Fijn dat jullie even komen kijken.
Na een periode van ziek zijn ben ik weer in het zadel gekropen. Aangezien andere mensen dit ook weer hoorden ben ik gevraagd om dit leuke paard voor enkele maanden door te rijden.
Dit paard is gekocht door iemand die er recreatief mee wil mennen. Het paard was beleerd voor de kar en ohz. Nouwjah, laten we zeggen als er 5-10x iemand op heeft gezeten was het veel. Ook deed het paard nog ontzettend jong aan, maar was al bijna 4 jaar. Ik ben er 2x opgekropen en voelde een paard dat ergens wel veel vermogen had maar nu lekker hard aan het wegrennen was voor het bit en houten bek had. Geen stuur, er zat geen stap en draf op, laat staan een galopje.
De eigenaar is er een poosje mee bezig geweest en een vrouw die daarnaast wat recreatief dressuurde. Het gevolg was een paar keer ernaast en paard en ruiter geen vertrouwen meer.
Afgelopem 2 maart is dit paard daarom bij mij neergezet. Ik ben erop gaan zitten en kon geen kant op sturen. Het dier dwijlde door de bak heen. Na een paar keer erop te zijn gesprongen merkte ik dat hij (voor een fries) zeer snel van begrip was en begon zelfs al een beetje na te geven.
Vandaag was volgensmij de 6e keer dat ik er thuis opzat en ik heb geprobeert een galopje mee te pakken, dit ging hardstikke goed.
Hierbij wat foto's, commentaar en tips mogen uiteraard.
Let wel dit paard is nog heel groen en opmerkingen over tenen naar binnen oid snap ik wel, maar zijn niet relevant aangezien dit de eerste keer was dat ik aangaloppeerde en Wessel het allemaal nog wel een beetje moet gaan snappen.
Barst maar los zou ik zeggen! (ik heb uiteraard eerst rustig losgestapt/gereden hier was echter nog geen camera bij)
ps foto's staan in link omdat ze te groot zijn? Kan iemand hier wat aan doen? Ben niet zo technisch!
Een lekker simpel drafje

Ook weer

Lekker naar beneden rijden. Hij kan meer uitschuiven maar dat komt vanzelf

Hier gaf ik galophulp en probeerde licht te blijven. Je ziet aan zn oren dattie er even niets van snapt en begint te rennen

En ja hoor hier issi dan, ons eerste eigenste galopje! Echt gaaf zo'n meewerkend paard!

Andere kant op

Ik weet hij is nog heel slungelig en valt soms op rechts bijna om, maar toch check dat achterbeen

Flop in galop op rechts

Moe maar zeer voldaan!
Danku Heel erg fijn!

.