Tupperware & MayLady

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annepfaff

Tupperware & MayLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 23:09

hee Bokkers,

het was gisteren een eergisteren heel mooi weer en daar heb ik eens goed gebruik van gemaakt!:). Ben eens met de paarden aan de dressuur geslagen inplaats van het springen!. Ik heb daarvan een flimpje!.

MayLady :

Afbeelding

Maylady is nu in de m1 in de dressuur. Ik ben eigenlijk gestopt met dressuur en gaan springen. En ik wou eens kijken of we het nog niet verleerd zijn!:). Me doel is toch wel m2 te gaan halen met haar. Daarvoor dat ik jullie raad wil vragen of ze er klaar voor is of dat ik hier en daar nog punten moet veranderen.

Doel: Eventueel klaar maken voor M2 dressuur!

Tupperware:

Afbeelding

Tupperware is nog niet op concours geweest. Ik ben hem start klaar aan het maken voor B. Ik zou daarom graag eens checken of hij er klaar voor is of dat er ook bij hem nog de puntjes op de i moeten worden gezet :).

Doel : Klaar maken voor het starten in b dressuur :)

Hier wat foto`s uit het filmpje ( wazig dus )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier het flimpje!
http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=964340

Bedankt voor het kijken tips en commentaar zijn altijd welkom!. :evaw:

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 01:37

Beugels langer, benen iets meer naar achter, hakken uitdrukken, schouders naar achter en soms wat meer spanning op de teugel? Ze loopt best onregelmatig met dr hoofd, soms wat achter de hand :)

Sorry voor mn commentaar, te strenge instructies thuis :o

annepfaff

Re: Tupperware & MayLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 02:17

geen sorry meid ;)!. Ben der juist blij mee, daar kan in zeker wel wat mee gaan we aan werken dankjewel meid! x

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 10:00

Ik vind het er al heel netjes uitzien, misschien toch je beugels wal langer maken, dat maakt dat je benen ook netter gaan liggen.
Verder denk ik wel dat je klaar bent voor de B :)

Gerbera08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 23:18

knap paard ziet er goed uit blijf goed voor je uit kijken :)

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 07:51

Leuk paard!
Ik zou juist niet langer gaan zitten op dit zadel. Je moet op een springzadel niet als dressuurruiter gaan zitten, dat werkt niet. Dan zou ik er gewoon een dressuurzadeltje opleggen als je dat wilt.
Verder zou ik erg aan tempocontrole gaan werken. Wel actief houden ,maar tempo tikje terug, zodat er meer rust en balans in kan komen. Van daar uit wat gaan schakelen en kijken of je eerst wat meer lengte in de hals kunt krijgen. Als je paard wat meer je hand op gaat zoeken wordt de aanleuning vanzelf stiller. Succes!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 07:55

Wat een leuke paardjes :j

Tupperware, wat voor bit ligt er in z'n mond? :)
Ik vind je erg 'gespannen' ogen op je paard. Probeer trots te zitten, en alles te controleren op je zit, ipv je handen. Schouders mooi naar achteren, en op je kont zitten. Volgens mij is dan het plaatje al een stuk anders.

Gewoon de B proberen :)

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:44

Volgens mij ligt er een Hackamore in.

Verder vind ik het voor de M er nogal onrustig uit zien.

OneForza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:00

het oogt wat opgejaagd, je zit ook wat voorover, probeer er wat meer rust in te brengen

jamesjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:03

Probeer wat meer aan de ontspanning te werken in iets meer van achter naar voor laten lopen. Af en toe loopt die net wat te veel op de voorhand.