Wally is een ruin van ergens in de 20. En ik hoorde laatst dat hij in het verleden Z gelopen heeft. Er zit dus ook inderdaad wel meer in. Soms is Wal liever lui dan moe, en hem actief maken is dan ook waar ik nu vooral mee bezig ben, samen met zijn linkergalop, waar hij ook moeite mee heeft. Maar ik ben sowieso eigenlijk wel erg trots op hem, aangezien hij echt al járen manegepaard is, en toch nog goed op hulpen reageert en netjes kan lopen
De lessen die ik met hem rijd (1 keer per week) zijn ong. L niveau, en ik ben van plan als ik meer tijd heb daarnaast ook af en toe een privélesje met hem te gaan doen. Ik rijd hem nu trouwens bijna zo'n half jaartje denk ik.De foto's zijn van het inrijden van mijn wedstrijd van zondag: de F8b. De foto's geven een béétje een verdraaid beeld, aangezien hij in de lessen nu al stukken actiever is inmiddels. In onze inrijbak is alleen nogal weinig ruimte (lees: klein bakje + veel kleine pony's die ik moet ontwijken) dus hem actief maken is daar nog een extra uitdaging
Mag eigenlijk geen excuus zijn, maar het maakt het wel moeilijker om overgangen te rijden als er steeds een klein ponytje voor je neus zit. Foto's van de proef heb ik niet, aangezien mijn fotografe toen zelf moest rijden
Eigen verbeterpuntjes:
- niet altijd maar naar die knappe vent onder me kijken
- onderbenen op zijn plaats houden
- Handen stiller en beter contact blijven houden
- Rechtop blijven zitten (niet inknikken in m'n heup en niet naar voren vallen)
1. instappen

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.