Welke galop was dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daaaaaaaaag

Welke galop was dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 20:53

Hallo allemaal,

Vandaag was ik aan het rijden en dacht bij mezelf, laat ik eens wat anders doen... Normaal rij ik tempowisselingen in galop normaal/snel.

In de normale galop ging ik iets naar achter zitten, bleef met het tempo mee drijven, liet mijn paard tegen mijn hand aan lopen en hij kwam terug.. Hij ging in een hele langzame galop tussen vlot stappen en draf in, maar dan galop. Dit voelde heel anders aan in het zadel en ik hoorde hem echt op de grond slaan met zn hoefjes en bleef heel mooi nageefelijk.. Dit hield hij een paar rondes vol, toen ik mijn hand openstelde en weer been gaf kwam hij terug op normaal tempo..

Mijn paard heeft een hele hoge dressuur opleiding gehad en ik heb de ballen verstand.. Rij nog niet zo heel lang dessuur dus:

- Wat voor een galop was dit?
- Is dit een basis van iets?
- Is dit een goede oeffening?
- Kun je hier nog iets meer over zeggen..

Alvast hartelijk bedankt...

Groetjes

estell__

Re: Welke galop was dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 20:58

als het goed uitgevoerd is, is dit de basis van de wissels, pirouttes. Dit is gewoon een (ver)verzamelde galop "door verzameld" zeg maar. Dit is mits goed uitgevoerd een goede oefening omdat je paard hierbij op het achterbeen komt. Deze oefening kun je beter niet rondes lang doen omdat het een zware oefening is. Gewoon een aantal passen en er weer uit rijden. Dit is een goede schakel. Wel kun je het meerdere keren achter mekaar doen en als je paard er echt geen moeite mee heeft kun je dit best even volhoden maar eigenlijk moet je dat niet doen omdat dit anders zijn arbeidstempo kan gaan worden (sommige paarden hebben hier aanleg voor ook mijn paard bijvoorbeeld).

Ik hoop dat ik je vraag voldoende beantwoord heb.

daaaaaaaaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 21:19

Ja super!.. Alleen vraag ik me af ofdat de hulpen die ik er zelf aan gegeven heb de juiste zijn? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 21:40

:)) Ja dat is de hele verre verzamelde galop. Blijkbaar zullen het dus de goede hulpen geweest zijn ;)
Het is een goede oefening door dit af te wisselen, dus zo ver verzamelen, en dan eruit rijden in bijv. uitgestrekte galop. Of juist nog meer proberen te verzamelen.

daaaaaaaaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 21:45

Zodat hij stil gaat galopperen :p ik ben basis dressuur ruiter he :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 22:16

Nou dat nou ook weer niet ;)
Maar als je echt basis bent zou ik er niet teveel mee doen zonder goede begeleiding. Anders is het misschien nadelig voor het paard :)

Toscane2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 17:27

Je hebt wel weer wat nieuws geleerd haha

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:23

trisjuh schreef:
Ja super!.. Alleen vraag ik me af ofdat de hulpen die ik er zelf aan gegeven heb de juiste zijn? :D

Ja blijkbaar :p hij zal t niet spontaan gedaan hebben!

kahvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 20:17

Ha ha niet stiekem op een IJslander gezeten? Het klinkt als verzamelde galop. Kon je het goed ''door''zitten dan heb je het waarschijnlijk min of meer goed gedaan. Maar je kunt beter eerst de voorwaartse gangen onder de knie hebben voor je gaat verzamelen

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:33

Klinkt inderdaad als de verzamelde galop. Ik zou als ik jou was eerst lekker de basis rijden, de voorwaartse gangen en figuren. Weet natuurlijk niet wat je al doet? Pasjes wijken, beetje schoudervoor, achterwaarts?
Maar wel gaaf om te weten dat je paard het allemaal kan toch! :D