Eerste oefenparcour met Warrior, graag tips!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liannee_91

Eerste oefenparcour met Warrior, graag tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 10:30

Hallo bokkers!

Vrijdag had ik een oefenparcour met mijn paardje Warrie. het was de eerste keer voor ons samen. en ik was daarom ook enorm zenuwachtig. in het eerste parcour had ik een stuk of 8 weigeringen en dat lag allemaal gewoon aan mijzelf want ik reed te voorzichtig. na 5 hindernissen kwam ik erachter dat ik gewoon wat meer moest doorrijden. en daarom was het tweede parcour ook helemaal foutloos :o

eventjes wat info over Warrie;

Naam: Warrior, een draversruin van 6 jaar (01-05-2005)
Niveau: ik rijd altijd recreatief met hem maar ooit wil ik wedstrijden met hem starten, maar zover zijn we nog niet..

Ik heb warrie nu bijna een jaar en meestal rijden we gewoon buiten met een lang teugeltje. maar nu wil ik graag wedstrijden rijden en ben van plan lessen te nemen. en hopelijk dat het gaat lukken.

Mijn verbeterpunten
- met springen meer meegeven en niet op de hals leunen
- naar voren kijken.

en verder weet ik niet precies wat er mis is met mijn houding dus hoop hier tips over te krijgen :o :o

dan hierbij het filmpje van het tweede parcours,

http://shellie64.hyves.nl/album/62225412/0/_s71Z6Gs/video/1262157600/0/D3QA/

Cheetahfan

Re: Eerste oefenparcour met Warrior, graag tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 10:31

Je profiel is niet zichtbaar voor iedereen, dus we kunnen het filmpje niet zien. :)

Liannee_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 10:31

ja zag het net, zal even de boel aanpassen :o

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 10:34

Ik vind het er goed uit zien voor de eerste keer! :j Het tempo ligt idd wel erg hoog, maar met oefenen komt dat allemaal wel goed! Ik vind je houding ook heel netjes! :D

Liannee_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 10:37

oh oke dankje! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 10:38

Je blijft wat achter op de sprong, zodat je achter de beweging komt te zitten en niet meer voldoende mee kan geven.

Verder kan ik zien dat jou paard nog heel veel moeite met de galop heeft, probeer die eerste te verbeteren. Voor je verder gaat met parcourstjes springen. Hij valt vaak terug omdat hij nog onvoldoende balans heeft.
Dit zorgt ook dat het ongecontroleerd word en je slordig gaat rijden. filmer heeft namelijk wel gelijk! je moet veel rustiger gaan rijden. Gewoon een nette galop, netjes de hoeken rijden enz.

Pas bij een barrage mag je harder gaan rijden, al zou ik dat bij dit paard niet doen. En de barrage pas als een barrage gaan rijden wanneer je parcourse gewoon helemaal netjes en onder controle zijn.

Maar voor een eerste keer is het best netjes hoor :)

Liannee_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 10:41

bedankt voor je reactie en tips.
ja hij vindt galop wel redelijk lastig, hij draaft nog met zijn achterbenen. maar ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten oplossen.. ik vind dat hij het allemaal al heel goed doet voor een draver..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 10:45

Liannee_91 schreef:
bedankt voor je reactie en tips.
ja hij vindt galop wel redelijk lastig, hij draaft nog met zijn achterbenen. maar ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten oplossen.. ik vind dat hij het allemaal al heel goed doet voor een draver..

Veel dressuur rijden, En dan vaak aan galopperen, 4 passen galop en weer terug nemen. Verder veel voltes rijden, en oefeningen als SV/SB en travers gaan oefenen (wel met een goede instructrice). Je moet het paard sterk maken. En bij een draver zal de galop altijd een lastiger punt blijven. Maar door veel training is het goed mogelijk om een nette dressuur en spring proef te rijden. En geduld hebben, Dan kom je er wel :)

Liannee_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 10:51

oke bedankt! ik ga dat proberen. en ik was al van plan lessen te nemen, dus dan kan iemand me er bij helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:07

Liannee_91 schreef:
oke bedankt! ik ga dat proberen. en ik was al van plan lessen te nemen, dus dan kan iemand me er bij helpen.

Dat is sowieso een goed idee, Zelf heb ik inmiddels 2 keer per week les (1x dressuur prive en 1x springles in een groep) en dat heeft mij toch wel heel veel geholpen :)

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:24

één hele simpele tip
neem de tijd! je hoeft nog niet als snelste door de bak
dus neem voor jezelf de tijd om je paard weer in de goede galop te zetten voor de volgende hindernis, zo bouw je voor jezelf rustpunten in en lukt het niet, dan kan je tijdens een oefenparcours altijd nog een volte rijden. Een andere tip is om tijdens je dressuur veel over balkjes te gaan galloperen.

hopelijk heb je er iets aan en heel veel succes met je paardje want het gaat hardstikke netjes, het is tenslotte pas je eerste parcoursje

Liannee_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 17:29

@ joolien: ja ik zal zo even een foto sturen zit nu even op mijn tel. ;)

@celine14: bedankt voor je reactie & tip! daar heb ik indd wel iets aan:) ik zal het morgen meteen proberen.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 17:31

Liannee_91 schreef:
@ joolien: ja ik zal zo even een foto sturen zit nu even op mijn tel. ;)

@celine14: bedankt voor je reactie & tip! daar heb ik indd wel iets aan:) ik zal het morgen meteen proberen.

succes ermee, ik weet namelijk voor mijzelf dat dit mij mij werkt waardoor ik tijdens deze "rustpunten" ook zelf mn rust pak en door adem :p

haha heel veel succes met je paard
jullie komen ervast wel!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 17:33

Anoniem schreef:
Je blijft wat achter op de sprong, zodat je achter de beweging komt te zitten en niet meer voldoende mee kan geven.

Verder kan ik zien dat jou paard nog heel veel moeite met de galop heeft, probeer die eerste te verbeteren. Voor je verder gaat met parcourstjes springen. Hij valt vaak terug omdat hij nog onvoldoende balans heeft.
Dit zorgt ook dat het ongecontroleerd word en je slordig gaat rijden. filmer heeft namelijk wel gelijk! je moet veel rustiger gaan rijden. Gewoon een nette galop, netjes de hoeken rijden enz.

Pas bij een barrage mag je harder gaan rijden, al zou ik dat bij dit paard niet doen. En de barrage pas als een barrage gaan rijden wanneer je parcourse gewoon helemaal netjes en onder controle zijn.

Maar voor een eerste keer is het best netjes hoor :)

Hier helemaal mee eens. Je ziet ook regelmatig dat hij in de galop overkruisd land. Probeer dan niet door te gaan maar heel even de rust te nemen weer de goede galop aan te nemen, Het is een oefenparcours dus een keer een volte maken zodat je netjes kan aanrijden is geen probleem!

Veel succes samen!

Liannee_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 18:04

ja dat van die volte is een idee ja. ik zal eraan denken als ik over een tijd weer eens een parcourtje ga rijden:) dan word ik zelf ook rustiger! was behoorlijk zenuwachtig, haha. bedankt voor je succes!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:06

Ik ken het. Bij mijn eerste parcoursen zat gewoon misselijk op me paard. hij ging ook altijd zo ontzettend hard. De eerste keer heb ik steeds alles uit draf gedaan. Alleen maar rust bewaren. Later vanuit galop. Als hij dan heet werd rustig een volte en dan weer verder als hij rustig is. Het is juist om te leren dus lekker je tijd en ruimte nemen.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:11

Hehehe, warrior!
Ken Michelle van in HK topic vroeger! :D
Hij ziet dr goed uit!
Zou inderdaad gewoon lekker gaan lessen, veel lijntjes en techniek oefenen, dan komt dat echt wel goed!
Vind jullie allesinds leuke combi! :D

Liannee_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 18:15

@ marcella_eja dat is waar. goede tip :D dat zal ik zeker meenemen naar de volgende x. dan open ik wel weer een topic :o

@_astrid: dankjewel! hij zit ook super in zijn vel en het is stiekem een verwendnest :p