Saphira is een 4 jarige tinker merrie die eind zomer vorig jaar ingereden is.
Ze heeft in oktober waarschijnlijk ruzie gezocht met een paaltje en heeft zichzelf gespiesd. Ze heeft toen tot januarie stalrust gehad en mocht toen eindelijk als ze rustig was weer naar buiten.
Nu is de wond eindelijk zover dicht dat mijn singel weer om kan (de wond is nu nog maar een dubeltje zo groot en oppervlakkig)
We zijn sinds 2 weken het rijden weer aan het oppakken. Dit gaat met horten en stoten.
Haar grootste probleem is in draf ontspannen en doorlopen het liefst kropt ze op en gaat heel langzaam lopen. We rijden nu gewoon in de wei omdat ik het nog niet verantwoord vindt om naar de bak te gaan die een half uurtje stappen door de bebouwde kom ligt.
Mijn aandachtpunten zijn:
* benen op zijn plaats houden
* het lijkt op de foto's of ik mijn binnenhand heel erg vast heb (voor mijn gevoel is dit helemaal niet zo maar prutsmuts gaan we aan werken)
* haar netjes de bocht om laten gaan (ze wil liever naar rechts dan naar links, dit laat ze merken door een piroet te draaien naar rechts en dan naar links verder te lopen. Gelukkig is dat al redelijk verholpen en gaat het nu 9 van de 10 keer goed)
Hier de foto's
Rustig in stap beginnen

rustig draven (het opkroppen)

en normaal draven

nog een standfoto om het compleet te maken

Hou het een beetje vriendelijk maar ik hoop op goed opbouwend kritiek.
echt een leuk beestje!
!