Hoe kun je het beste nageeflijkheid vragen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daaaaaaaaag

Hoe kun je het beste nageeflijkheid vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 17:17

Hallo!

Mijn paard wordt niet makkelijk nageefelijk.. als ik flink been geen, veel ophoudinkjes maak dan zak hij wel mooi in de krul.. maar dat is maar heel even en dan knikt zn hoofd weer terug.. Als ik alleen spanning op de teugels laat staan en been blijf geven komt hij wel heel even maar nooit in een krul..

Iemand tips hoe ik dit het beste kan trainen?

Mijn paard heeft al vrij hoog gelopen, ik nog niet :P

groetjes

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 17:20

In de krul is geen nageeflijkheid!
Nageeflijkheid kan je ook niet vragen maar is iets wat je bereikt door correct te rijden.

Je moet alleen licht contact op de teugels hebben, een elastische verbinding, geen gepluk of gekneed.
Ga bezig met veel overgangen, volte's, contrastelling etc. en dat op de binnenhoefslag rijden.

Het belangrijkste is ook goed les nemen, van instructie die je dingen kan onderbouwen, je kan leren wat ontspanning is.
Waar woon je?

Hier staat een lijst met instructie op:
www.paardenrecht.org

Bellissima_

Re: Hoe kun je het beste nageeflijkheid vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 17:22

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 17:23

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 18:59

waarschijnlijk zit jij, je zadel of iets anders je paard dan zodanig in de weg dat hij niet nageeflijk kan lopen.
AUB stop met het drijven en trekken en ga voelen hoe je paard beweegt en waar het een beetje extra kan gebruiken (hetzij je arm verzwaren om wat te remmen in de beweging hetzij een activatie van een been met je zit) pas als je weet hoe je paard beweegt en of dit recht is en in balans kun je van hem verwachten dat hij nageeflijkheid aan kan gaan bieden, maar ook dan ga je het niet vragen.
Je paard moet in balans onder jou door van achter naar voor kunnen lopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:25

Daar istie weer, een Grand-Prix paard onder z'n billen, les van een ZZ-Zwaar ruiter en nog, na zeven maanden z'n paard niet nageeflijk kunnen rijden, daar helpen geen 5 rijbroeken of 24 dekjes of twee keer per dag rijden bij. Word wakker, doe de truckendoos dicht en leer paardrijden, als je paard helemaal gezond is en het harnachement klopt en je instructie klopt dan is er maar een conclusie, het ligt alleen maar aan jou.
En voordat ik heel Bokt over me heen krijg dat ik niet zo streng moet zijn, lees zijn berichten na, zoveel tegenstrijdige berichten, vage antwoorden en stel je kritische vragen dan gaat deze wannabee GP ruiter een beetje over de rooie, ik heb medelijden met zijn paard.

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:36

Licht contact op de teugels en als het ware het paard van achter naar voren rijden, dan krijg je goed ruggebruik en dat leidt tot nageeflijkheid.. In de krul zonder ruggebruik is niet correct.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:37

Motortje zit van achteren als je die nou eens aanzet...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:01

ik heb ook even berichten nagelezen en krijg ook medelijden met het paard :?
Misschien terug naar de basis ipv trucjes willen doen?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:29