ik rij nu in totaal 7 maanden, 2x per week, maar blijf maar problemen hebben met de galop; het probleem zit m er niet in dat ik het paard niet in galop krijg, maar ik verlies de controle over het paard. Ik heb hetzelfde bij meerdere paarden (zit elke les op een ander paard) dus het ligt echt aan mij, maar ik snap niet wat ik precies fout doe. mn instructeur roept wel steeds "sturen!!" maar ja ik snap natuurlijk ook wel dat dat moet, maar daar gaat het nou juist mis.
zodra ik in galop ben gaan we langzamerhand van de hoefslag af (wat niet de bedoeling is) en snijden we de hoeken steeds groter af tot we uiteindelijk haast een grote volte in het midden aan het rijden zijn. Ik krijg het paard echt niet meer richting de hoefslag en al mijn pogingen tot sturen worden genegeerd. Ik wil het zo graag goed doen maar het is zo ongelooflijk frustrerend dat ik de hoefslag gewoon niet meer op kom
Ookal heb ik les met mensen die een jaar meer ervaring hebben als ik is het toch zo gênant als het me keer op keer niet lukt simpel op de hoefslag te blijven, het voelt alsof ik de les verstoor... heeft er iemand tips waar ik op moet letten als dit gebeurd, wat ik moet doen?
Dat vind ik zelf heel vervelend, omdat ik de les niet wil storen. Bij mij gaan de paarden ook heel hard draven, ipv galoperen, ik vermoedt dat ik niet genoeg op mijn kont zit. (meer naar achteren gaan zitten dus). 
. Probeer je stelling dus een beetje naar binnen te houden.
Dan nog niet zo steurloos, maar bit vast pakken en rennen