Resanna onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aaanouk

Resanna onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 19:12

Vandaag kon ik eindelijk met Rexana haar nieuwe zadel rijden. In het begin was ze erg gestrest, wat eigenlijk heel normaal voor haar is. Daarom hebben we nog niet echt een niveau, we oefenen nu hard op het 'rustig worden'. Wat al steeds beter gaat, van keihard rondjes draven aan de longeerlijn kunnen we nu los rondjes in de bak draven, en vorige week zelfs een galopje. We rijden 1 keer per week les.

Waar ik op moet letten:
- handen niet vast zetten
- voeten niet te ver naar voren/mezelf naar achter drukken in het zadel
- handen rechtop
- vooruit kijken

LET OP: de foto's staan niet echt op volgorde.

1. Hier had ik mijn handen wat hoger mogen houden, en mijn schouders iets naar achter.
Afbeelding

2. Ook hier mogen mijn handen iets meer dragen, en ik moet meer in het zadel gaan zitten.
Afbeelding

3. Op deze foto zie je heel erg dat ik mezelf naar achter druk, wanneer zij te druk word.
Afbeelding

4. Handen mogen meer dragen.
Afbeelding

5. Mijn voeten/binnenhand! _-:(
Afbeelding

6. Hier word het al beter, al mogen mijn handen weer iets hoger.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. En hier willen we naar toe! Al had Rexana haar hoofd recht moeten zijn.
Afbeelding

Ik ben benieuwd! :D

mickydo

Re: Resanna onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:14

Leuk paardje ! Ik denk dat je kwa zit wat meer je bekken moet kantelen en je borst vooruit .Dan ga je vanzelf ook meteen zitten in je zadel . Denk dat het er dan stukken beter uitziet al !

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:28

Je mag wat meer rechtop kijken, Ik weet dat Rex een prachtpaardje is, maar probeer wat meer voor je uit te kijken. Hierdoor oogt het in mijn ogen ook af en toe of je in gezakt zit met je schouders.
Verder vind ik het fijne foto's, ze loopt misschien nog niet als gewenst, maar je trekt haar verder niet naar beneden of iets dergelijks +:)+

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:36

Hoe moeilijk het ook is, maar nooit compenseren in je houding. Dat is exact wat jij doet. Deed ik voorheen ook. Je moet je onderbeen verder naar achteren steken en meer op je zitbeenknobbels gaan zitten. Hetgeen wat je kunt proberen is om je hakken niet zo extreem naar onderen te duwen. Op de tweede foto doe je het beter,maar zou je meer moeten gaan zitten.
Je haalt jezelf ook uit balans. En ik heb het idee dat je paard dat al voor je doet.
Ik weet dat iets zeggen makkelijker is dan doen, maar ik heb ook een belabberde houding gehad en nu mijn houding beter is geworden (met zitlessen nemen) is mijn paard ook tien keer beter gaan lopen en kan mijn paard ook beter in balans blijven.
Je hebt een leuk paardje. Ik hoop dat je iets kunt met het commentaar. Veel succes.

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:37

Je zegt wel steeds datje handen hoger moeten, maar ik vind het er goed uit zien! probeer nog iets meer je handen toe te steken als de pony zakt en licht contact te houden als hij niet wil nageven, zie af en toe nog een los teugeltje..

Verder ziet het er super uit!

yvonne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:09

Ziet er netjes uit hoor maar probeer wel je benen meer naar achter te doen (ook al is ze loperig).
Hierdoor ga je al beter zitten.
Veel succes verder

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:12

ziet er heel vriendelijk en netjes uit
ik zou voor je onderbenen misshien je beugels een gaatje korter doen dan heb je wat meer steun
maar voor de rest ziet het er heel netjes uit leuk combi jullie :j

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:15

Ziet er goed uit Anouk!
Wel inderdaad je bekken kantelen en je borsten vooruit. Heb inderdaad het idee dat je schouders wat inzakken.

Gerbera08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 23:19

je steekt je benen erg af, werk eerst goed aan je houding, en neem goed les :) succes