4jarige Friese Ruin Welmer @ Work (v. Andries 415)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maris__

4jarige Friese Ruin Welmer @ Work (v. Andries 415)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 20:44

Hey,

Vandaag is mijn moeder weer eens langs geweest om te filmen, helaas wat te laat waardoor hij wat moe was en begon te hangen.
Filmpje ziet er nog wel leuk uit. :j Dit is trouwens de 2de keer dat ik er weer op zit na 2maanden.
Heb 2maanden gelongeerd en gisteren eindelijk mijn nieuwe zadel opgehaald, Kieffer Lusitano! *\o/*
Wij gaan deze zomer starten in de B dressuur, ikzelf vind hem daar wel klaar voor, maar ben benieuwd wat jullie er van vinden! :j
Onze minpunt is de galop, voorheen was het nog veel erger, dat was aangalloperen, hoge bok, hoofd in de lucht en racen.
Nu blijft hij wel netjes rond, gaat al een stuk rustiger, maar gaat nog wel iets te hard en plat door de bocht, maar hier werken we hard aan! *D

Commetaar mag, maar houd het netjes, want dit is pas weer de 2de keer en in ben al hartstikke tevreden!
Commetaar over mijn houding mag ook, maar dit zadel rijd echt zo anders, heel erg wennen!

Voor de mensen die Welmer nog niet kennen:
Welmer fan de Fiifgeawei
Bijna 4jr
1.65m
Andries 415 x Bendert
Zomer 2011 starten

Foto van de 2de keer op Welmer, 4mnd terug:
http://94.100.120.179/1124450001-112450 ... _lIpP.jpeg

Hier de filmpjes:
Draf: http://www.youtube.com/watch?v=IHgq7YIbjRw
Galop en halsstrekken: http://www.youtube.com/watch?v=utJQb8Yzpu0

En wat vinden jullie van mijn zwarte kanjer? <3

eelk148

Re: 4jarige Friese Ruin Welmer @ Work (v. Andries 415)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:50

mischien je handen wat lager en stiller of lijktdat maar zo ik kan het niet supper goed zien sorry als ik het fout zie
en het is idd een mooi paardje

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:02

Je hebt m netjes aan het lopen Maris ! Alleen in de galop zie ik m met zn hoofd te vaak kort lopen (ofja dan heeft ie zn kin tegen zn hals.) verder netjes, gaat helemaal goedkomen met jullie :D

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:13

ik vind hem erg opgerkopt in de hals in de galop en je hebt een behoorlijk strenge binnenhand!
als die door je been heen loopt dan vraag eens wat buitenstelling dan kan die zich weer recht maken

verder toch echt wat meer lucht geven van voren..
wel een erg mooie fries

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:58

Ik persoonlijk stoor me toch wel aan jouw handen!
Houd je handen meer bij elkaar, en ook voor het zadel.
Probeer ze ook op 1 lijn te houden. Probeer hem minder vast te houden bij zijn hoofd, dat is hoe het nu op mij over komt. Hij kantelt af en toe ook.
Aan zijn bespiering in de hals kun je ook zien dat hij met een valse knik loopt. Hij moet dus veel meer over zijn rug, met daarij natuurlijk meer lengte in de hals. Op deze manier kun je ook zijn achterhand beter trainen!
In de galop proberen meer lengte te geven en lekker voorwaarts rijden, het liefste zoveel mogelijk rechtuit.
Leuk paard, succes er mee!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 08:29

Ik zou zo wel durven starten ja
alleen iets minder streng in de hand zoals andere ook zeggen
en in draf iets rechterop zitten, benen mooi lang misschien gaatje langer
succes

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:31

Ik vind de strengheid in je handen wel meevallen, wel vind ik de plaatsing van je handen iets om nog aan te werken: ga mee met de bewegingen van je paard. Je hebt je handen wel mooi stil, maar daardoor soms ook vrij stug. Je paard moet je hand gaan volgen, jij moet dus ook gaan aangeven dat hij meer op lengte mag komen. Je paard is heel opgericht gebouwd, dus extra moeilijk op lengte te rijden. Toch moet je daar wel naartoe, zeker zo'n jong dier moet dat meteen leren. Bovenlijn opstrekken door voorwaarts-neerwaarts te rijden. Het voorwaarts zit er wel in, nu dus nog het neerwaarts. Die opgerichte houding komt nog wel...

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 12:40

Ik ben idd te streng met mijn handen. Maar hier word zeker aan gewerkt, hij maakt zich zo groot en sterk dat hij haast niet meer te houden is. Nog meer reacties?

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:41

Ik vind het er erg netjes uitzien, je zit heel mooi.
Wel vind ik dat je iets meer moet werken aan het ontspannen lopen van je paard,
nu loopt hij teveel in een houding, en dat vinden jury's absoluut niet leuk!:)

Maar dat komt zeker wel goed!

JustHelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:55

Ziet er al veel beter uit dan een paar maand geleden, zo te zien :)
Let wel op dat je niet altijd naar beneden kijkt. Soms heb ik ook de indruk dat hij iets achter de teugel is, maar dat is zeker niet altijd. In de galop zijn zeker ook nog verbeterpunten, maar dit komt nog wel goed.

Veel plezier in de B!
Succes.

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:04

Mooi beenwerk zeg! Alleen je mag zelf wel wat meer gaan relaxen, je handen komen voor mij te streng over, en hij loopt vaak te ver achter de loodlijn, dus wat mij betreft een stuk meer ruimte geven, en je handen wat meer ontspannen, dan komt 't helemaal goed!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 08:08

Marisjj14 schreef:
Ik ben idd te streng met mijn handen. Maar hier word zeker aan gewerkt, hij maakt zich zo groot en sterk dat hij haast niet meer te houden is. Nog meer reacties?

Dan zou ik weer een stap terug gaan naar de basis, wat er nu gebeurt is dat je hem als het ware tegen moet houden.
Je paard gaat met een valse knik lopen, en ruggebruik en achterhand worden op deze manier vergeten.

Daniella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 00:37

Wat leuk een filmpje... Nog niet zo lang geleden zeker? Hij liep in raard veel beter.. Hij is helemaal strak in zijn lichaam en houding... Hij moet meer ontspannen, dan loopt hij ook veel ruimer en idd hij kantelt, dat is veel werk omdat er uit te krijgen als dat er eenmaal in zit dus let er goed op niet te strak met je handen worden, voor de rest een super beest en je hebt een mooie houding meid!!

Bella_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 08:48

Ik zou proberen mijn handen in de galop iets stiller te houden, maar het kan ook dat ik het fout gezien heb... :x
Wel een heel mooi paard!! <3

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:33

je handen komen wat streng over maar een prachtig paardje