4.5 jarige schimmel Blaxton (Radisson x Landwind II) o.h.z.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

4.5 jarige schimmel Blaxton (Radisson x Landwind II) o.h.z.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 19:47

Hoi :)

Eind van de middag weer op m'n paard Blaxton gereden, ging lekker! was erg tevreden :j
mijn vader kwam foto's maken van mij en een vriendin met haar pony.
Blaxton is dus een 4,5 jarige schimmel van Radisson (nimmerdor) x Landwind II (landgraf).
Blaxy heb ik sinds 1,5 week ongeveer, hij is nu nog geen half jaar onder het zadel, er is dus lekker rustig aan met hem gedaan. :)
Blax is een fijn beest om mee te werken, we hebben nog onze werkpunten, hier oefenen we ook voor.

Werkpunten:
ik houd mijn handen soms erg appart, duimen heel hoog en op ongelijken hoogte
mijn voeten trek ik een beetje op
m'n paard wil soms kantelen, en is door de leeftijd soms nog wat in onbalans.
etc. etc.

Goed hier de foto's:

1- ik en een vriendin, naast elkaar hobbelen
Afbeelding

2- samen wijken :))
Afbeelding

3- en serieus aan de slag!
Afbeelding

4- we hebben er veel plezier in :D
Afbeelding

5- een mooi door het lichaam gebogen galopje
Afbeelding

6- ben erg blij met dit plaatje, er kan gesleuteld worden aan mijn houding natuurlijk
Afbeelding

7- hihi grappig moment, ik weet dat ik mijn handen eigenlijk rechtop moet houden maar goed
Afbeelding

8- ook een galopje, je ziet hier goed dat ie wat teveel naar binnen kantelt, dit is een groot werkpunt, om hem wat meer recht te richten door het lijf op de lange zijde's
Afbeelding

9- drafje, rechtuit kijken en hakken laag houden nicole!
Afbeelding

10- genant sta-moment en wat kijk ik toch weer leuk :D
Afbeelding

11- fijn gezicht, jammer dat ik mijn handen zo ongelijk heb
Afbeelding

12- jammer dat de foto wazig is, vind ik tevens een fijn beeld geven
Afbeelding

13- ontspannen beeld, handen rechtop, vooruit kijken, hakken laag..... :z
Afbeelding

14- close up van zijn mooie hoofd :+:
Afbeelding

15- vriendjes voor het leven :D
Afbeelding

16- en "de blooper foto" van de dag := (de bedoeling was een stukje uitstrekken maar het was één en al taktfout en kop erop en gas, of naja hij liep tijden de middendraf nog wel ontspannen alleen één momentje niet en daar werd uitgerekent een foto van gemaakt na-tuur-lijk. :):) )
http://i55.tinypic.com/242vabp.jpg

ik sta open voor al het commentaar, mits onderbouwend.
:wave:

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:57

Leuk paard! Ik vind alleen dat je teveel stelling vraagt! Probeer haar wat rechter te houden"tussen twee teugels". En foto 5 vind ik niet echt goed door het lichaam gebogen, eerder scheef. Je houding, probeer wat meer rechtop te zitten en je handen meer gelijk.. Er zit volgens mij wel veel potentie in het paard! Succes ermee!

*Edit, aangevuld

Veraaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:01

Ik ga mee met Juul. Je hebt vooral linksom te veel stelling. Probeer wat meer recht te richten.
Radisson is trouwens een Indorado, geen Nimmerdor.

Waves

Re: 4.5 jarige schimmel Blaxton (Radisson x Landwind II) o.h.z.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:08

Heel leuk paard! :)
Kleine tip, probeer als je paard scheef gaat dit niet te compenseren door zelf scheef de andere kant op te gaan zitten, je ziet dat hij je af en toe op de buitenkant zet. Het is moeilijk want een volkomen natuurlijk reactie maar probeer zelf recht boven het midden van het paard te blijven zitten. Verder vind ik jullie een mooi stel :)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 20:20

Bedankt, klopt daar moeten we nog aan werken ;)
X_juul_X schreef:
Leuk paard! Ik vind alleen dat je teveel stelling vraagt! Probeer haar wat rechter te houden"tussen twee teugels". En foto 5 vind ik niet echt goed door het lichaam gebogen, eerder scheef. Je houding, probeer wat meer rechtop te zitten en je handen meer gelijk.. Er zit volgens mij wel veel potentie in het paard! Succes ermee!

*Edit, aangevuld

Ja dankje! Klopt de vader van Radisson is een Indorado, maar de vader daarvan is Nimmerdor, vandaar. :)
Veraaa_ schreef:
Ik ga mee met Juul. Je hebt vooral linksom te veel stelling. Probeer wat meer recht te richten.
Radisson is trouwens een Indorado, geen Nimmerdor.

zal het proberen bedankt! :)
Waves schreef:
Heel leuk paard! :)
Kleine tip, probeer als je paard scheef gaat dit niet te compenseren door zelf scheef de andere kant op te gaan zitten, je ziet dat hij je af en toe op de buitenkant zet. Het is moeilijk want een volkomen natuurlijk reactie maar probeer zelf recht boven het midden van het paard te blijven zitten. Verder vind ik jullie een mooi stel :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:40

Ik zou eigenlijk precies hetzelfde zeggen :)) Probeer de stelling een beetje te vergeten aangezien die er te veel is. Daarbij is er alleen stelling en weinig buiging. Ik zou eerst recht gaan stellen, daarna aan de stelling en buiging werken. Je moet alleen net een stukje van het oog kunnen zien, aan de binnenkant, niet het hele hoofd. Ook al heeft ie een mooi koppie ;)

Met de hoeveelheid stelling die je nu vraagt, kan hij niks anders dan kantelen.

Verder super leuk, mooie combie, en ge-wel-di-ge kleur! Gek op schimmel!!!
En ook leuke vriendinnencombie hebben jullie :)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 21:03

Hahaha dankjewel voor je leuk reactie Vulina, Wat bedoel je met vriendinnencombi :D ??

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:04

Nou je vriendin op de vriendinnenpony :D

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:09

Leuk paard, je rijdt netjes!

Op de wijk-foto lijkt hij niet echt te wijken, maar over zijn buitenschouder te vallen, ook op foto 5 en 7 lijkt hij over zijn buitenschouder te vallen. Misschien een momentopname, maar het valt me op 3 van de foto's op.
Als dat werkelijk zo is, begrens dan meer met je buitenteugel..

Ook als je gewoon rechtuit rijdt, probeer dan je paard recht te houden tussen 2 benen en 2 teugels. Nu heb je teveel stelling...

Verder, leuk paard!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 21:13

Vulina ik dacht al dat je zoiets bedoelde, hihi :)

Itsmi dat was wel echt wijken, dat kan die ook al echt super, alleen je zal best snappen dat ik de buitenbocht moest nemen en mn vriendin de binnenbocht die dus eerder het wijken inzette, ik was nog bezig met hem "bij elkaar te zetten" dankjewel

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:28

Dan nog moet je hem rechtstellen, hij valt alsnog over zijn buitenschouder en je hebt al een aardig stukje hoefslag achter je.

Neemt niet weg, dat hij op de andere foto's ook over zijn buitenschouder valt.
Het zijn alleen maar tips hoor, het is geen aanval!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 21:45

itsmi, klopt, daarom zeg ik ook, ik moest helemaal om de pony heenrijden, dus was al bijna op de hoefslag,
het was ook meer voor de lol. als ik serieus zou gaan wijken zou ik niet in 2tal gaan. :)
klopt, daar moeten we aan werken, zie het ook niet als een aanval hoor. ;)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 22:14

Ik bedoelde eigenlijk het stukje hoefslag áchter je wat je had kunnen gebruiken voor het rechtstellen, niet het stuk aan de zijkant waar je om de pony heen moest rijden, ;)
Maar super dat je het ziet, en dat je er wat aan doet..

Veel plezier met je prachtige paardje!

Rozamarijn1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:33

Je hebt haar/hem goed lopen. Ik vind alleen dat je handen teveel verschillende kanten op vliegen.. probeer dat geheel dus wat stiller te houden :) :) :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:59

bij 5 heb je "een mooi gebogen galopje" staan maar volgens mij zit hij daar in contra? :P
Wel mooi gebogen.. maar de verkeerde kant op hihi :=

met wijken loopt hij uiteraard over de schouder weg want hij had al horen te overkruisen,
maar ik snapte het idee en ik begrijp dat hij dat nog niet hoeft. Ik zeg het alleen.. :P

Probeer meer recht te blijven zitten op je paard.. je buigt bijv. in galop teveel mee naar
binnen, en aangezien hij nog niet erg rechtgericht zal zijn loopt hij daarom ook met zijn
kont op de binnenhoefslag. Hij zal rechter galloperen als jij ook rechter gaat zitten :)

Je handen enzo weet je. Alleen jammer dat je geen foto's laat zien van voorwaarts neerwaarts
rijden!!

Leuk schimpie hoor :D Veel succes met je nieuwe aanwinst!

Edit: over het wijken was al gezegd.. sorry :') maar kwam door de tekst boven de foto dat
ik toch reageerde hihi :=

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 21:18

nee hij zat daar op de foto niet in contragalop ;)
als dat wel zo was had mijn pappie mij daar al heel snel op aangewezen, en ik voel als mijn paad verkeerd zit :j
klopt we moeten nog hard aan de slag gaan met de werkpunten.
ik zal de volgende keer meer foto's vw/nw. plaatsen, paps kwam later met de foto's maken dus was toen al helemaal ingereden. :)
svdijk86 schreef:
bij 5 heb je "een mooi gebogen galopje" staan maar volgens mij zit hij daar in contra? :P
Wel mooi gebogen.. maar de verkeerde kant op hihi :=

met wijken loopt hij uiteraard over de schouder weg want hij had al horen te overkruisen,
maar ik snapte het idee en ik begrijp dat hij dat nog niet hoeft. Ik zeg het alleen.. :P

Probeer meer recht te blijven zitten op je paard.. je buigt bijv. in galop teveel mee naar
binnen, en aangezien hij nog niet erg rechtgericht zal zijn loopt hij daarom ook met zijn
kont op de binnenhoefslag. Hij zal rechter galloperen als jij ook rechter gaat zitten :)

Je handen enzo weet je. Alleen jammer dat je geen foto's laat zien van voorwaarts neerwaarts
rijden!!

Leuk schimpie hoor :D Veel succes met je nieuwe aanwinst!

Edit: over het wijken was al gezegd.. sorry :') maar kwam door de tekst boven de foto dat
ik toch reageerde hihi :=

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:34

O.. dan leek het zo hihi :o

Ja, geeft ook niet.. je hebt geloof ik ook weleens gereageerd in mijn topics :)
Ik geloof ik wel dat je je paard netjes warmrijd, het is gewoon leuk en informatief ook
als je ook wat foto's plaatst van wat meer rechtrichten en vwnw :D

Het lijkt anders net alsof je er op klimt en na het instappen gelijk hup aan het werk gaat :P

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 21:35

okee thanks :)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:27

Leuk paard! :) vind je erg streng met je handen, vooral met je binnenhand.
Het kantelen komt daar ook waarschijnlijk door.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 17:15

bedankt, maar je kunt veel zeggen over mijn manier van rijden maar ben niet streng met mn handen, ik houd mn handen giga raar dat klopt :P maar verder ben ik wel ontzettend voorzichtig met zn zachte paardenbekkie, kantelen is omdat ik onbewust veel stelling vraag. bedankt verder voor je reactie, zal wel extra goed op mn handen gaan letten :)

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:44

Leuk paard! Ook erg braaf voor zo'n jonkie waarmee je nog maar net bezig bent. Fijn dat je hem de tijd geeft!

Mijn 4,5 jarig paard buigt soms ook te veel (lees valt over de buitenschouder weg) Wat ik laatst probeerde hielp goed. Een lange rechte lijn zoeken (ik deed het tussen de buitenstallen door waardoor we links en rechts wat "steun" hadden) en dan steeds in stap een paar pasjes naar li. en dan een paar pasjes naar re. wijken en dan niet met teveel stelling. Hij werd er heerlijk recht van en mooi op twee teugels.

Succes!!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:37

even een tip:probeer het hoofd recht te houden en sb/sv te rijden in stap draf én galop.
ik weet niet of je daar al aan toe bent maar dit zorgt ervoor dat de voorhand van de hoefslag meer naar binnen komt en de achterhand juist op de hoefslag. (in stap kan je altijd proberen)
maar je pony is nog erg jong en je hebt hem pas net dus blijf lekker rustig aan dooroefenen. misschien iets om te onthouden voor over een tijdje.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 21:48

thanks!!!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:59

Wat een leuk dier!! heeft zo te zien ook mooie ruime gangen..
Hoe groot is hij?

foto 6 vind ik een heel fijn beeld geven :D
verder ga ik mee met de rest.. je vraagt "onbewust" veel te veel stelling, hier moet je mee uitkijken want zo kan je hem heel makkelijk scheef rijden en dat zal dood zonde zijn..

probeer hem meer te rijden tussen 2 teugels en 2 benen.
hij loopt nl. op de meeste foto's wat scheef.

rij je hem ook lang en laag? zodat hij lekker zn rugspieren kan ontspannen en uitrekken? (die foto mis ik wel een beetje :P )

Nogmaals super tof paardje :D

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 21:24

Don zhivago, bedankt! Hij is 1.65? ongeveer? op zijn papieren staat 1.64 maar is inmiddels wel wat gegroeid... hij toont hoger want hij heeft veel front, de verwachtingen zijn dan ook dat ie er nog wel een CM of 2 bij zal doen :j ik ga (als ie beter is, momenteel ontstoken been) oefenen op meer rechtrichten en vw/nw rijden en ja mn handjes :D