4 jarige Wessel @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Soetekind

4 jarige Wessel @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 22:46

Hallo iedereen,

Fijn dat jullie even komen kijken.
Na een periode van ziek zijn ben ik weer in het zadel gekropen. Aangezien andere mensen dit ook weer hoorden ben ik gevraagd om dit leuke paard voor enkele maanden door te rijden.
Dit paard is gekocht door iemand die er recreatief mee wil mennen. Het paard was beleerd voor de kar en ohz. Nouwjah, laten we zeggen als er 5-10x iemand op heeft gezeten was het veel. Ook deed het paard nog ontzettend jong aan, maar was al bijna 4 jaar. Ik ben er 2x opgekropen en voelde een paard dat ergens wel veel vermogen had maar nu lekker hard aan het wegrennen was voor het bit en houten bek had. Geen stuur, er zat geen stap en draf op, laat staan een galopje.
De eigenaar is er een poosje mee bezig geweest en een vrouw die daarnaast wat recreatief dressuurde. Het gevolg was een paar keer ernaast en paard en ruiter geen vertrouwen meer.
Afgelopem 2 maart is dit paard daarom bij mij neergezet. Ik ben erop gaan zitten en kon geen kant op sturen. Het dier dwijlde door de bak heen. Na een paar keer erop te zijn gesprongen merkte ik dat hij (voor een fries) zeer snel van begrip was en begon zelfs al een beetje na te geven.
Vandaag was volgensmij de 6e keer dat ik er thuis opzat en ik heb geprobeert een galopje mee te pakken, dit ging hardstikke goed.

Hierbij wat foto's, commentaar en tips mogen uiteraard.
Let wel dit paard is nog heel groen en opmerkingen over tenen naar binnen oid snap ik wel, maar zijn niet relevant aangezien dit de eerste keer was dat ik aangaloppeerde en Wessel het allemaal nog wel een beetje moet gaan snappen.

Barst maar los zou ik zeggen! (ik heb uiteraard eerst rustig losgestapt/gereden hier was echter nog geen camera bij)

ps foto's staan in link omdat ze te groot zijn? Kan iemand hier wat aan doen? Ben niet zo technisch! :o

Een lekker simpel drafje
Afbeelding

Ook weer
Afbeelding

Lekker naar beneden rijden. Hij kan meer uitschuiven maar dat komt vanzelf
Afbeelding

Hier gaf ik galophulp en probeerde licht te blijven. Je ziet aan zn oren dattie er even niets van snapt en begint te rennen
Afbeelding

En ja hoor hier issi dan, ons eerste eigenste galopje! Echt gaaf zo'n meewerkend paard!
Afbeelding

Andere kant op
Afbeelding

Ik weet hij is nog heel slungelig en valt soms op rechts bijna om, maar toch check dat achterbeen <3
Afbeelding

Flop in galop op rechts
Afbeelding

Moe maar zeer voldaan!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Leo op 20-03-11 11:23, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Openingspost ingevoegd.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:56

tinaaz schreef:
Hallo iedereen,

Fijn dat jullie even komen kijken.
Na een periode van ziek zijn ben ik weer in het zadel gekropen. Aangezien andere mensen dit ook weer hoorden ben ik gevraagd om dit leuke paard voor enkele maanden door te rijden.
Dit paard is gekocht door iemand die er recreatief mee wil mennen. Het paard was beleerd voor de kar en ohz. Nouwjah, laten we zeggen als er 5-10x iemand op heeft gezeten was het veel. Ook deed het paard nog ontzettend jong aan, maar was al bijna 4 jaar. Ik ben er 2x opgekropen en voelde een paard dat ergens wel veel vermogen had maar nu lekker hard aan het wegrennen was voor het bit en houten bek had. Geen stuur, er zat geen stap en draf op, laat staan een galopje.
De eigenaar is er een poosje mee bezig geweest en een vrouw die daarnaast wat recreatief dressuurde. Het gevolg was een paar keer ernaast en paard en ruiter geen vertrouwen meer.
Afgelopem 2 maart is dit paard daarom bij mij neergezet. Ik ben erop gaan zitten en kon geen kant op sturen. Het dier dwijlde door de bak heen. Na een paar keer erop te zijn gesprongen merkte ik dat hij (voor een fries) zeer snel van begrip was en begon zelfs al een beetje na te geven.
Vandaag was volgensmij de 6e keer dat ik er thuis opzat en ik heb geprobeert een galopje mee te pakken, dit ging hardstikke goed.

Hierbij wat foto's, commentaar en tips mogen uiteraard.
Let wel dit paard is nog heel groen en opmerkingen over tenen naar binnen oid snap ik wel, maar zijn niet relevant aangezien dit de eerste keer was dat ik aangaloppeerde en Wessel het allemaal nog wel een beetje moet gaan snappen.

Barst maar los zou ik zeggen! (ik heb uiteraard eerst rustig losgestapt/gereden hier was echter nog geen camera bij)

ps foto's staan in link omdat ze te groot zijn? Kan iemand hier wat aan doen? Ben niet zo technisch! :o

Een lekker simpel drafje
Afbeelding

Ook weer
Afbeelding

Lekker naar beneden rijden. Hij kan meer uitschuiven maar dat komt vanzelf
Afbeelding

Hier gaf ik galophulp en probeerde licht te blijven. Je ziet aan zn oren dattie er even niets van snapt en begint te rennen
Afbeelding

En ja hoor hier issi dan, ons eerste eigenste galopje! Echt gaaf zo'n meewerkend paard!
Afbeelding

Andere kant op
Afbeelding

Ik weet hij is nog heel slungelig en valt soms op rechts bijna om, maar toch check dat achterbeen <3
Afbeelding

Flop in galop op rechts
Afbeelding

Moe maar zeer voldaan!
Afbeelding

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 22:57

:D Danku Heel erg fijn!

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 19:44

helemaal niemand?? ;(

_Layco_

Re: 4 jarige Wessel @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:50

Ten eerste wat een super leuk paard :P
Wat mij opvalt is dat hij in de draf nog erg opgekropt loopt,
en een beetje zijn rug wegdrukt, probeer hem steeds laag te rijden,
dan komt het vanzelf goed :)

elsenfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:53

leuk paard! :)
het ziet er goed uit, maar op sommige fotoos val je wat naar voren ;).

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:54

probeer het tempo te verlagen zodat hij weet wat hj met zijn voeten doet en waar die ze neerzet
mijn merrie heeft dit probleem ook, ze gaat dan veel te hard in tempo en kan zich zo niet haar rug gebruiken,
die van jou is nog jonkie dus dat moet helemaal goed komen :)
die van mij is al 12 dus erg veel werk haha..
probeer het neusje er meer uit te krijgen zodat de bovenste spieren lekker los gaan komen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:55

tinaaz schreef:
:D Danku Heel erg fijn!

graag gedaan trouwens kon wel bijna een mod worden hier :')

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:56

Citaat:
Na een paar keer erop te zijn gesprongen merkte ik dat hij (voor een fries)zeer snel van begrip was en begon zelfs al een beetje na te geven.

Wow.... Dat komt wel heel denigrerend over :\
Weet niet of je vaker Friezen rijdt, maar meestal zijn ze een stuk sneller van begrip dan andere paarden.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 19:59

elsenfox schreef:
leuk paard! :)
het ziet er goed uit, maar op sommige fotoos val je wat naar voren ;).

Dankjewel
Dit paard is nog maar net beleerd, aangezien ik hem niet in de weg wil zitten zit ik inderdaad iets naar voren om hem ruimte te geven.

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:03

Libera schreef:
Citaat:
Na een paar keer erop te zijn gesprongen merkte ik dat hij (voor een fries)zeer snel van begrip was en begon zelfs al een beetje na te geven.

Weet niet of je vaker Friezen rijdt, maar meestal zijn ze een stuk sneller van begrip dan andere paarden.

Dat wilde ik net zeggen. Die van mij snapt het vaker eerder als ikzelf..... of zegt dat meer over mij... :? ;)

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 20:11

Libera schreef:
Citaat:

Haha, ik had al zo'n reactie verwacht, maar bedoel het niet zo hoor. Ik heb vanaf dat ik paarden heb, friezen (ook kwpn trouwens) en ben erg fan van die mooie zwarte parels. Wel heb ik door de jaren heen gemerkt dat over het algemeen de friezen niet altijd de aller vlugste paarden zijn qua begrip. Geeft ook niets, dan krijgen ze iets meer tijd. Bij Wessel is het gewoon 1x vragen en hij doet het gewoon. Ik heb al heel veel paarden beleerd en of doorgereden t/m het Z. En Wessel is gewoon super super snel van begrip, gewoon erg gaaf! Ben dus heel erg trots op deze meneer!

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:13

Ow dan is het goed! :P

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 20:19

_Layco_ schreef:
Ten eerste wat een super leuk paard :P
Wat mij opvalt is dat hij in de draf nog erg opgekropt loopt,
en een beetje zijn rug wegdrukt, probeer hem steeds laag te rijden,
dan komt het vanzelf goed :)

Dankje, ik ben ook helemaal verliefd op dit meneertje! :D
Ik ben er ook steeds mee bezig om hem lang, laag en rond te krijgen, Wessel is juist heel los in zijn rug en gaat al best heel netjes vwnw.
Aangezien ik voor de eerste keer ging galloperen en hij dat natuurlijk nog niet meteen snapte werd hij snel en kort. Dit zijn ook foto's van het (bijna in) galop gedeelte. De eerste 2 foto's was ik nog wel gewoon aan het rijden.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:21

tinaaz schreef:
Libera schreef:

Haha, ik had al zo'n reactie verwacht, maar bedoel het niet zo hoor. Ik heb vanaf dat ik paarden heb, friezen (ook kwpn trouwens) en ben erg fan van die mooie zwarte parels. Wel heb ik door de jaren heen gemerkt dat over het algemeen de friezen niet altijd de aller vlugste paarden zijn qua begrip. Geeft ook niets, dan krijgen ze iets meer tijd. Bij Wessel is het gewoon 1x vragen en hij doet het gewoon. Ik heb al heel veel paarden beleerd en of doorgereden t/m het Z. En Wessel is gewoon super super snel van begrip, gewoon erg gaaf!
Ben dus heel erg trots op deze meneer!

Tja ik ook, maar vind toch dat Friezen erg snel van begrip zijn. Ook zijn ze vaak meewerkender dan bijv. KWPN paarden. Dus zo'n opmerking komt dan een beetje raar over ;)

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 20:28

Haha, ik had al zo'n reactie verwacht, maar bedoel het niet zo hoor. Ik heb vanaf dat ik paarden heb, friezen (ook kwpn trouwens) en ben erg fan van die mooie zwarte parels. Wel heb ik door de jaren heen gemerkt dat over het algemeen de friezen niet altijd de aller vlugste paarden zijn qua begrip. Geeft ook niets, dan krijgen ze iets meer tijd. Bij Wessel is het gewoon 1x vragen en hij doet het gewoon. Ik heb al heel veel paarden beleerd en of doorgereden t/m het Z. En Wessel is gewoon super super snel van begrip, gewoon erg gaaf!
Ben dus heel erg trots op deze meneer![/quote]
Tja ik ook, maar vind toch dat Friezen erg snel van begrip zijn. Ook zijn ze vaak meewerkender dan bijv. KWPN paarden. Dus zo'n opmerking komt dan een beetje raar over ;)[/quote]

Dat mag, maar zoals eerder gemeld heb ik het helemaal niet negatief bedoeld maar zijn dit slechts mijn bevindingen. Ook zie je nog steeds weinig friezen in de (sub)top omdat je gewoon harder moet werken om hetzelde niveau te komen als bv een KWPN (uitzonderingen uiteraard daargelaten).

SLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:41

Probeer tijdens dat ie gaat rennen vanwege dat hij het niet snapt toch niet naar voren te gaan zitten. het is maar een klein beetje maar toch. Iets meer je bekken kantelen en het is al opgelost.