Laatste wedstrijd met haflinger Armin @Dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike_VR

Laatste wedstrijd met haflinger Armin @Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 18:15

Haai,

Afgelopen zondag heb ik mijn laatste dressuur wedstrijd gehad met Armin, ik stop met de ponyclub dus geen wedstrijden meer voor mij. Maar Armin blijf ik natuurlijk nog rijden. De wedstrijd ging wel lekker, het liep een uur uit dus heb te lang ingereden en daardoor had Armin niet echt z'n zin meer.
En als hij geen zin meer heeft, is ie niet vooruit te branden en gaat ie te diep lopen, dat was dus ook het geval met de wedstrijd. Maar de jury zij daar niks over. Ik moet er vooral op letten dat hij niet te erg op de voorhand gaat lopen. We hebben in totaal 190punten bij elkaar gereden, daar ben ik te verden mee :) en we zijn als 7e van de 16 geeindigd. Zijn manen heb ik in een matje gemaakt. Omdat knotten een ramp is met die dikke manen.

Informatie over armin:
-Armin
-haflinger
-8 jaar
-ruin
-B niveau springen&dressuur.
-Strond eigenwijs.

*Eigen commentaar:
-Handen hoger
-vooruit kijken
-Hakken uitdrukken
-Soms meer meegeven

Hier komen de foto's :)

:9
Afbeelding

Hij had er zin in.
Afbeelding

Inrijden -vooruit kijken
Afbeelding

Dit vind ik een fijn beeld.
Afbeelding

handjes
Afbeelding

wachten tot we mogen
Afbeelding

Melden
Afbeelding

Te diep..
Afbeelding

ook een fijn beeld -hals strekken
Afbeelding

*D
Afbeelding

Galop -meegeven
Afbeelding

Galop -Meegeven!
Afbeelding

Handjes.
Afbeelding

Done!
Afbeelding

<3
Afbeelding

Graag opbouwend commenaar :j

Anoniem

Re: Laatste wedstrijd met haflinger Armin @Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:32

Ziet er goed uit. Puntjes geef je zelf aan, het ziet er op de foto's niet echt voorwaarts uit, maar daar gaf je zelf reden voor. :)
Jullie zijn een leuke combinatie! :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:39

Pfoe, een uur inrijden... dat is echt lang! Balen zeg.

Leuke haf heb je. Eerste indruk is wel netjes hoor. Inderdaad wat je al schreef heeft ie de neiging om wat op de voorhand te komen.
Als ik de eerste galopfoto zie dan mis ik voorwaartse beweging. De tweede galopfoto ziet er wat ongecontroleerd uit. Jouw lijf is veel verder ingedraaid dan je paard. Verder zie ik dat je haf steeds net wat achter de loodlijn loopt. Misschien kan je nog iets meer uitschuiven?

Het ziet er verder wel netjes uit hoor. Ik denk dat als de inrijtijd korter was geweest, het er wat actiever uit had gezien. Kan je niets aan doen.

Veel rijplezier verder!

Maaike_VR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 19:21

bedankt :)

ja, het was balen dat ik zolang moest inrijden, had er maar kwartiertje voor ingepland. Hij was ook echt traag daar baalde ik zelf ook van. In de galop zat niet echt sprong. Maarja,het kan altijd erger

xandra1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:35

Je geeft zelf al goed aan waar je verbeterpunten liggen!
Ik vind het er netjes uitzien hoor!
Als ik nog een tip zou mogen geven zou het zijn:
in het halsstrekken nog wat meer contact houden met de mond van het paard.
Nu loopt ze beetje los van de hand.
Succes verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:22

Probeer idd, wat je zelf al zegt, meer mee te geven, geen druk zetten (wat je nu voor mijn gevoel wel doet), want dan leg je het bit tegen de onderkaak. Probeer je paard echt van achter naar voren te rijden, zodat hij de onderkaak tegen het bit legt, en zelf je hand opzoekt (ipv jouw hand die zijn mond opzoekt).
Verder zou ik het sperriempje een gaatje of 2 losser doen, hij trekt nu je neusriem naar beneden, dan zit ie écht te strak. Doodjammer van het voorwaartse, maar goed, dat kan ook haast niet anders, een uur inrijden is echt belachelijk lang!
Ben benieuwd naar wat foto's van jullie dagelijkse training, even om een vergelijk te hebben :)

Erg leuk hoe je dat met die manen gedaan hebt, heel chique!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:58

Wat een leuk dier zeg! Op de galopfoto's, waar je erbij zet: meer meegeven, denk ik niet dat je meer moet meegeven, maar het meer een kwestie is van meer van achter bijrijden. Je handen/armen zijn namelijk wel in een goede houding, en als je dan meer gaat meegeven duikt hij denk ik nog dieper. Maargoed, als het een uur uitloopt snap ik dat er niet meer pit inzit. :+ Verder ziet het er netjes uit, je hebt hem leuk aan het lopen. Jammer dat je stopt met wedstrijden!

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:53

Gefeliciteerd met je winstpunt! Het ziet er fijn en ontspannen uit. Wel jammer dat je zo lang in moest rijden en daarna de pit er een beetje uit was. Veel plezier samen als jullie lekker recreatief gaan rijden.

SLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:52

Een erg mooie haflinger!
En bij deze nog gefeliciteerd met je winstpunt!
voor je handen die kunnen inderdaad meer rechtop zodat je zweepje ook voor je knie gehouden kan worden! dat zal er meteen een stuk netter uitzien. laatste is dat het eruit ziet of je beugels een beetje hoog zitten, mischien dat je kan proberen om ze 1 of 2 gaatjes lager te doen.

Just_Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:57

Leuke haf <3
Ziet er best netjes uit, zelf geef je ook al de aandachtspunten aan.

En hiervoor is het al een keer gezegd geloof ik, maar bij het halsstrekken, heb je geen contact meer.
Dus dat zou een puntje zijn om op te letten.

In ieder geval gefeliciteerd met je punt :D

Gerbera08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 22:58

super leuke haf, denk idd aan je handen!