wijken probleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sasjhuu

wijken probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 19:19

hey
ik heb een probleem met wijken.
als ik wijk gaat ze altijd wel opzij en ze haalt met gemak de overkant.
alleen nu zij iemand laatst dat ze niet overstapt.
ik het laten filmen door iemand en ze stapt inderdaad niet over.
nu wil ik haar gaan leren dat ze dus wel overstapt.
maar ik ben er achter gekomen dat het zadel niet meer past, dus we krijgen een neiuw zadel.
met onze snelheid van regelen kan dat best lang duren :')
en ik ga nu echt niet meer rijden met dat andere zadel nu ik weet dat hij niet meer past
nu was mijn vraag aan jullie weten jullie hoe ik haar kan leren overstappen??
wel op de grond dus, niet onder het zadel

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:42

Dan wijk je dus blijkbaar niet. Want als je wijkt, gaat je paard recht symmetrisch met de kant (maar met stelling dan) en moet je paard dus overstappen (scharen).

Als jij 60 m lang maar 20 m naar rechts/links wijkt, schaart ie minder dan dat je 20 m lang maar 20 m naar rechts/links buigt, dus daar kan het ook aan liggen. Snap je wat ik bedoel?

Kun je misschien het filmpje plaatsen? Dan kunnen wij zien wat er fout gaat en je daarop tips geven :)

sasjhuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 19:47

Geryon schreef:
Dan wijk je dus blijkbaar niet. Want als je wijkt, gaat je paard recht symmetrisch met de kant (maar met stelling dan) en moet je paard dus overstappen (scharen).

Als jij 60 m lang maar 20 m naar rechts/links wijkt, schaart ie minder dan dat je 20 m lang maar 20 m naar rechts/links buigt, dus daar kan het ook aan liggen. Snap je wat ik bedoel?

Kun je misschien het filmpje plaatsen? Dan kunnen wij zien wat er fout gaat en je daarop tips geven :)

we hebben niet zon grote bak;) onze bak is de helft van een normale bak. (we krijgen een nieuwe bak:D) als ik bij f begin te wijken is ze voor e al aan de over kant. ze is recht symetrisch met een beetje stelling, daarom snap ik niet dat ze niet overstapt en dacht ik eerst dat ze dat dus wel deed,

ik kan pas weer rijden als het nieuwe zadel er is dus dat kan heel lang duren, dus ik kan geen filmpje plaatsen;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:49

Maar het filmpje dat al gemaakt is kan je toch plaatsen?

Het klinkt erg onlogisch dat ze niet schaart terwijl ze wel symetrisck staat als de kant van de bak. Weetje zeker dat ze haar achterhand ook goed mee loopt?

Heeft je paard kleine pasjes?

sasjhuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 19:50

Geryon schreef:

Het klinkt erg onlogisch dat ze niet schaart terwijl ze wel symetrisck staat als de kant van de bak. Weetje zeker dat ze haar achterhand ook goed mee loopt?

ik zal ff kijken of ik hem nog heb;) momentje

sasjhuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 19:58

sasjhuu schreef:
Geryon schreef:

ik zal ff kijken of ik hem nog heb;) momentje

ik heb het filmpje van mijn mobiel op de computer gezet, maar hij wil niet uploaden. weet je hoe dat moet??

aeolusnr1

Re: wijken probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:27

Je zegt dat jouw bak kleiner is dan normaal, en je zou al beginnen te wijken in de hoek en uitkomen in de helft van de lange zijde, als je dat op deze manier evenwijdig met de kant doet, dan is het niet anders mogelijk dat hij overstapt.
Ik vermoed dus dat jij niet evenwijdig en dus een beetje schuin oversteekt, das dus idd niet wijken.
Als je zadel niet meer past moet je idd een ander halen, maar als het tot nu toe mogelijk was er mee te rijden moet het ook mogelijk zijn er af en toe korte tijd nog steeds verder mee te rijden.
Maar wijken mot je leren onder begeleiding, dus neem privé les, alleen een goede instructeur/trainer kan je dit goed uitleggen.
Je kan het idd ook als onderdeel van grondwerk beginnen aanleren, maar ook dat moet je niet na het lezen van een paar tips gaan proberen, zoek een goede lesgever.