd hoe het nu gaat :j

Esthera75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 07:42

Even een update van hoe het nu gaat:

Nog maals voor alle mensen ik reed de merrie daar voor het eerst...

Maargoed, ik krijg het langzaam voor elkaar dat ze wat meer druk wilt aannemen. Ze liep er idd achter omdat ze gewoon simpel weg niet anders weet. Ze is 5 jaar dus ik vind dat ze nu wel aardig me haar lichaam aan het werk kan. Ze is voorheen niet door mij gereden en ik begrijp dat ze een jong paard het liefst zo licht mogelijk in de hand willen hebben, ook zodat het beestje leert op haar eigen beentjes te lopen. Nu ik meer verbinding heb kan ik er meer tegenaan gaan rijden en krijg ik haar dus ook meer op achter. Het ziet er super chique uit en ik zal kijken of ik vandaag een debieltje met een camera kan vinden.... :))

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 10:55

Esthera75 schreef:
Even een update van hoe het nu gaat:

Nog maals voor alle mensen ik reed de merrie daar voor het eerst...

Maargoed, ik krijg het langzaam voor elkaar dat ze wat meer druk wilt aannemen. Ze liep er idd achter omdat ze gewoon simpel weg niet anders weet. Ze is 5 jaar dus ik vind dat ze nu wel aardig me haar lichaam aan het werk kan. Ze is voorheen niet door mij gereden en ik begrijp dat ze een jong paard het liefst zo licht mogelijk in de hand willen hebben, ook zodat het beestje leert op haar eigen beentjes te lopen. Nu ik meer verbinding heb kan ik er meer tegenaan gaan rijden en krijg ik haar dus ook meer op achter. Het ziet er super chique uit en ik zal kijken of ik vandaag een debieltje met een camera kan vinden.... :))

Stom zeg, eigenaresse was nog ingelogd...

Maargoed deze tekst komt dus van mij, eigenaresse is Esthera75...

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:00

En, heb je inmiddels weer nieuwere foto's? :)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:01

Mooie Merrie, het duiken valt idd erg op, maar je zegt dat je er aan werkt dus dat komt wel goed :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:31

Ik vind het er allemaal netjes uitzien hoor.. Oke ze loopt wat te diep.. Nou en... Beter een lekker ontspannen paardje dan gelijk ruk,snuk omhoog met dat hoofd en op de loodlijn ;)

Ben erg benieuwd hoe het er nu uit ziet..

jopie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:35

wat een super leuk paardje zeg!
ze loopt wel iets te diep maar dat liever dan met de neus in de lucht, toch?
het komt vast helemaal goed met dit toppertje in de dop;)