Pony springt verkeert aan achter in de bak.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Pony springt verkeert aan achter in de bak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 22:16

Hoi :wave:

Sinds een tijdje loop ik met mijn pony te 'vechten' omdat hij achterin de hoek van de bak niet in de goede galop springt.
Ik word dan boos ( :o ), ga weer terug naar draf, doorzitten en paard gaat meteen al in galop (zonder dat ik hulpen gaf).
Dan word ik weer boos *zucht* en ze hem zonder pardon tegen de bakrand aan, niet zo slim van mij..
Als ik dan in die hoek kom, ga ik expres doorzitten en maak ik een overgang naar stap.
Voorin de bak doet hij het wel netjes, dan doet hij het ook zonder stelling, of als ik na de hoek aangalopeer.
Met les doet hij het ook, maar meestal zet ik hem dan op een volte en spring ik vóór de hoek al aan, waardoor ik dit probleem niet heb.

Groetjes _Amigo!

_soraja_

Re: Pony springt verkeert aan achter in de bak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:27

Probeer echt je geduld te bewaren. Dat kan echt heel moeilijk zijn ik weet het, maar met boos worden bereik je alleen het tegenovergestelde.
Ik zou als je in galop wilt aan springen je paard op de volte zetten zoals je nu doet en dan steeds een paar passen later aan springen. Uit eindelijk spring je dan in de hoek aan. Als je paard weer fout aanspringt, spring je de volgende keer weer wat eerder aan. Veel oefenen! Maar focus je niet alleen op het aanspringen. Gewoon lekker rijden en dan af en toe aanspringen.
Veel succes!

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:35

Ja idd, als je je alleen focust op het aanspringen raak je des te meer gefrustreerd als het niet lukt. Om een keer helemaal positief te rijden kun je ook gewoon een keer niet aanspringen, of tijdelijk alleen op de plekken waar het wel lukt. En dan weer uitbouwen naar hetgeen wat moeilijk is ;)

mardai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:30

ja inderdaad niet boos worden en gewoon op andere plaatsen waar hij wel goed
aanspringt heel erg belonen, zodat hij echt weet dat hij het goed doet.
dan weer eens proberen in die hoek.
probeer hem goed recht te houden, misschien heb je teveel stelling in de hoek waardoor
hij verkeerd aanspringt.

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:34

Als onze kinderen 'n nieuwe pony gingen rijden (jong of oud) die ergens niet goed aansprong, dan legde ik altijd een balkje schuin op de grond, zodat de pony wel goed móést aanspringen. Dat 'n weekje of 2 volhouden en dan was het probleem bij ons verholpen.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:47

probeer het met (veel) stelling. En als het wel lukt,
belonen!
En niet teveel achter elkaar doen,niet leuk voor jou en je pony.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:52

klinkt een beetje alsof je zelf voor een hoek al een andere houding aanneemt , misschien wel wat scheef gaat zitten omdat je weet dat je op een hoek af rijd ? daar zijn veel paarden gevoelig voor , ik had er nl op 1 hand ( de rechter( ook een handje van , al had ik het zelf niet door.

ik denk dat omdat hij vooraan wel goed aan springt ,,,