Mijn 4-jarige topper!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ChelseaII

Mijn 4-jarige topper!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 17:37

Hallo bokkers!

Hierbij een filmpje en wat foto's van Chelsea en mij. Chelsea is een (bijna) 4-jarige merrie van Welthit II. Ze is vorig jaar augustus zadelmak gemaakt en sinds die tijd bouwen we het rustig op. Chelsea is een ontzettend lief paard en ze pakt alles super op. We hebben nog geen niveau en we zijn op dit moment voornamelijk bezig om rechtgericht te rijden en de basis er goed op te zetten. Ik hoop in mei een onderling wedstrijdje te rijden. Ik heb 1 x in de week les van de eigenaresse.

Dit zijn wat willekeurige foto's en zag dat ze alleen maar van de rechterhand zijn. Ook het filmpje is genomen op de rechterhand, maar uiteraard heb ik ook links gereden!

Eigen commentaar:
- in de galop op mijn billen blijven zitten,
- rechterop zitten (trotser),
- handen rechtop en bij elkaar houden,
- de hulp voor galop wat duidelijker geven; in het filmpje is te zien dat het te lang duurt voor ze aanspringt.
- misschien er iets meer aan gaan rijden; het ziet er wat te braaf uit.

Chelsea heeft de laatste tijd de neiging om in de galop te gaan proesten en dat is natuurlijk niet erg, maar mevrouw trekt mij er bijna af. Dit gaat gelukkig beter, maar af en toe probeert ze het nog (schudden met hoofd), vandaar dat ik in het filmpje haar erop aan 'spreek'.

Ik hoop dat jullie wat kunnen zien n.a.v de foto's en het filmpje, maar wees lief voor ons! Ik ben geen top-ruiter en Chelsea is nog erg jong! Enne, Chelsea gaat binnenkort naar de kapper hoor! Die manenbos wordt nu wel erg lang :+ .

:wave:

Wij samen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:44

Ik heb niet je hele filmpje bekeken, maar ik moet echt even zeggen dat je een prachtige stille beenligging hebt!
Daar ben ik echt jaloers op haha :).

Erg leuk paardje ook, veel succes verder ^^.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:45

Wat een knap paard <3. Ik vind het er heel fijn uitzien.
Misschien kun je wat meer omhoog kijken al snap ik dat je graag naar je knapperd kijkt.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:47

Shinedown schreef:
Ik heb niet je hele filmpje bekeken, maar ik moet echt even zeggen dat je een prachtige stille beenligging hebt!
Daar ben ik echt jaloers op haha :).

Erg leuk paardje ook, veel succes verder ^^.

Idd,
Ziet er fijn en ontspannen uit :)
Mooi paard!

DJlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:48

mooie houding heb je!
miss iets meer vooruit kijken
ga zeker zo door
en wees maar trots op z'n mooi paardje!

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:50

ja echt die beenligging viel mij ook meteen op vind je verder ook heel rustig rijden. Geeft een heel fijn beeld!
Succes verder!

ChelseaII

Re: Mijn 4-jarige topper!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 18:09

Thanks!! Vooral leuk om te horen dat jullie mijn beenligging goed vinden!!

Vinden jullie het er niet te braaf uit zien? En wat vinden jullie van haar hoofdhouding?

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:20

Mooie combinatie!!! Aparte kleur heeft je paardje.

Het ziet er heel vriendelijk en ontspannen uit. Misschien helpt het om wat tempowisselingen en overgangen te rijden als ze gaat schudden en proesten.

Succes als je wedstrijd gaat rijden!!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:26

Te braaf? Als ze alles nog moeten leren kunnen ze mij niet gauw té braaf zijn. Als je straks verder bent, zeg vanaf het L2 zal het allemaal flitsender en aansprekender moeten, maar voor nu heb je nog niks te klagen hoor!

Hoofdhouding is voor nu ook prima. Hogere instelling komt straks allemaal wel, als ze nu maar braaf jouw hand volgt. Dat kun je mooi trainen door tijdens het rijden wat te experimenteren met halslengtes: kleine stukjes halsstrekken, daarna teugels weer op maat maken en dat wat afwisselen. Dat leert ze dat ze jou moet volgen en wordt dat schudden ook minder.

ola42

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:30

Ziet er echt heel goed uit, de hoofd en halshouding gaat goed zo, ze is nog jong dus je kan niet verwachten dat ze al helemaal nageeflijk loopt en al opgericht. Ga zo door, je komt er wel hoor, ik ben ook heel jaloers op je beenligging!!!

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:34

Ziet er heel fijn, netjes en rustig uit hoor! :)
Erg leuk paardje ook.
Ga zo door!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:39

Jeetje zeg dit ziet er heerlijk uit! Lekker ontspannen paardje mooie stille been ligging, mooie stille hand er aan. Ik zie dit veel liever als een 4 jarige die hoog in de krul loopt. Straks schuift hij vanzelf uit komt ie wel meer voorwaarts neerwaarts, maar ik denk dat dit al een hele mooie start is.

Het enig dat ik kan zien is dat je in de galop niet helemaal op je kont blijft zitten, maar een stukje mee het zadel uit komt. Doe je dit om een beetje verlicht te blijven zodat je paardje makkelijker kan galopperen?

Jullie zijn een mooie combi! veel succes samen!

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 19:15

Thanks iedereen!!

@boleertje06: ze heeft idd een apart kleurtje. Ze heeft een witte vlek onder haar buik en nu het wintervachtje loslaat, lijkt ze bij haar flanken haast wel een beetje een schimmel te worden. Ook in haar staart zitten witte haren.

@rijerijerije: je hebt gelijk hoor, een braaf paard is ook wel erg fijn en we beginnen nog maar net! Bedankt voor je tips wat betreft de halslengtes; ga er zeker mee aan de slag!

@Kiki: Thanks! Als ze weer lekker glad in haar vacht zit en het is mooi weer, zou ik het leuk vinden als jij langs komt om foto's te maken!!! :D

@Marcella-e: Dank je! Leuk om te horen! En je hebt gelijk hoor; het lukt me (nog) niet om stil op mijn kont te blijven zitten in de galop...

mells36

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:41

hi! leuk! idd, wauw-beenligging! haha. waarneer heb je dat filmpje gemaakt? liefs "cederik";)

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:19

Heel mooi paard heb je! En ik ga geheel mee met het bovenstaande dat je gewoon heel netjes zit en heel vriendelijk aan het rijden bent.
Laat 'r maar lekker op eigen benen rondjes lopen, dan komt de rest wel als ze meer spieren krijgt.

2164099

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:14

Wat een fijn plaatje om te zien! Tenminste iemand wat een jonkie lekker de tijd gunt ipv meteen de krul in te "trekken".

Vind dat je haar erg vriendelijk rijd, top!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:33

Ik ben het helemaal eens met de positieve commentaren van anderen.
Dat proesten vind ik ook postitief..... een paard wat jou vertelt dat ze het naar haar zin heeft. /3
Ze lijkt een sterke achterhand te hebben. Haar rug lijkt niet helemaal soepel, maar dat is met tempowisselingen en wendingen wel te verbeteren.
Succes!

jamesjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:30

Ziet er leuk uit, alleen maakt ze zich af en toe erg lang en zakt ze erg ver naar benende probeer dan juist op zo een moment iets meer aan te vullen met been. Zodat ze wel lekker op eigen benen blijft lopen. Verder zijn jullie leuke combinatie.

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:47

ik sluit me aan bij wat er hier meerdere zeggen.. Mooie beenligging!
En wat een prachtig paardje.. verder heb ik geen toevoegingen op wat er allemaal al gezegd is :)

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 16:21

@mells36: Heb je me gevonden ;) Dat filmpje heb ik een x op een zaterdagochtend gemaakt. Twee week geleden ofzo.

@Mendi: Dank je wel! Fijn om te horen dat ik vriendelijk rij!

@Napoleon_: Thanks!

@senna21: Dat van die rug was me niet eens zozeer opgevallen, maar dat is inderdaad goed te verbeteren! Dank je voor je tip!

@jamesjames: Dat naar beneden zakken vind ik nog niet zo heel erg, maar ik wil nog weleens mijn benen vergeten, dus bedankt voor de tip!

@eestheer: Dank je! Leuk om te horen!

Van dit soort tips en opmerkingen word ik erg blij van!!! :o

saskia_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:01

Ik vind dat je geweldig netjes en respectvol met je paardje omgaat! toppie *D
En je heb je benen idd prachtig stil aan het paard liggen!

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 18:20

:o

Wat een complimenten zeg...

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 18:24

Thanks! Ze heeft wel een aparte kleur he?

sharongentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:28

wat een prachtig paardje!!!!!!!!!!!!!!!
je hebt een mooie en stille houding ;) echt heel erg mooi!!
misschien kan je je paard nog iets meer op of achter de loodlijn laten lopen.
voor de rest echt mooi hoor!!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:29

ChelseaII schreef:
Thanks iedereen!!

@boleertje06: ze heeft idd een apart kleurtje. Ze heeft een witte vlek onder haar buik en nu het wintervachtje loslaat, lijkt ze bij haar flanken haast wel een beetje een schimmel te worden. Ook in haar staart zitten witte haren.

Dan is ze een Sabino! Ik heb een sabino-vos!