Wij (ik) rijden wat regelmatiger, zeg één keer in de week (buitenritjes). Op zich schrikt ze nergens van, dus in dat opzicht is ze wel braaf.
Waar ik alleen echt gek van word, is dat ze maar blijft dribbelen. En zo erg, dat ze geen drie passen normaal in stap loopt. Ik probeer haar met een vrij lange teugel te rijden, maar dat is echt lastig omdat ze steeds harder gaat lopen wanneer ik haar niet steeds rustig terugneem. Met steeds bedoel ik echt elke 5 seconden....Ik ben een ervaren ruiter en knijp niet of ben niet grof.
Af en toe kan ze even uitgalopperen, maar daar is niet veel ruimte voor hier. Overigens wordt ze daar alleen maar drukker door.
Streng optreden helpt niet, dan raakt ze in paniek; gaat staken, steigeren en bokken want dat begrijpt ze gewoon niet.
Ze staat overdag buiten, krijgt geen krachtvoer en ze wordt gereden op een dubbel gebroken trens met een martingaal.
Ik zou een ander het advies geven vooral zelf rustig te blijven, hals zo lang mogelijk laten worden, diep in het zadel blijven zitten, rustig terugnemen en belonen zodra ze stapt. Dit helpt dus niet
. In elk geval wil ik nu toch wat dressuurmatiger met haar gaan rijden, maar ook dat levert een flinke portie stress op, waarvan ik me afvraag of we dat haar op haar leeftijd en met zo weinig ervaring onder de man nog wel moeten aandoen.Wie heeft er tips?