Mijn tinker onder het zadel fimpjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stephannie7

Mijn tinker onder het zadel fimpjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 19:18

Hoi allemaal,

Ik heb dit al bij rijden in the picture gezet maar wil toch eigenlijk wel wat meer rijtechnisch commentaar :)
Het is alweer even geleden dat ik met Tom mijn tinker ruin deelnam aan de keuring van het GCDHA stamboek. We hebben hem die dag zowel aan de hand laten keuren als onder het zadel. Aan de hand haalde meneer een mooie hoge 2e premie en onder het zadel een mooie 1e.
Ik heb de filmpjes weer eens terug gekeken en vindt het zelf altijd erg leerzaam. Inmiddels zijn we weer ietsjes verder in de training, maar het leek me toch leuk de filmpjes hier te plaatsen. Op deze dag was het de bedoeling dat ik deed was de jury's en keurmeesters in het midden vroegen. Het bestond gewoon uit basis rijvaardigheden. We waren die dag best zenuwachtig en Tom heeft het ook nooit zo op de binnenbak. Maar ondanks alles vond ik hem best fijn lopen.
Tom loopt momenteel L2 dressuur en thuis zijn we al ietsje verder met hem.

Dingen waar ik op moet letten ook te zien in het filmpje.
Aanspringen naar galop dit moet vloeiender. (inmiddels zijn we hier weer een stapje in de goede richting mee)
Ik moet goed op de houding van mijn benen letten zo nu en dan steek ik ze wat af.
En ik moet een beter contact en afwisseling vinden tussen mijn been en hand gebruik nu wil ik nog wel een de verkeerde volgorde aanhouden al weet ik niet of dit in het filmpje goed te zien is.

Ik ben erg benieuwd wat jullie van de filmpjes vinden en of jullie nog tips hebben. Graag alleen opbouwende kritiek daar kunnen we wat mee

Filmpje 1 eerste deel
http://www.youtube.com/watch?v=bLQ_t_HXApc

Filmpje 2 tweede deel
http://www.youtube.com/watch?v=ZoimrI2Fano

Filmpje 3 prijs uitrijking en ererondje
http://www.youtube.com/watch?v=p9L1GslJqTc

Bedankt voor het kijken

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:34

Wat een leuk paardje!

- Je handen mag je wel wat hoger houden en netjes naast elkaar, hebt nu rechte armen en dan houden sommige mensen ontzettend vast.
- met het lichtrijden als je omhoog gaat druk je je benen weg..
- In de overgang naar de draf geef je af en toe wat ruimte zodat hij er een beetje uitschiet en niet echt lekker meeloopt van achter weg.
- Valt me op dat je binnenhand steeds wat hoger staat dan je buiten hand, dus lijtk het alsof je wat vasthoud binnen
- Ook ben je af en toe steeds bezig met been geven, geeft een onrustig beeld en word je paard wat stomp op je been
- Overgang naar galop mag wat, tja hij schiet er echt in :D & het terugnemen, struikelt hij wat terug in draf..

Maar dat is mijn point of view :D

Verder vind ik wel dat je hem er af en toe echt lekker doorheen hebt, leuk dier& leuke combi jullie 2

sofiexx

Re: Mijn tinker onder het zadel fimpjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:52

Netjes!! Let er alleen op dat je rechtop blijft zitten en niet op je rechterzitbeen gaat hangen;)
Ik ga altijd naar links hangen heel irritant om af te leren:(

Stephannie7

Re: Mijn tinker onder het zadel fimpjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 23:51

Dankje voor de tips
Romanoff zal eens proberen binnenkort weer een stukje te filmen. Aan mijn houding heb ik al aardig wat verbeterd voornamelijk mijn been stilhouden dat is altijd wel moeilijk. En nu zijn we inderdaad wat meer bezig met wat meer bij elkaar te rijden dus staan mijn handen vanzelfspreken al wat hoger. Het grootste probleem is inderdaad het contact met zijn aanleuning en mijn been gebruik. Ben hier de laatste tijd wel flink aan bezig geweest om te verbeteren in de training. Dank voor je tips :)

Sofiexx klopt die neiging heb ik soms ik moet sowieso soms gewoon nog wat onafhankelijker zitten.